Αννίτα Κούλη: «Είχα πολύ καιρό να νιώσω ασφάλεια στο θέατρο»

Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να ερμηνεύσει τη Σόνια στο «Έγκλημα και Τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, η Αννίτα Κούλη. Αυτό εξομολογείται στη Μαρία Κρύου η νέα συμπρωταγωνίστρια του Τάσου Ιορδανίδη και του Ιεροκλή Μιχαηλίδη στην επιτυχημένη παράσταση που ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν στο Άνεσις από 5/10.

Αννίτα Κούλη: «Είχα πολύ καιρό να νιώσω ασφάλεια στο θέατρο»

Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να ερμηνεύσει τη Σόνια στο «Έγκλημα και Τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, η Αννίτα Κούλη. Αυτό εξομολογείται στη Μαρία Κρύου η νέα συμπρωταγωνίστρια του Τάσου Ιορδανίδη και του Ιεροκλή Μιχαηλίδη στην επιτυχημένη παράσταση που ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν στο Άνεσις από 5/10.

Αννίτα Κούλη: «Είχα πολύ καιρό να νιώσω ασφάλεια στο θέατρο» - εικόνα 1

Με ποιες σκέψεις μπήκες σ’ αυτή την παράσταση;
Με τις καλύτερες. Είχα παρακολουθήσει, την παράσταση τον περασμένο χειμώνα και ήταν από τις ωραιότερες που έχω δει. Με άγγιξε παρά πολύ. Όταν μου πρότειναν να αντικαταστήσω τη Θάλεια Ματίκα στο ρόλο της Σόνιας, απάντησα θετικά χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι από τις περιπτώσεις σ’ αυτήν τη δουλειά που έρχεται σε σένα ένα έργο, ένας ρόλος, σε συγκεκριμένη φάση της ζωής σου και σε κάνει να πιστέψεις ότι τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο έρχεται. Ότι ήρθε την κατάλληλη στιγμή, για να σε μάθει, να σε βοηθήσει και να σε κάνει πιο δυνατό.

Τελικά τι είναι το «Έγκλημα και τιμωρία» αστυνομικό θρίλερ ή έργο με φιλοσοφικές και κοινωνικές διαστάσεις; Πού εστιάζει η παράσταση; Νομίζω περισσότερο το δεύτερο. Αν ποτέ το χαρακτήριζα «θρίλερ», θα ήταν μάλλον ψυχολογικό. Κανείς όμως δεν μπορεί να παραβλέψει τις πανανθρώπινες προεκτάσεις του. Ο Ντοστογιέφσκι γενικά καταπιάστηκε με ιστορίες που είχαν φιλοσοφικές και κοινωνικές διαστάσεις. Θα τολμούσα να πω ότι τα στοιχεία αυτά ήταν θεμελιακά στο έργο του. Επίσης, κάτι που έχει τεράστιο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο έργο είναι η σύγκρουση των ουμανιστικών του αντιλήψεων με τη βαθιά θρησκευτικότητα που διαπερνά ολόκληρη την ιστορία.

Αννίτα Κούλη: «Είχα πολύ καιρό να νιώσω ασφάλεια στο θέατρο» - εικόνα 2

Τι θαυμάζεις στη Σόνια;
Το μεγαλείο ψυχής, την υπομονή και την πνευματικότητα της. Όταν ένας άνθρωπος βρίσκει τη δύναμη να συγχωρεί, δύο ψυχές απελευθερώνονται. Το πιστεύω πολύ αυτό.

Ο Ντοστογιέφσκι προβάλλει στην ηρωίδα του την ιδέα της αγίας πόρνης, έχοντας πιθανώς στο μυαλό του κάποιο αρχέτυπο;
Θα μπορούσαμε να την ταυτίσουμε με το σύμβολο της Μαρίας Μαγδαληνής.

Τι σε δυσκόλεψε καθώς έπλαθες το ρόλο;
Υπάρχει πάντα μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας όταν η ψυχοσύνθεση ενός ρόλου είναι αρκετά κοντά στη δική σου. Η ψυχή φοβάται να εκτεθεί, κλωτσάει, αντιδρά. Ευτυχώς όμως ήμουν πολύ τυχερή. Ο συγκεκριμένος θίασος είναι τόσο αγαπημένος και δεμένος, που οι όποιες δυσκολίες ξεπεράστηκαν σχεδόν άμα τη εμφανίσει. Το κλίμα στο θέατρο ήταν ανέλπιστα καλό για μένα. Είχα πολύ μεγάλη βοήθεια από όλους μαζί και από τον καθένα ξεχωριστά. Έχω πολύ καιρό να νιώσω τόση ασφάλεια, εμπιστοσύνη και ζεστασιά σε ένα θεατρικό περιβάλλον.

Αννίτα Κούλη: «Είχα πολύ καιρό να νιώσω ασφάλεια στο θέατρο» - εικόνα 3

Ποια είναι η πιο καθοριστική σκηνή σου με τον Ρασκόλνικοφ;
Η στιγμή που εκμυστηρεύεται στη Σόνια το έγκλημά του. Εκείνη του λέει: «Τι έκανες στον εαυτό σου;». Αυτή η απλή φράση για μένα περικλείει ολόκληρο το νόημα του έργου. Είναι η σκηνή που τον βοηθάει να καταλάβει ότι μόνο με την ομολογία του θα ελευθερωθεί και θα ξανακερδίσει πίσω τη ζωή του.
Πώς είναι η συνεργασία με τον Λεβάν Τσουλάτζε;
Είναι ένας πολύ γλυκός κι ευγενικός άνθρωπος. Ξέρει ακριβώς τι θέλει και πώς να βγάλει το καλύτερο από τους ηθοποιούς του, χωρίς να τους ταλαιπωρεί στο ελάχιστο. Δίνει απλόχερα την ευγνωμοσύνη του και, πραγματικά, είναι τιμή μου να συμμετέχω σε δίκη του παράσταση.

Περισσότερες πληροφορίες

Έγκλημα και τιμωρία

  • Διασκευή Μυθιστορήματος
  • Διάρκεια: 150 '

Εξαιρετικός ο Τ. Ιορδανίδης στο ρόλο του φτωχού φοιτητή Ρασκόλνικοφ, ο οποίος, θεωρώντας ότι είναι «υπεράνθρωπος», διαπράττει ένα έγκλημα, στην εντυπωσιακή παράσταση του Γεωργιανού διακεκριμένου σκηνοθέτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξι θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κατεβάζουν αυλαία

Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας αποχαιρετά το "Goodbye, Lindita" και πέντε ακόμη παραγωγές του που φτάνουν στο τέλος του φετινού τους κύκλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/04/2024

"Ιnk": Η παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου επιστρέφει!

Ύστερα από ένα χρόνο παγκόσμιας περιοδείας, η τελευταία δουλειά του Δημήτρη Παπαϊωάννου ξανά στο Μέγαρο Μουσικής.

"Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου": Το νέο έργο της σχολής του Πορεία είναι εδώ

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Νέο αίμα" παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις το έργο της Αργυρώς Βώβου το οποίο προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Πορεία.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου καταγγέλλει τη διοίκηση του ΣΕΗ για παραπλάνηση των Ελλήνων ηθοποιών

Με επιστολή της η ΠΕΘ κάνει λόγο για παραπλάνηση των εργαζομένων ηθοποιών σχετικά με το μέλλον του εργασιακού τους καθεστώτος.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

H Kαλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ήταν προσκεκλημένη στη διοργάνωση και σημείωσε την ανάγκη δημιουργίας θέσεων διεύθυνσης πολιτισμού στις επιχειρήσεις.

Τέσσερα θέατρα αποχαιρετούν πέντε παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος) αλλά και ένα του Φλομπέρ κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

Γιάννης Φέρτης: 60 χρόνια θέατρο

Ο σπουδαίος ηθοποιός, που πέθανε χθες σε ηλικία 86 ετών, υπηρέτησε το θέατρο επί έξι δεκαετίες με ταλέντο, ήθος και εφηβικό πάθος.