Θρυλικά μιούζικα, σύγχρονο χοροθέατρο, μεγάλοι πρωταγωνιστές, αλλά και παραστάσεις που αντλούν υλικό από τη σύγχρονη –άλλοτε κωμική και άλλοτε εφιαλτική– πραγματικότητα ρίχνονται στο θεατρικό στίβο σε μια εβδομάδα με μεγάλες πρεμιέρες.
«Άνεμος»
Ήπιος, καυτός, δυνατός, ούριος… ο «Άνεμος» ενέπνευσε τον σκηνοθέτη και χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο να δημιουργήσει ένα χοροθέαμα στο οποίο ένα τρίο εγχόρδων και ένας ντράμερ συντροφεύουν και σχολιάζουν μουσικά την πορεία των δώδεκα ερμηνευτών (Ορφέας Αυγουστίδης, Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Πυρπασόπουλος κ.ά.) προς το χειμώνα. Με έναν τρόπο, η παράσταση χρωματίζεται από τις τέσσερις εποχές –όχι μόνο του Βιβάλντι, που ακούγονται στη διάρκειά της– και τις αλλαγές που φέρνουν στη ζωή μας: άλλοτε μια ασφυκτική καταχνιά, άλλοτε ανυπόφορη ζέστη κι άλλοτε ένα φως αισιοδοξίας… Ένα υβριδικό μουσικοθεατρικό-χορευτικό παιχνίδι σκέψεων, λέξεων και δράσεων που με ποίηση, χιούμορ και αυτοσαρκασμό θέτει στο επίκεντρο υπαρξιακά θεάματα, φαίνεται να είναι η παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου, η οποία κάνει πρεμιέρα, στις 9/12, στο Εθνικό Θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη». (Εθνικό Θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», 9/12)
«Πυγμαλίων-Ωραία μου Κυρία»
Πνευματώδης ρομαντική κομεντί και καυστική σάτιρα της αστικής ματαιοδοξίας, ο «Πυγμαλίων» (1912) του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο άφησε εποχή στην κινηματογραφική μιούζικαλ εκδοχή του με την Όντρεϊ Χέπμπορν και τον Ρεξ Χάρισον, το «Ωραία μου κυρία». Αυτό το αριστοτεχνικά γραμμένο έργο ανεβαίνει στο Pantheon από τις 9/12 σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα, με τη Δήμητρα Ματσούκα στο ρόλο της Ελίζα Ντούλιτλ και τον Κώστα Κόκλα ως καθηγητή Ουίλιαμ Χίγκινς. Μαζί τους, επικεφαλής ενός εικοσαμελούς θιάσου, οι Αντώνης Καφετζόπουλος, Πέτρος Χαϊκάλης, Ορέστης Τζιόβας, Ησαΐας Ματιάμπα και Μπέττυ Λιβανού. Η υπόθεση στρέφεται γύρω από το στοίχημα του καθηγητή Χίγκινς ότι μπορεί, με την κατάλληλη εκπαίδευση, να μεταμορφώσει μια αμόρφωτη ανθοπώλισσα σε κανονική αριστοκράτισσα. (Pantheon, 9/12)
«Mamma Mia»
Χριστούγεννα με ABBA και Δέσποινα Βανδή θα κάνουμε φέτος. Στις 8 Δεκεμβρίου κάνει πρεμιέρα το «Mamma Mia» στο Ακροπόλ, το μιούζικαλ που πλημμυρίζει με τραγούδια του θρυλικού συγκροτήματος. Η έμπειρη Θέμιδα Μαρσέλλου έχει αναλάβει την απόδοση και σκηνοθετεί τη γνωστή ερμηνεύτρια, η οποία κάνει το θεατρικό της ντεμπούτο με το ρόλο της Ντόνα - είναι εκείνος που είχε ερμηνεύσει έξοχα στην κινηματογραφική μεταφορά του μιούζικαλ η Μέριλ Στριπ. Πρόκειται για μια μεγάλη ελληνική παραγωγή που φέρνει στη σκηνή τον Άκη Σακελλαρίου, τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη, τον Αργύρη Αγγέλου, την Demy κ.ά. Τα τραγούδια ερμηνεύονται ζωντανά από την ορχήστρα που διευθύνει Ηλίας Καλούδης. (Ακροπόλ, 8/12)
«Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην»
Cult ταινία, στα όρια του θρίλερ και της μαύρης κωμωδίας, μια διεστραμμένη αποδόμηση του star system, με τις Μπέτι Ντέιβις - Τζόαν Κρόφορντ να δίνουν ρεσιτάλ αγριότητας, το «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» μεταφέρεται στο θέατρο, και μάλιστα σε παγκόσμια πρώτη, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με δύο δικά μας… ιερά τέρατα, τη Ρούλα Πατεράκη στον ρόλο με τον οποίο ταυτίστηκε η Μπέτι Ντέιβις και τη Ρένη Πιττακή σε εκείνον που ερμήνευσε μοναδικά η Τζόαν Κρόφορντ. Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χένρι Φάρελ, το έργο που θα δούμε έχει μια παγκόσμια πρωτιά: η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα όπου θα παιχτεί, αφού μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο απελευθερώθηκαν τα δικαιώματα της θεατρικής διασκευής του. (Θέατρο Σφενδόνη, 14/12)
«Τσεχ-Off»
Ύστερα από εννέα μήνες έρευνας και δοκιμών πάνω στις «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, η Ιώ Βουλγαράκη παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη κι εντελώς αυτόνομη δραματουργική σύνθεση, οι σκηνές της οποίας θα μπορούσαν να λαμβάνουν χώρα πριν και ανάμεσα στις σκηνές που έγραψε ο Ρώσος δραματουργός. Πρωταγωνιστεί ένα ανσάμπλ νέων ηθοποιών. (Πόλη, από 9/12)
«Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή»
Οι ήρωες του έργου των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου το λένε και το ξαναλένε, αλλά πού ν’ ακούσει ο μπαμπάς… Οι Μπέσυ Μάλφα, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χρυσούλα Διαβάτη και Παντελής Καναράκης είναι οι πρωταγωνσιτές της επιτυχημένης κωμωδίας, που επαναλαμβάνεται. (Ριάλτο, από 13/12 σε avant premiere για τους αναγνώστες του www.athinorama.gr)
«Κόκκινο φεγγάρι»
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου του 21ου Αιώνα συνεχίζει στο Αγγέλων Βήμα με το έργο του Πολενάκη, το οποίο γίνεται ο θεμέλιος λίθος για να χτιστεί επάνω του μια σύγχρονη πραγματικότητα, «με ήρωες γήινους, σαρκικούς, παλλόμενους από ζωή». Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Κωτσής και παίζουν οι Έφη Βενιανάκη, Σοφία Ορφανού, Βασίλης Μπατσακούτσας, Τίτος Λίτινας. (Από 12/12)
«The curing room»
Πόσα έχουμε ακόμη να μάθουμε για τη ναζιστική θηριωδία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Ντέιβιντ Ίαν Λι έγραψε αυτό το αντιπολεμικό δράμα με βάση αληθινά γεγονότα τα οποία έλαβαν χώρα στην Πολωνία με Σοβιετικούς αιχμαλώτους. Ο Δημήτρης Καραντζιάς σκηνοθετεί ένα ανσάμπλ επτά αντρών ηθοποιών σε μια παράσταση αυστηρώς ακατάλληλη. (Vault, από 9/12 σε avant premiere για τους αναγνώστες του www.athinorama.gr)
«Μονόλογος»
Η Μάνια Παπαδημητρίου αναλογίζεται τις προδοσίες και τα λάθη μιας ολόκληρης ζωής σε ένα συγκλονιστικό κείμενο που βασίζεται στο έργο της Σιμόν ντε Μποβουάρ «Ο μονόλογος μιας γυναίκας». Τη μετάφραση, τη διασκευή αλλά και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Αθηνά Κεφαλά. (Οδού Κεφαλληνίας - Β΄ Σκηνή, από 9/12)
«Γυναίκα-βόμβα»
Στο έργο της Κροάτισσας Ιβάνα Ζάικο μια γυναίκα που ετοιμάζεται για βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας εκθέτει θραύσματα από σκέψεις, φαντασιώσεις, γεγονότα, σε άμεση ή έμμεση σχέση με την πράξη που ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει. Ο Αλέξης Αλάτσης σκηνοθετεί τη Μαρία Στεφανίδου και το κείμενο συμπληρώνεται από δημοσιογραφικό υλικό, επιστημονικές έρευνες και στατιστικές. (Οδού Κεφαλληνίας - Β΄ Σκηνή, από 11/12)
Περισσότερες πληροφορίες
Μονόλογος
Μια μεσήλικη ανακαλεί τις σχέσεις, τα άσχημα βιώματα της ζωής της, αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα
Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία
Μια ρομαντική ιστορία για την προσπάθεια ενός διανοούμενου στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή καταγωγή της
Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην
Δύο αδερφές, πρώην σταρ, ζουν σε μια χολιγουντιανή έπαυλη. Εκεί η αυταρχική Τζέιν συμπεριφέρεται σαδιστικά στην ανάπηρη Μπλανς, διαιωνίζοντας έτσι την ανταγωνιστική σχέση τους
Μπαμπά μην Ξαναπεθάνεις Παρασκευή
Η επιτυχημένη παράσταση επιστρέφει με νέο καστ. Στην κηδεία του πατέρα των δύο πρωταγωνιστριών λαμβάνει χώρα μια σειρά ευτράπελων καταστάσεων – να ’ναι καλά οι συγγενείς με τις λανθάνουσες συμπεριφορές
Άνεμος
Μια ομάδα ανθρώπων συναντιέται με αφορμή την εναλλαγή των τεσσάρων εποχών και μιλάει για τον έρωτα, την τέχνη, τη σχέση της με τον υλικό κόσμο, το θάνατο.
Mamma mia!
Ρομαντική κομεντί με ενδιαφέρουσα πλοκή και τα συναισθήματα να συμπορεύονται με τα διαχρονικά τραγούδια των ABBA.
Τσεχ-Off
Μια αυτόνομη δραματουργική σύνθεση με αφετηρία τις «Τρεις αδελφές», η οποία θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα ανάμεσα στις σκηνές του έργου του Τσέχοφ
The Curing Room
Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, μιλά για τα αποτρόπαια εγκλήματα των ναζιστικών στρατευμάτων απέναντι σε μια διμοιρία Σοβιετικών στρατιωτών στην Πολωνία το 1944
Κόκκινο Φεγγάρι (Σκιές του Τσέχωφ)
Ο Τσέχοφ γίνεται ο θεμέλιος λίθος πάνω στον οποίο χτίζεται μια σύγχρονη πραγματικότητα, με ήρωες γήινους, σαρκικούς, παλλόμενους από ζωή.
Γυναίκα-Βόμβα
Μια γυναίκα που ετοιμάζεται για μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας, εκθέτει σκέψεις, φαντασιώσεις, γεγονότα, σε άμεση ή και έμμεση σχέση με την πράξη που ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει