Η σκηνή του «Τζένη Καρέζη» τελεί υπό φεμινιστική κατάληψη τις επόμενες ημέρες! Γνωστές πρωταγωνίστριες θα αφηγηθούν, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κραυγές γυναικών», καθεμία με το δικό της τρόπο, ιστορίες που συγκλονίζουν.
Η πόρνη από πάνω
Κόντρα ρόλος είναι ο αυτός της κακοποιημένης επαρχιώτισσας που ξεσπαθώνει μετά την κηδεία του συζύγου της για την πάντα γοητευτική Κατερίνα Διδασκάλου. Κι όμως, η ηθοποιός, αφηγούμενη τη ζωή της Ερατώς στο έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη, πλημμυρίζει τη σκηνή με εικόνες και συναισθήματα και σε καθηλώνει (27/9).
Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη
Η Ελένη Ερήμου περνά από το έναν ρόλο στον άλλον σε αυτό το αφιερωμένο στον αγωνιστή της δημοκρατίας έργο. Εισχωρεί στο «χώρο» μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται και από παράλληλες προβολές. Το κείμενο έγραψε ο Δήμος Αβδελιώδης με βάση το βιβλίο του Κώστα Μαρδά «Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου» (29/9).
Morendo
Μια θεατρική προσωπογραφία της grande dame της όπερας Μαρίας Κάλλας είναι το έργο της Όλγας Λασκαράτου. Η ηθοποιός Εύα Κεχαγιά μπαίνει στο πετσί του ρόλου για να μας αποκαλύψει στιγμές από τον πολυδιάστατο βίο της Κάλλας προς το morendo – μουσικός όρος που σημαίνει πως η μελωδία σβήνει σταδιακά^ στην όπερα χρησιμοποιείται σε σκηνές θανάτου (26/9).
Συγνώμη μαμά
Η Καίτη Παπανίκα ξεκινά από τη νεότητα γίνεται μεσήλικη και καταλήγει ηλικιωμένη στο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Βασιλειάδης. Στο ρόλο της Κυβέλης, μιας μέσης Ελληνίδας, εξιστορεί και βιώνει επί σκηνής το παρελθόν και το παρόν της ταυτόχρονα, επισημαίνοντας σε εμάς πως η δύναμη του ονείρου ίσως είναι ισχυρότερη από την πορεία του χρόνου (28/9).
Συμβολαιογράφος
Υποταγμένη στα κοινωνικά «πρέπει», η χήρα Ερασμία γίνεται εύκολο θύμα στη μικρή πόλη όπου ζει. Από το 2011 που πρωτοσυνάντησε την ηρωίδα του Νίκου Βασιλειάδη, η Υρώ Μανέ (με σκηνοθέτη τον Γιώργο Καραμίχο) κατάφερε να της προσδώσει όλη την παλέτα των συναισθημάτων που προετοιμάζουν μια βραδυφλεγή αντίδραση απέναντι στην κατάρρευση του οικογενειακού κύκλου (25/9).
Αγγέλα Παπάζογλου
Σαν ρεμπέτικο τραγούδι, άμεσο και ζωντανό, ζεστό και παραπονιάρικο, λαϊκό και βιωματικό είναι το κείμενο της αφήγησης της Αγγέλας Παπάζογλου, της Σμυρνιάς ρεμπέτισσας, γυναίκας του συνθέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, και η Άννα Βαγενά είναι η ιδανική ερμηνεύτριά του. Άλλος ένας ρόλος ζωής για τη γνωστή πρωταγωνίστρια που αξίζει να δείτε (30/9).
Περισσότερες πληροφορίες
Συγνώμη μαμά
Μια γυναίκα αναλογίζεται τη ζωή της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται και παρέρχονται και, τέλος, την ελπίδα που δεν σταματάει ποτέ να υπάρχει
Συμβολαιογράφος
Η εξομολόγηση μιας χήρας, εγκλωβισμένης στα ήθη μιας επαρχιακής κοινωνίας, σε ένα μονόλογο με σπαρακτική κορύφωση.
Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη
Η παράσταση επιχειρεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου Παναγούλη και της οικογένειάς του μέσα από τις μεταμορφώσεις της ηθοποιού αλλά και παράλληλες προβολές
Η πόρνη από πάνω
Η ζωή της Ερατώς αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.
Αγγέλα Παπάζογλου
Οι μαρτυρίες της Σμυρνιάς τυφλής ρεμπέτισσας Αγγέλας Παπάζογλου, οι οποίες διατρέχουν τα ταραγμένα χρόνια της νεότερης ελληνικής Ιστορίας.