Η φοβερή «Δεσποινίς Μαργαρίτα» στο θέατρο Χώρα

Μονόλογος με αντιεξουσιαστική και πολιτική διάσταση, η «Δεσποινίς Μαργαρίτα» του Ρομπέρτο Ατάιντε ανεβαίνει με την Έφη Μουρική στη σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

Η φοβερή «Δεσποινίς Μαργαρίτα» στο θέατρο Χώρα

Μονόλογος με αντιεξουσιαστική και πολιτική διάσταση, η «Δεσποινίς Μαργαρίτα» του Ρομπέρτο Ατάιντε ανεβαίνει με την Έφη Μουρική στη σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

Η φοβερή «Δεσποινίς Μαργαρίτα» στο θέατρο Χώρα - εικόνα 1
©Patroklos Skafidas

Ήταν το 1975, που η Έλλη Λαμπέτη σύστησε στο ελληνικό κοινό το θεατρικό έργο “Δέσποινίς Μαργαρίτα” του Ρομπέρτο Ατάιντε. Μονόλογος με παγκόσμια επιτυχία, το έργο του Βραζιλιάνου συγγραφέα θέλει μια δασκάλα του δημοτικού σχολείου να αποκαλύπτεται ως άτεγκτος δυνάστης, την ώρα της διδασκαλίας, έχοντας ως «μαθητές» της το ίδιο το κοινό. Μετά την Λαμπέτη, την Θέμιδα Μπαζάκα, την Λήδα Πρωτοψάλτη, τον Γιώργο Μαρίνο, την Όλια Λαζαρίδου και άλλους ερμηνευτές, η Έφη Μουρίκη συναντιέται τώρα με το φοβερό αυτό ρόλο της αμφίσημης δασκάλας.

Η φοβερή «Δεσποινίς Μαργαρίτα» στο θέατρο Χώρα - εικόνα 2
©Patroklos Skafidas

Ο σκηνοθέτης της, Πέτρος Ζούλιας, σημειώνει: «Ένας κωμικοτραγικός κλόουν, η Δεσποινίδα Μαργαρίτα, ακροβατεί στο λογικό και στο παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης. ‘Παίζει’ ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο, στην εξουσία και την ανατροπή της. Σαν ένας καλά εκπαιδευμένος σχοινοβάτης. Διδάσκει και διδάσκεται. Ματώνει και ματώνεται. Εξομολογείται. Λυτρώνει και λυτρώνεται, κλαίει και γελά. Αφήνεται να ζωγραφιστεί πάνω της όλη η γκάμα των ανθρώπινων συναισθημάτων. Και ως ένας τρελός σκηνικός δημιουργός ξυπνά το δικό της σκηνικό σύμπαν. Το φως και η χαρά εναλλάσσονται με το σκοτάδι, τη μοναξιά και την απόγνωση.

Μάθημα ζωής με σύνθετα αλλά και πολλά απλά νοήματα-μηνύματα, ο μονόλογος του Ατάιντε συγκλονίζει ακόμα και αποδεικνύεται και πάλι προφητικός και επίκαιρος. Η κατάρρευση του καπιταλιστικού συστήματος με ότι ηθικό και πνευματικό συμπαρέσυρε βρίσκεται εδώ σ’ αυτό το μονόλογο.»

Η παράσταση «Δεσποινίς Μαργαρίτα» παίζεται στο θέατρο Χώρα από 14/12 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9 μ.μ.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεσποινίς Μαργαρίτα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Μία δασκάλα του Δημοτικού μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας ξετυλίγει τη διττή της ταυτότητα. Της δασκάλας, μα και της γυναίκας που εξουσιάζει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
23/04/2024

"I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα": Πειραγμένος Σαίξπηρ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Γιώργο Βαλαή

Ο ανήσυχος δημιουργός αποσυναρμολογεί τη "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη Σκηνή Ωμέγα, εστιάζοντας στις σχέσεις των ηρώων και την ερωτική έλξη που δεν γνωρίζει πρότυπα.

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.