Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

3

Ο αιρετικός και αυθεντικός κύριος Φο παραμένει ένας θεατρικός δυναμίτης που ευφραίνει και προβληματίζει. Ο Παντελής Δεντάκης αξιοποίησε επιτυχημένα το στοιχείο της φάρσας χωρίς να ευτελίζει το κομμάτι της κοινωνικοπολιτικής καταγγελίας.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

Ο αιρετικός και αυθεντικός κύριος Φο παραμένει ένας θεατρικός δυναμίτης που ευφραίνει και προβληματίζει. Ο Παντελής Δεντάκης αξιοποίησε επιτυχημένα το στοιχείο της φάρσας χωρίς να ευτελίζει το κομμάτι της κοινωνικοπολιτικής καταγγελίας.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω - εικόνα 1

Το ταμείο είναι μείον και οι νοικοκυρές του Μιλάνου περνούν στην αντεπίθεση. Απελπισμένες από την ακρίβεια εισβάλλουν στο σουπερμάρκετ και αποφασίζουν να μοιραστούν τα αγαθά. Γεμίζουν τις σακούλες με ό,τι βρουν μπροστά τους, από ζαρζαβατικά και ρύζι μέχρι καναβουρόσπορους και σκυλοτροφές, που εν τέλει μέσα στο κλίμα ανέχειας καταλήγει να γίνει εκλεκτό έδεσμα ακόμα και για τους ανθρώπους. Για την απελπισμένη και επαναστατημένη Αντωνία (Κάτια Γέρου) είναι αυτονόητο ότι κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή κι αυτό διεκδικεί, όμως αναγκάζεται να κρύψει τα «κλοπιμαία» από τον κομμουνιστή άντρα της, τον Τζοβάνι (Γιώργος Μακρής).

Το σπίτι του νομοταγούς προλετάριου συνδικαλιστή μετατρέπεται σε γιάφκα και από εκεί περνούν μια και καλά έγκυος (Ερατώ Πίσση), ο φτωχός σύζυγός της (Πέτρος Σπυρόπουλος), ένας αναρχικός κι ένας συστημικός αστυνομικός (και οι δυο ερμηνεύονται από τον Χρήστο Μαλάκη). Η αγριότητα του καπιταλισμού, η κατάχρηση εξουσίας και οι ιδεοληψίες με τις ευλογίες της εκκλησίας ελάχιστα άλλαξαν από το 1974, που γράφτηκε το «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», μέσα στις συνθήκες της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, όμως, το 2010, ο Φο ένιωσε την ανάγκη να επικαιροποιήσει την αντιεξουσιαστική σάτιρά του.

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω - εικόνα 2

Ο Παντελής Δεντάκης είδε το «Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω» ως ένα μάθημα εκλαΐκευσης, αλλά όχι απλούστευσης, σύνθετων υπαρξιακών ή πολιτικών εννοιών. Το έργο άλλωστε (όπως και ο ίδιος ο Φο) «αγαπάει» τον επί σκηνής αυτοσχεδιασμό καθώς διαδραματίζεται σε ένα σύμπαν παλιάτσων και φτωχοδιάβολων. Η σκηνοθετική γραμμή τον ενθάρρυνε, όμως οι ηθοποιοί, με εξαίρεση τον Γιώργο Μακρή, ναι μεν έμειναν συνεπείς, αλλά δεν έδωσαν το κάτι παραπάνω, δεν ενεργοποίησαν το σώμα και τη βιρτουοζιτέ τους. Η παράσταση δεν αφήνει περιθώριο να μη συμμαχήσεις με τις ιδέες του Φο, που ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία και στηλιτεύει την κατάχρηση εξουσίας, το δογματισμό, τον παραλογισμό και τη βία με τον πιο έξυπνο τρόπο.

ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν πληρώνομαι, δεν πληρώνω

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Χρησιμοποιώντας κωμικοτραγικά γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις, η παράσταση χλευάζει τις πρακτικές της εξουσίας, την αγριότητα του καπιταλισμού αλλά και την εγκληματική συνέργεια της θρησκείας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/04/2024

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

"Ένας εχθρός του λαού": Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί Ίψεν

Το θέατρο Ρεκτιφιέ υποδέχεται τη νέα δουλειά της σκηνοθέτριας πάνω σε ένα έργο πολιτικό, όπου ένας γιατρός που αμφισβητεί την πλειοψηφία αποκηρύσσεται ως "εχθρός του λαού".

Θέατρο Σταθμός: Συνεχίζει με φόρα και το Μάιο

Συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και μετά τις διακοπές του Πάσχα τέσσερις παραγωγές, ενώ το θέατρο φιλοξενεί επίσης μία σημαντική παράσταση της περιφέρειας.