Το δάνειο

3

Μια δραματική κομεντί, εμπνευσμένη από τη χρηματοπιστωτική αλλά και την υπαρξιακή κρίση, στοιχειοθετείται γύρω από μια φαεινή (και δη σεξουαλικού περιεχομένου) ιδέα.

Το δάνειο

Μια δραματική κομεντί, εμπνευσμένη από τη χρηματοπιστωτική αλλά και την υπαρξιακή κρίση, στοιχειοθετείται γύρω από μια φαεινή (και δη σεξουαλικού περιεχομένου) ιδέα.

Το δάνειο - εικόνα 1

«Αν φτάνω σε αυτό το σημείο, είναι γιατί με αναγκάζει η διεθνής συγκυρία»: έτσι δικαιολογείται ο Αντόνιο (Γιάννης Σαρακατσάνης), ο επίδοξος Δον Ζουάν των τραπεζών, ο Καζανόβας των δανειοληπτών ή ο «παλιοψυχάκιας του κερατά», όπως τον κατονομάζει ο τραπεζίτης (Μιχάλης Οικονόμου) που γίνεται θύμα του εξωφρενικού εκβιασμού του: «Αν δεν μου δώσεις δάνειο, θα πηδήξω τη γυναίκα σου». Όπως οι ήρωες του έργου του, έτσι κι ο Καταλανός δραματουργός Τζόρντι Γκαλθεράν (γενν. 1964) εκμεταλλεύεται τους «τελευταίους σπασμούς του νεοκαπιταλιστικού συστήματος» για να κάνει μια πικρόχολη θεατρική χειρονομία με τη μορφή της δραματικής κομεντί.

Με την ίδια λογική, στο έργο που τον έκανε διάσημο, τη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» (2003), ο Γκαλθεράν είχε εκμεταλλευτεί τις πρακτικές Ιεράς Εξέτασης που ισχύουν στην αγορά εργασίας. Όπως όμως εκείνο παράπεμπε εξίσου στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Σαρτρ όσο και σε σενάριο δευτεροκλασάτης κοινωνικής τηλεταινίας, έτσι και το «Δάνειο» (2013) αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην ευφάνταστη κομεντί και σε μονόπρακτο που προέκυψε βάσει μιας φαεινής ιδέας από κάποιο εργαστήρι δημιουργικής γραφής ερασιτεχνών. Η βασική δραματουργική συνθήκη γεννά προσδοκίες που δεν ευοδώνονται: το έργο εξελίσσεται γραμμικά, με ανατροπές οριακά προβλέψιμες. Υπάρχουν, ωστόσο, διασκεδαστικές στιχομυθίες, ενδιαφέρουσες επιμέρους κλιμακώσεις και, κυρίως, η απόδειξη πως η χρηματοπιστωτική κρίση γεννά το δικό της –προσχηματικό μεν, κωμικό δε– θέατρο.

Προσεγμένη κι εύρυθμη είναι η παράσταση στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, με τους δύο ηθοποιούς να αναζητούν τη χρυσή τομή ανάμεσα στη νατουραλιστική και στη σουρεαλιστική αποτύπωση των πορτρέτων του τραπεζίτη και του δανειολήπτη. Ο Γιάννης Σαρακατσάνης, στον αβανταδόρικο ρόλο του δεύτερου, κερδίζει τις εντυπώσεις, ειδικά στα πνευματώδη τραγουδιστικά ιντερμέδια του Φοίβου Δεληβοριά.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δάνειο

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Αντιμετωπίζοντας την κρίση με χιούμορ: ένας απελπισμένος άντρας, για να πάρει δάνειο, απειλεί τον τραπεζίτη ότι έχει τον τρόπο να αποπλανήσει τη γυναίκα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.