«Οι άνδρες απαντούν στις γυναίκες με ψηλά το κεφάλι» στο φεστιβάλ μονολόγων που διοργανώνει το «Τζένη Καρέζη». Αυτοί είναι οι πρώτοι έξι μονόλογοι που θα δούμε.
«Ο Μάκης»
Μπορείς να βρεις το alter ego σου σ’ ένα χρυσόψαρο; Ο ήρωας του έργου του Βασίλη Κατσικονούρη παρατηρεί τη γυάλα με το χρυσόψαρο που έχει στο σπίτι του και... συνδιαλέγεται μαζί του για τη ζωή, την ιδεολογία, το τέλος των οικογενειακών και των ερωτικών σχέσεων. Ο Νίκος Ορφανός σκηνοθετεί και ερμηνεύει αυτό τον ιδιαίτερο μονόλογο με θέμα τη μοναξιά όσων ζουν σε γυάλα, είτε είναι ψάρια είτε άνθρωποι (15/4).
«Όταν συνάντησα τον Στέλιο»
Τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη γεμάτα πόνο γι' αυτούς που έφυγαν και γι' αυτούς που έμειναν συντροφεύουν έναν Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία, τον Στάμο, στο έργο του Θανάση Σκρουμπέλου. Ο Θοδωρής Προκοπίου ερμηνεύει το συγκινητικό μονόλογο-μαρτυρία και σκιαγραφεί τη νεότερη ιστορία της Ελλάδας από τον ξεριζωμό των Ποντίων μέχρι την Κατοχή και τον Εμφύλιο (16/4).
«Ο Ληστής»
«Ο άνθρωπος πίσω από το μύθο» θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ο υπότιτλος του έργου που έγραψε ο Δημήτρης Μανιάτης, φέρνοντας στο προσκήνιο αμφίσημα πρόσωπα της ελληνικής Ιστορίας, τον Γιαγκούλα, τον Νταβέλη, τον Θωμά Γκαντάρα, ακόμα και τους αδελφούς Παλαιοκώστα, ανθρώπους που έγιναν γνωστοί περισσότερο για τις πράξεις τους παρά για την προσωπικότητά τους. Παραβάτες ή επαναστάτες; Πρωταγωνιστεί ο Πασχάλης Τσαρούχας και τη σκηνοθετική υπογραφή βάζει ο Σταμάτης Κραουνάκης (17/4).
«Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγνώμη»
Τραγουδά, κινείται ακατάπαυστα, σατιρίζει καταστάσεις και πρόσωπα, ο Γεράσιμος Γεννατάς σ’ αυτή την πολιτική επιθεώρηση τσέπης στην οποία εκθέτει σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς, για τα όρια της εξουσίας. Βασίζεται πάνω σε κείμενα των Ξενοφώντα, Θουκυδίδη, Λειβαδίτη, Γαλίτη, Γεννατά και μελοποιημένα ποιήματα (18/4).
«Το Κιβώτιο»
Το μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου εντάσσεται δικαίως στα σπουδαιότερα έργα της μεταπολεμικής μας πεζογραφίας. Ο ηθοποιός Φώτης Μακρής μας οδηγεί βήμα βήμα στην ξεχωριστή αποστολή μιας ομάδας επίλεκτων ανταρτών να μεταφέρει ένα κιβώτιο. Η επιχείρηση είναι τόσο σημαντική, ώστε από την αίσια έκβασή της κρίνεται το αποτέλεσμα του Εμφυλίου. Η αγωνία κορυφώνεται καθώς ουδείς γνωρίζει πιο είναι το περιεχόμενο και το αρχηγείο κάθε μέρα δίνει το δρομολόγιο της επομένης… (19/4)
«Η πείνα»
Γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα, το αυτοβιογραφικό έργο του Κνουτ Χάμσουν διεισδύσει στην απελπισία της ανθρώπινης. Ο Πέρης Μιχαηλίδης ζωντανεύει στη σκηνή έναν περιπλανώμενο συγγραφέα, ο οποίος προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Παλεύοντας καθημερινά με την πείνα, την εξαθλίωση και την κοινωνική ταπείνωση, διατηρεί την ακεραιότητά του παραμένοντας πιστός στις υπαρξιακές του αναζητήσεις (20/4).
Περισσότερες πληροφορίες
Ο ληστής
Ένα κείμενο σαν παρτιτούρα, με λιμπρέτο ηρωικό και πένθιμο, για έναν κόσμο που κινήθηκε στην πιο γκρίζα ζώνη της Ιστορίας και τα έβαλε με την εξουσία
Ο Μάκης
Ένας παππούς βρίσκει το alter ego του σε ένα χρυσόψαρο και συζητά μαζί του για τη ζωή, την ιδεολογία, το παρελθόν και το μέλλον.
Οι άνδρες απαντούν στις γυναίκες με ψηλά το κεφάλι
Το πρόγραμμα: «Ο Μάκης» του Β. Κατσικονούρη με τον Ν. Ορφανό (15/4), «Όταν συνάντησα τον Στέλιο» του Θ. Σκρουμπέλου με τον Θ. Προκοπίου (16/4), «Ο Ληστής» του Δ. Μανιάτη με τον Π. Τσαρούχα (17/4), «Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη» των Γ. Γεννατά και Γ. Γαλίτη με τον Γ. Γεννατά (18/4), «Το Κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου με τον Φ. Μακρή (19/4), «Η πείνα» του Κν. Χάμσουν με τον Π. Μιχαηλίδη (20/4), «Ένα πανηγυρικός και ένας επικήδειος» του Ι. Καμπανέλλη με τον Β. Βλάχο (21/4), «Το όνειρο ενός γελοίου» του Φ. Ντοστογιέφσκι με τον Δ. Βερύκιο (22/4), «Ο Μέγας Ιεροεξαταστής» του Φ. Ντοστογιέφσκι με τον Κ. Κωνσταντόπουλου (23/4), «Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως» του Αλ. Παπαδιαμάντη με τον Θ. Καρποδίνη (24/4), «Κόλχαας» του Χ. φον Κλάιστ με τον Ν. Αλεξίου (25/4), «Το όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου ή Όταν ο Τσάπλιν συνάντησε τον Ντοστογιέφσκι» με τον Μ. Γιαννικάκη (26/4).
Το κιβώτιο
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της ελληνικής μεταπολεμικής πεζογραφίας, που εκτυλίσσεται στα τέλη του Εμφυλίου, παρουσιάζεται σε μορφή μονολόγου για 8η χρονιά. Στα τέλη του ελληνικού Εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει να μεταφέρει ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου σε μια ανταρτοκρατούμενη πόλη. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα χάνει σταδιακά τα μέλη της. Ο μοναδικός που σώζεται ένας αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο, μόνο που αυτό είναι άδειο. Κατηγορείται ως δολιοφθορέας και φυλακίζεται από τους ίδιους του τους συντρόφους. Προσπαθώντας να αποδείξει την αθωότητά του συντάσσει αναφορές προς έναν άγνωστο ανακριτή, στο μοναδικό μυθιστόρημα του συγγραφέα που θεωρείται μια καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία αλλά και ένα σχόλιο για τον δυτικό πολιτισμό.