Κατερίνα Λέχου:«Ο τρόπος που μεγαλώνουμε διαμορφώνει τον χαρακτήρα μας με όλες του τις παθογένειες»

Η Κατερίνα Λέχου μίλησε στη Μαρία Κρύου για το ρόλο της παθιασμένης Μπλανς Ντιμπουά, την οποία ενσαρκώνει στη σκηνή.

Κατερίνα Λέχου:«Ο τρόπος που μεγαλώνουμε διαμορφώνει τον χαρακτήρα μας με όλες του τις παθογένειες»

Η σκηνή του Άνεσις συνεχίζει να γεμίζει με τα πάθη και τους πόθους των ηρώων στο «Λεωφορείο ο πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς. Η Κατερίνα Λέχου μίλησε στη Μαρία Κρύου για το ρόλο της παθιασμένης Μπλανς Ντιμπουά, την οποία ενσαρκώνει στη σκηνή.

Κατερίνα Λέχου:«Ο τρόπος που μεγαλώνουμε διαμορφώνει τον χαρακτήρα μας με όλες του τις παθογένειες» - εικόνα 1

Ποια είναι για εσάς η Μπλανς Ντιμπουά;
Μ' αρέσει να προσεγγίζω τους ήρωες που καλούμαι να υποδυθώ με απλότητα και ανθρωπιά. Έτσι διαπίστωσα ότι η Μπλανς δεν είναι ούτε κανένα «ξωτικό», ούτε κάποιο πλάσμα βγαλμένο από κάποιον άλλο πλανήτη. Είναι αστή, δασκάλα - πολύ έντονο χαρακτηριστικό της σε όλη τη διάρκεια του έργου, συνέχεια καθοδηγεί και νουθετεί - και μετά όλα τ' άλλα, με κυρίαρχη την ανάγκη της για διαφυγή από την σκληρή πραγματικότητα.
Τι είναι αυτό που την κατατάσσει στους πιο σύνθετους γυναικείους χαρακτήρες του θεατρικού ρεπερτορίου;
Η γήινη φύση της Μπλανς είναι τόσο διαμετρικά αντίθετη με τον κόσμο της φαντασίας που κινείται, που διαρρηγνύουν σταδιακά την προσωπικότητα της. Το γοητευτικό και προκλητικό για έναν ηθοποιό, είναι η ακαριαία και διαρκής μετάβαση απ' τον έναν κόσμο στον άλλο σε όλο το έργο. Αυτό για να γίνει απαιτεί μεγάλη συναισθηματική φόρτιση, συγκέντρωση, ετοιμότητα, επιδεξιότητα για να γίνει. Και γι' αυτό άλλωστε παραμένει ακόμα και σήμερα ένα τεράστιο «στοίχημα» για έναν ηθοποιό.


Ποιος τύπος γυναίκας θα ήταν η Μπλανς αν ζούσε στη σημερινή κοινωνία;
Νομίζω πως γύρω μας υπάρχουν πολλές «δυνάμει» Μπλανς. Η άρνηση της πραγματικότητας, η επιθυμία για επιστροφή στην αθωότητα και η διαφυγή σε έναν πλασματικό κόσμο είναι χαρακτηριστικά πολλών ανθρώπων, ειδικά σε εποχές σαν αυτή που διανύουμε σήμερα.
Ο Κοβάλκσι είναι ένας άξεστος ή ένας άντρας με τσαλακωμένη περηφάνια; Τι είναι αυτό που αναζητά;
Κατά τη γνώμη μου ο Κοβάλσκι είναι ένας άνθρωπος, στον οποίο η σωματικότητα υπερτερεί της πνευματικότητας. Δυνατός, έξυπνος με τον δικό του πρωτόγονο τρόπο, είναι η δύναμη που ανέρχεται στην κοινωνία που αλλάζει και τίποτα δεν μπορεί να τον σταματήσει. Γι' αυτό και γίνεται τόσο αδυσώπητα σκληρός με την Μπλανς. Γιατί στο πρόσωπο της προβάλλει το αντίπαλο δέος: μια αστική τάξη που καταρρέει.

Κατερίνα Λέχου:«Ο τρόπος που μεγαλώνουμε διαμορφώνει τον χαρακτήρα μας με όλες του τις παθογένειες» - εικόνα 2

Ποιο είναι για εσάς το πιο γοητευτικό στοιχείο του έργου;
Είναι ένα έργο τόσο καλά δομημένο με τόσο στιβαρούς χαρακτήρες, χωρίς καμία ρωγμή, που δεν σου αφήνει να αρθρώσεις ποτέ ούτε ένα «γιατί τώρα γίνεται αυτό;». Ακόμα και στις πιο ακραίες του στιγμές όπως αυτή του βιασμού της Μπλανς. Επίσης, είναι μαγικό πως κατανοείς κάθε πράξη και λόγο ενός ήρωα ακόμα και όταν αυτός είναι σκληρός. Σχεδόν τον δικαιολογείς! Τόσο πολυπρισματικό και πλήρες είναι!

Που τοποθετεί χρονικά τη δράση ο σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάτζε;
Ο σκηνοθέτης μας είχε την πρόθεση να είναι το έργο όσο το δυνατό «'άτοπο» και «σχετικά άχρονο». Για ν' αναδείξει πόσο εφιαλτικά σημερινό μπορεί να είναι. Ζούμε -όχι μόνο εμείς στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλά άλλα μέρη- την σταδιακή κατάρρευση της μεσαίας τάξης και αναμένουμε το πως θα διαμορφωθούν τα πράγματα στον επόμενο τόνο. Όπως και στο έργο. Η Μπλανς, έχει απολέσει τo status της, και ο Κοβάλσκι, δεύτερης γενιάς μετανάστης, διεκδικεί τα πάντα.
Πιστεύετε πως τελικά οι άνθρωποι είναι θύματα των παθών τους ή της μοίρας;
Για μένα το ένα δεν είναι ανεξάρτητο απ' το άλλο. Ο τρόπος που μεγαλώνουμε και τα γεγονότα της ζωής μας διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μας με όλες του τις παθογένειες. Έγκειται φαντάζομαι στην φύση μας και στην πνευματικότητά μας το πως θα ισορροπήσουμε τα στοιχεία που παλεύουν μέσα μας για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η σύγκρουση ανάμεσα στην εμβληματική ηρωίδα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, την Μπλανς Ντιμπουά, και στον σκληροτράχηλο οικονομικό μετανάστη Στάνλεϊ Κοβάλσκι κρύβει έναν απαγορευμένο κι έντονο ερωτισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.