Η θεατρική σεζόν καλά κρατεί με πέντε νέες παραστάσεις γνωστών και λιγότερο γνωστών έργων από Σάρα Κέην μέχρι Σοφία Τρικούπη.
«Colossus»
Η Μαρία Καλλιμάνη συνεργάζεται με τον Θάνο Παπακωνσταντίνου, ένα σκηνοθέτη που δραστηριοποιείται κυρίως στη Γερμανία, και ερμηνεύει το ρόλο της Μητέρας στη σκηνική σύνθεση «Colossus» (Kολοσσός) που τόσο δραματουργικά όσο και σκηνοθετικά προτείνει μια ελεύθερη απόδοση της «Ορέστειας» του Αισχύλου. Η παράσταση, έχοντας μια σαφή αναφορά στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα στη θέση της γυναίκας σε αυτά, παρακολουθεί την πορεία μιας γυναίκας και τη μεταμόρφωσή της από πιστή ακόλουθο, υποδειγματική σύζυγο και καλή μητέρα σε μυθικό τέρας που επιθυμεί την απόλυτη καταστροφή των πάντων. (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 27/4).
«Ο παπαγάλλος μου»
Η Άννα Κοκκίνου χαρακτηρίζει «θησαύρισμα εκ βαθέων για το χαμό ενός αγαπημένου πλάσματος όπου αναμειγνύονται καλειδοσκοπικά εικόνες της πολιτικής ζωής του 19ου αιώνα, το κείμενο της Σοφίας Τρικούπη, θυγατέρας της πολιτικής οικογένειας των Τρικούπηδων και περήφανης ντίβας, την οποία πολιορκούσαν όλοι οι διάσημοι εραστές της εποχής. Μεγαλωμένη στους κήπους του Μπάκιγχαμ, κάτω απ’ το βλέμμα της βασίλισσας Βικτορίας, γνώρισε όλα τα διάσημα πρόσωπα του 19ου αιώνα, από τον Βίσμαρκ και τον Κάιζερ μέχρι τον τσάρο Νικόλαο, τον Ανδρέα Κάλβο, αλλά και τον έρωτά της, τον πολιτικό αντίπαλο του αδελφού της, Θεόδωρο Δηλιγιάννη. Η δραματουργική επεξεργασία είναι του Νίκου Φλέσσα. Μαζί με την Άννα Κοκκίνου παίζουν οι Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου και Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος. (Σφενδόνη, από 30/4)
«4.48 Ψύχωση»
Η ανάγνωση της Άντζελας Μπρούσκου στο κύκνειο άσμα της Σάρα Κέιν παίχτηκε με επιτυχία το 2013 στο «Bios» και στη συνέχεια στην Πάτρα και στα Δημήτρια στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε μία ακόμα ευκαιρία να δούμε την παράσταση που σκηνοθετεί με πρωταγωνίστριες την ίδια, την Παρθενόπη Μπουζούρη, την Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου και τη μουσικό Nalyssa Green, η οποία ερμηνεύει ζωντανά τις συνθέσεις της. Το έργο της Βρετανίδας αυτόχειρα ακροβατώντας ανάμεσα στη σχιζοφρένεια και την έντονη ποιητικότητα «μας καλεί να αντιμετωπίσουμε την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ψυχικής εμπειρίας σε όλο τον τρόμο και την ομορφιά της». (Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, από 27/4)
«Η παρέλαση»
«Υπαρξιακό θρίλερ ή αλληγορία επώδυνου σουρεαλισμού, η “Παρέλαση” με την ιλιγγιώδη πλοκή της σκαρφαλώνει ασθμαίνοντας προς την κορυφή: μόλις φτάσει εκεί, το σκοινί θα κοπεί απότομα», μας λένε οι δυο συνσκηνοθέτες και πρωταγωνιστές του έργου της Λούλας Αναγνωστάκη, ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου. Με ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε τη σκηνική τους ανάγνωση στο σπουδαίο έργο της Αναγνωστάκη, μέρος της τριλογίας «Η Πόλη», όπου το ρεαλιστικό συναντά το αινιγματικό μέσα από φαινομενικά ασήμαντες στιγμές της καθημερινής ζωής των ηρώων (Οδού Κεφαλληνίας - Β΄ Σκηνή, από 29/4).
«Ομιλήματα»
Τα στοχαστικά δοκίμια του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη πάνω στη θρησκεία και τη ζωή αποκτούν θεατρική μορφή και μάλιστα σε μια διαδραστική με το κοινό παράσταση. Ο Μπάμπης Γαλιατσάτος και η Κατερίνα Μαούτσου καλούν τους θεατές να χωριστούν όχι σύμφωνα με το φύλο τους –όπως συνέβη στην παράσταση «Μέγας Ανατολικός» του Ανδρέα Εμπειρίκου–, αλλά βάσει των μουσικών τους προτιμήσεων. Έτσι, τις Δεύτερες οι ηθοποιοί θα συναντιούνται με μελωδίες των J.S. Bach, E. Ysaye, H.I.F. Biber παιγμένες σε βιολί, ενώ τις Τρίτες με μελωδίες των Μ. Χατζιδάκι, Β. Τσιτσάνη, Δ. Σαββόπουλου κ.ά. κιθάρας. Η σκηνοθεσία, η δραματουργική επεξεργασία και τα σκηνικά-κοστούμια είναι της Κατερίνας Μαούτσου (Bios, από 1/5).
Περισσότερες πληροφορίες
Colossus
Η σκηνική σύνθεση, που βασίζεται στον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, έχει σαφείς αναφορές στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα στη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτά
Η παρέλαση
Μέσα σε μια σοφίτα δύο αδέρφια μπλέκονται σε ένα παιχνίδι εξουσίας ψάχνοντας τις ισορροπίες τόσο στη σχέση τους όσο και στον έξω κόσμο.
Ομιλήματα
Οι θεατές καλούνται να χωριστούν βάσει των μουσικών τους προτιμήσεων και να παρακολουθήσουν τα «Ομιλήματα» με τη συνοδεία βιολιού ή κιθάρας.
4.48 Ψύχωση
Ό,τι στοίχειωνε τις σκέψεις της Bρετανίδας αυτόχειρος Σάρα Κέιν αναδύεται μέσα από το κύκνειο άσμα της, που ακροβατεί ανάμεσα στη σχιζοφρένεια και την έντονη ποιητικότητα.
Ο παπαγάλλος μου
Το κείμενο της αδερφής του Χαρίλαου Τρικούπη εκφράζει τόσο λεπτά αισθήματα για το χαμό ενός μικρού πλάσματος, ενώ ταυτόχρονα αναμειγνύει εικόνες από την πολιτική ζωή του 19ου αιώνα.