Το κλασικό ρεπερτόριο έχει φέτος την τιμητική του στις αθηναϊκές σκηνές περισσότερο από άλλες χρονιές.
Ο Σαίξπηρ κρατάει τα πρωτεία, λόγω και της επετείου των 400 χρόνων από το θάνατό του, τόσο σε κλασικότροπες όσο και σε «πειραγμένες» εκδοχές. Μετά τον «Άμλετ» (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά) και τη «Δωδέκατη νύχτα» (Εθνικό) που μόλις ολοκλήρωσαν την πορεία τους, συνεχίζονται «Το ημέρωμα της στρίγγλας» (Βρετάνια), με την αιθέρια Μαρία Ναυπλιώτου σε κόντρα ρόλο να ερμηνεύει την ατίθαση Κατερίνα και τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλος τον Πετρούκιοο «Ριχάρδος ο Β΄» (Ροές), με την Άρη Σερβετάλης να ενσαρκώνει τον πιο άδοξο σαιξπηρικό βασιλιά, εκείνον που πρέπει να παραδώσει αμαχητί το θρόνο και το στέμμα, να αποποιηθεί τον τίτλο και μαζί την ίδια την ύπαρξή του, και το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2», με δύο νέους ηθοποιούς (Αθ. Μουστάκα, Κ. Μπιμπής) να αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το γνωστό κείμενο του Σαίξπηρ παίζοντας όλους τους ρόλους σε ένα τρελό παιχνίδι μεταμορφώσεων.
Το αμερικανικό ρεπερτόριο του 20ού αιώνα είναι ακόμη ένα μεγάλο θεατρικό κεφάλαιο: «Λεωφορείο ο πόθος» (Σύγχρονο Θέατρο), με την Ελένη Σκότη, βαθιά γνώστη του αμερικάνικου θεάτρου να σκηνοθετεί ένα από τα πιο δυνατά πρωταγωνιστικά ζευγάρια της θεατρικής σεζόν, τον Γιάννη Τσορτέκη και την Κόρα Καρβούνη, το «Πόθοι κάτω από τις λευκές» του Ευγένιου Ο’Νιλ, το κορυφαίο δράμα του αμερικανικού ρεαλισμού που μόλις ξεκίνησε στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία του Αντώνη Αντύπα, το «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του Άρθουρ Μίλερ στο Εμπορικόν, ένα εμβληματικό έργο που δικαιώνεται στην ενδελεχώς μελετημένη και άκρως προσεγμένη παράσταση του Γιάννη Μόσχου, με τους Δημήτρη Καταλειφό, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου και Κώστα Βασαρδάνη επικεφαλής ενός αξιοπρόσεκτου θιάσου.
Κι ενώ το Σημείο ανεβάζει τον «Βέρθερο» του Γκαίτε, το Εθνικό μας «συστήνει» τον άγνωστο «Έλληνα Μολιέρο» Κωνσταντίνο Οικονόμου και την κωμωδία του «Ο Εξηνταβελόνης» που σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ, με τον Χρήστο Βαλαβανίδη στον επώνυμο ρόλο. .
Περισσότερες πληροφορίες
Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο
Δύο νέοι ηθοποιοί αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το γνωστό κείμενο του Σαίξπηρ παίζοντας όλους τους ρόλους σε ένα τρελό παιχνίδι μεταμορφώσεων
Εξηνταβελόνης
Στην Πόλη του 1950 ο Εξηνταβελόνης, ένας πλούσιος χήρος με δύο παιδιά, έχει δύο μεγάλα πάθη, το χρήμα και τον έρωτά του για τη μικρή Εμινέ, την οποία αποφασίζει να παντρευτεί
Πόθοι κάτω από τις λεύκες
Ο δεσποτικός πατέρας, η τρίτη σύζυγός του και ο μικρότερος γιος του από το δεύτερο γάμο συμβιώνουν υποχρεωτικά στη φάρμα του πρώτου, με δραματικές συνέπειες για όλους στο κορυφαίο αυτό δράμα του αμερικανικού ρεαλισμού
Ριχάρδος Β΄
Ο Άρ. Σερβετάλης ενσαρκώνει τον πιο άδοξο σαιξπηρικό βασιλιά, εκείνον που πρέπει να παραδώσει αμαχητί το θρόνο και το στέμμα, να αποποιηθεί τον τίτλο και μαζί την ίδια την ύπαρξή του
Άμλετ
Το έργο καταγράφει την ηθική περιπέτεια ενός ανθρώπου που έχει την ευφυΐα να θέτει καίρια ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης
Λεωφορείο ο πόθος
Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο εστιάζει στη σχέση της ονειροπόλας και συμπλεγματικής Μπλανς Ντιμπουά με τον άξεστο άντρα της αδερφής της Στάνλεϊ Κοβάλσκι.
Το ημέρωμα της στρίγγλας
Η αιθέρια Μ. Ναυπλιώτου σε κόντρα ρόλο ερμηνεύει την ατίθαση Κατερίνα και ο Β. Χαραλαμπόπουλος τον Πετρούκιο, που κάνει τα πάντα ώστε η στρίγκλα να γίνει αρνάκι
Δωδέκατη νύχτα
Ρομαντισμός, παγανισμός, μεταμφιέσεις με φόντο τη μυθική Ιλλυρία. Η Βιόλα φτάνει εκεί ναυαγός, μεταμφιέζεται σε αγόρι για να μπει στην υπηρεσία του δούκα Ορσίνο, του οποίου η αγαπημένη Ολίβια ερωτεύεται τελικά τη Βιόλα σαν αγόρι.
Το γλυκό πουλί της νιότης
Μια ξεπεσμένη σταρ κι ένας φιλόδοξος νέος ακουμπάνε ο ένας στον άλλον, σε μια οριακή στιγμή της ζωής τους, που παραπαίουν ανάμεσα στην πραγματικότητα και στις ψευδαισθήσεις των καταχρήσεων.
Ήταν όλοι τους παιδιά μου
Έργο-ορόσημο της μεταπολεμικής αμερικανικής δημιουργίας, με πρωταγωνιστή έναν κατασκευαστή πολεμικού υλικού που προκαλεί, άθελά του, το θάνατο 21 πιλότων.