Βαλτινός, Διδασκάλου, Φιλιππίδου, Μπισμπίκης… Γνωστοί πρωταγωνιστές δίνουν το «παρών» σε παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
«Ω, θεέ μου»
Μετά τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στη Θεσσαλονίκη, ο Γρηγόρης Βαλτινός και η Κατερίνα Διδασκάλου έρχονται στην Αθήνα και πρωταγωνιστούν στην τρυφερή κωμωδία της Ανάτ Γκοβ. Εκείνη είναι ψυχολόγος κι εκείνος ένας μυστηριώδης ασθενής που πάσχει από κατάθλιψη. Πίσω από τη συνάντηση τους κρύβεται ένα θαύμα: η Άννα βλέπει μπροστά της τον ίδιο τον… Μεγαλοδύναμο, απελπισμένο από τον γεμάτο απληστία και αδικία κόσμο που δημιούργησε. Η «θεϊκή» κωμωδία που σκηνοθέτησε η Λίνα Ζαρκαδούλα έρχεται να ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα («Κάτια Δανδουλάκη», από 20/2).
«enter sandman»
Ο Θέμελης Γλυνάτσης ανεβάζει μια παράσταση βασισμένη στη νουβέλα «Ο Ζάντμαν» του E.T.A. Χόφμαν, ένα αριστούργημα του ύστερου γερμανικού ρομαντισμού και από τα πρώτα δείγματα νουβέλας τρόμου. Η ιστορία, η οποία μάλιστα αποτελεί τον πυρήνα του δοκιμίου του Ζίγκμουντ Φρόιντ, «Το Ανοίκειο», ισορροπεί ανάμεσα στο παραμύθι και την ψυχιατρική μελέτη. Μέσα στο σκηνικό τοπίο της Αλεξίας Θεοδωράκη με τον έντονο φωτισμό, με μια σύνθετη ηχητική σύμβαση και μια παρέμβαση μέσω animation, ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του θα επιχειρήσουν να μεταφράσουν την αίσθηση του παραμυθιού, του τρόμου και της τρέλας σε ένα σύγχρονο πλαίσιο. Παίζουν οι: Σοφιάννα Θεοφάνους, Πάνος Κούγιας, Βασίλης Λιάκος, Κατερίνα Μαούτσου, Μάιρα Μηλολιδάκη, Σταμάτης Πακάκης, Γιάννης Φίλιας (Skrow, από 21/2).
«Καθώς ψυχορραγώ»
Αφιερωμένη στον Λευτέρη Βογιατζή, εσαεί πρόεδρο του θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, και στον Μένη Κουμανταρέα, μεταφραστή του μυθιστορήματος του Ουίλιαμ Φόκνερ, είναι η παράσταση που σκηνοθετεί η Σοφία Φιλιππίδου. Το έργο, ένα από τα αριστουργήματα της αμερικανικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα φέρνει στο επίκεντρο τα μέλη μιας οικογένειας φτωχοδιάβολων στην αχανή αμερικανική ύπαιθρο της οικονομικής ύφεσης. Η σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια, στην παράσταση που δημιούργησε μαζί με τους συμπρωταγωνιστές της Κώστα Βασαρδάνη, Μιχάλη Καλιότσο, Έλενα Μεγγρέλη, Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο, Μιχαήλ Ταμπακάκη και Μορφέα Παπουτσάκη, «έκλεψε» όπως λέει η ίδια από όλα τα ήδη θεάτρου ακόμη και από τους περιοδεύοντες θιάσους τσίρκου που φαίνεται να έχουν γοητεύσει τον Φόκνερ (Οδού Κυκλάδων, από 20/2).
«Κύματα»
Πριν από ένα χρόνο είδαμε το μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γουλφ σε μια παράσταση παραγωγής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ιδανική για το εφηβικό κοινό. Στο σκηνικό του εγχείρημα ο Δημήτρης Καραντζάς, σε μια συνθήκη ζωηρού αναλογίου, ανακαλύπτει τους χαρακτήρες του έργου της Γουλφ, τους μοιράζει σε έξι ηθοποιούς και, εν μέσω αυτοσχεδιασμών και μιας ηχητικής δραματουργίας των φωνών και των παύσεων, με την αρωγή του συνθέτη Δημήτρη Καμαρωτού, επιτρέπει στις αφηγήσεις να παραγάγουν εικόνες και στις σκηνικές δράσεις να σημάνουν την εσωτερική ζωή των προσώπων. Η παράσταση επαναλαμβάνεται, αυτήν τη φορά, στο θέατρο Σφενδόνη (Από 20/2).
«Δεσποινίς Τζούλια»
Στη λίστα των αθηναϊκών παραστάσεων έρχεται να προστεθεί μια ακόμα σκηνική «ανάγνωση» του δράματος που έγραψε ο Αύγουστος Στρίντμπεργκ από τον Βασίλη Μπισμπίκη. Στο «Cartel», στο χώρο ενός παλιού γκαράζ, συναντιούνται οι ήρωες του Στρίντμπεργκ: Η Τζούλια, ο αρραβώνας της οποίας έχει διαλυθεί πρόσφατα, αντί να ακολουθήσει τον κόμη πατέρα της σε μια επίσκεψη στους συγγενείς της, μένει σπίτι και περνάει τη νύχτα με τον Ζαν, έναν υπηρέτη, που έχει ερωτικό δεσμό με τη μαγείρισσα Κριστίν. Το ερωτικό παιχνίδι της Τζούλια με τον υπηρέτη φέρνει στο φως τη σύγκρουση των δύο φύλων, αλλά και των τάξεων. Παίζουν: Ελεονώρα Αντωνιάδου, Βασίλης Μπισμπίκης, Δήμητρα Παπαδήμα (Από 17/2).
Περισσότερες πληροφορίες
Κύματα
Θέατρο για εφήβους με πρωταγωνιστές έξι φίλους που ερωτεύονται, απογοητεύονται, ματώνουν και θριαμβεύουν άδοξα κι ένδοξα
Καθώς ψυχορραγώ
Ένα από τα κορυφαία κείμενα της αμερικανικής λογοτεχνίας παρακολουθεί την οδύσσεια μιας οικογένειας να θάψει τη σύζυγο και μητέρα στην επαρχία του Μισισίπι
Ω... θεέ μου!
Μια κωμωδία που ανατρέπει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα αλλά και τα θεατρικά δεδομένα
enter sandman
Μια συναρπαστική ιστορία που ισορροπεί ανάμεσα στο παραμύθι και στην ψυχιατρική μελέτη, βασισμένη στη νουβέλα «Ο Ζάντμαν» του Χόφμαν
Δεσποινίς Τζούλια
Η προαιώνια πάλη αρσενικού-θηλυκού αντιμετωπίζεται υπό το πρίσμα της αντιμαχίας των κοινωνικών τάξεων της εποχής (τέλη 19ου αι.), της ξεπεσμένης αριστοκρατίας και της ανερχόμενης λαϊκής τάξης.