Ποια είναι η σκηνοθέτις που συνήθως παρουσιάζει παραστάσεις σε ένα περιορισμένο χώρο, 1 x 1,60 και για τη «Μύτη» του Γκόγκολ στο Πόρτα βάζει θεατές και ηθοποιούς να αλλάζουν θέσεις;
Που σε ξέρω Είμαι η Σοφία Πάσχου, σκηνοθέτις της ομάδας Patari Project.
Πού αλλού σε βρίσκω Αυτή τη περίοδο βρίσκομαι στο Πόρτα. Εκεί πίνω καφέ, τρώω, διασκεδάζω, δουλεύω και …εκεί ,είναι που με μια παρέα ανθρώπων έχουμε βγάλει ό,τι εργαλείο έχουμε και σκάβουμε τα μυαλά μας, τις ψυχές μας, τις εικόνες που μας βομβαρδίζουν, και ανοίγουμε τρύπες στη συνείδησή μας για να πέσουμε επιτέλους όλοι μέσα.
Πες μου κάτι για το θέατρο Είναι ένα μέρος που μπορείς να εκφραστείς, που μπορείς να παίξεις, που μπορείς να γίνεις και πάλι παιδί. Όταν όμως έχει απεύθυνση είναι σωστό να γίνεται με επίγνωση αυτής. Και επίγνωση, σημαίνει πλήρης ειλικρίνεια, κατ’ αρχάς με τον εαυτό.
Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο Το «La Veillee des Abysses» του James Thierree
Αποφάσισες να σκηνοθετήσεις τη «Μύτη» του Νικολάι Γκόγκολ γιατί…Πώς είναι να ξυπνάς και να έχεις χάσει κάτι που θεωρείς δεδομένο; Από αυτή την ερώτηση ξεκίνησαν όλα. Η Μύτη του Κοβαλιώφ αποφασίζει να ξεκολλήσει από το πρόσωπό του, κι εκείνος ξεκινάει έναν απεγνωσμένο αγώνα για να τη βρείτε.
Η μεγαλύτερη αγωνία σου για το έργο. Δεν υπάρχει αγωνία. Υπάρχει μια γλυκιά προσμονή να ανέβουμε στις καρέκλες και να αφηγηθούμε την ιστορία μας. Και κυρίως προσμονή να αναστατωθεί ή έστω να αγγιχτεί κάτι μέσα στον κάθε θεατή.
Αποκάλυψε μου την αγαπημένη σου σκηνή. Όταν κάποια στιγμή ακούγεται η εξής φράση: «Χωρίς λόγο, χωρίς αιτία, χωρίς καμία προειδοποίηση...όλα είναι αντεστραμμένα. Όπως αυθαίρετη, αντεστραμμένη πραγματικότητα βιώνουμε ασυναίσθητα, πολυεπίπεδα».
Off the record Θέλω να κάνω ένα διάλειμμα από το θέατρο και ένα μεγάλο ταξίδι. Η απόσταση για την επανασύνδεση.
Patari Project
Έχουν κάνει θραύση τα τελευταία χρόνια με την παιδική παράσταση «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο» και συνεχίζουν στο Πόρτα. Στην ίδια σκηνή επιχειρούν μια διαφορετική, ανατρεπτική και απολύτως σύγχρονη ανάγνωση του μυθιστορήματος «Η Μύτη» του Γκόγκολ. Ένας αντεστραμμένος κόσμος ζωντανεύει την ώρα που θεατές και ηθοποιοί αλλάζουν θέσεις, με τους πρώτους να κάθονται στη σκηνή του Πόρτα σε ειδικά διαμορφωμένες κερκίδες και τους δεύτερους να βρίσκονται πάνω στα καθίσματα του θεάτρου.
Περισσότερες πληροφορίες
Η μύτη
Μια ανατρεπτική ανάγνωση της αλληγορικής ιστορίας με πρωταγωνιστή έναν άντρα ο οποίος ανακαλύπτει ότι η μύτη έχει εξαφανιστεί από το πρόσωπό του.
Πιάνω Παπούτσι πάνω στο Πιάνο
Μια φρέσκια ματιά στο μύθο της Σταχτοπούτας βασισμένη σε μια ιδέα του Θ. Μοσχόπουλου.