Έξι νέοι ηθοποιοί ηλικίας 23-30 ετών, που υπήρξαν συμφοιτητές στη Δραματική Σχολή του Εθνικού –πλην μιας, που αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών–, ενώνουν τις δυνάμεις τους και ανεβάζουν το «Έξυπνο πουλί» του Ζορζ Φεντό.
Τρία αγόρια και τρία κορίτσια που πήραν το «χρίσμα» του ηθοποιού το 2013 ή το 2014, χωρίς να χάσουν χρόνο, μπήκαν δυναμικά στο χώρο του θεάτρου ενώνοντας τις δυνάμεις τους. Μπορεί να μην έχουν συστήσει τύποις κάποια ομάδα, δουλεύουν όμως ως τέτοια για το ανέβασμα της κωμωδίας «Έξυπνο πουλί» του Ζορζ Φεντό στο Θέατρο Tempus Verum - Εν Αθήναις (30/1). Αυτό που τους συνδέει είναι η ανάγκη να επενδύσουν συλλογικά στο θέατρο κόντρα στο «ιδεώδες» του ατομικισμού αλλά και κάτι περισσότερο…
Οι κοινοί κώδικες και πρακτικές, η ίδια αντίληψη για τη σκηνοθεσία, την υποκριτική κατεύθυνση, τις αισθητικές επιλογές. Ποιοι είναι και τι έχουν κάνει μέχρι σήμερα; Από την παρέα μόνο η Κατερίνα Ζησούδη –μία από τις ηθοποιούς της δραματοποιημένης νουβέλας του Χάινριχ φον Κλάιστ «Σεισμός στη Χιλή» που σκηνοθέτησε ο Ακύλλας Καραζήσης το 2015– φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, ενώ όλοι οι υπόλοιποι αποφοίτησαν από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού.
Στην ίδια παράσταση του Καραζήση είδαμε και τον Μάνο Βαβαδάκη. Έχει παίξει σε άλλες μια ακόμα αξιόλογη παραγωγή, το «Η Γη σε 100 χρόνια» της Δανάης Θεοδωρίδου. Μαθαίνουμε μάλιστα ότι ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού την ερχόμενη άνοιξη. Ο Γιώργος Κατσής ήταν ένας από τους Ρωμαίους του Κωνσταντίου Ρήγου στο περσινό ανέβασμα του σαιξπηρικού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και φέτος παίζει στη «Δεύτερη φωνή» των Ρέππα - Παπαθανασίου στο Θέατρο Αποθήκη.
Είδαμε τη Χαρά-Μάτα Γιαννάτου στην ελληνογερμανική ταινία «Με μια Ανάσα» του Κρίστιαν Τσούμπερτ και στον «Νοτιά» του Τάσου Μπουλμέτη και φέτος τη βρίσκουμε στο Θέατρο Νέου Κόσμου μαζί με τον Αργύρη Ξάφη στη «Λαμπεντούζα» του Άντερς Λουστγκάρτεν, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Η Στέλλα Βογιατζάκη ήταν η Μάρθα στο «Φάουστ» του Γκαίτε που σκηνοθέτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου και ο Πάνος Παπαδόπουλος, εκτός από τη συμμετοχή του στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, μετράει και μια συνεργασία με τη Σοφία Φιλιππίδου στο «Καρφίτσες στα γόνατα» της Ρούλας Γεωργακοπούλου.
Η υπόθεση του έργου
Ο Ποντανιάκ (Γιώργος Κατσής), αμετανόητος γυναικάς, κυνηγά την Λουσιέν (Στέλλα Βογιατζάκη) ως το σαλόνι του σπιτιού της. Εκεί ανακαλύπτει πως είναι παντρεμένη με τον Βατλέν (Πάνος Παπαδόπουλος), τον καλύτερο του φίλο. Εκείνος της αποκαλύπτει πως ο Ποντανιάκ είναι κι αυτός παντρεμένος με την κυρία Ποντανιάκ (Κατερίνα Ζησούδη). Η Λουσιέν θα εκμυστηρευτεί στον Ποντανιάκ πως θα απατούσε τον άντρα της, μόνο αν αυτός την απατούσε πρώτος, υπόσχεση που έχει δώσει από καιρό και στον Ρεντιγιόν (Μάνος Βαβαδάκης), οικογενειακό τους φίλο. Τι θα συμβεί, όμως, όταν ο Βατλέν αποκαλύπτει στον Ποντανιάκ, ότι απατά την γυναίκα του με τη Γερμανίδα Γκουντρούν (Χαρά-Μάτα Γιαννάτου) που ήρθε από το Μόναχο και τον εκβιάζει; Και τι θα συμβεί, όταν όλοι αυτοί βρεθούν στο ίδιο δωμάτιο του ξενοδοχείου Corte – Flirt; Πόρτες, μοιχεία, παρεξηγήσεις, ψέματα από έξι χαρακτήρες που προσπαθούν απεγνωσμένα να επιβεβαιώσουν τον ανδρισμό ή τη θηλυκότητά τους αποτυγχάνοντας, ωστόσο, παταγωδώς. Μια φαρσοκωμωδία απογυμνωμένη από τα αστικά της στοιχεία σε μια σύγχρονη αφήγηση που επαναπροσδιορίζει τα βασικά της συστατικά. Κι ενώ οι χαρακτήρες της φάρσας στηρίζονται στον κόσμο που γελά σε βάρος τους, αντί να προσποιηθούν άγνοια κρυμμένοι πίσω απ’ τις πόρτες, την... κατασκευάζουν.
Φωτό. Νίκος Πανταζάρας
Περισσότερες πληροφορίες
Έξυπνο πουλί
Φάρσα γεμάτη ανατροπές, με μια πλειάδα άχαρων και χαρούμενων συζύγων να ασφυκτιά μέσα στη σύμβαση του γάμου