Η μητέρα του σκύλου

3,5

Η Δήμητρα Χατούπη ηθοποιός θερμοκρασίας και ακρίβειας, προσδίδει κύρος και βάθος στο ρόλο της Ραραού, η οποία μέσα από το χρονικό των αναμνήσεών της οδηγεί το θεατή στην σκέψη πως τελικά, σε κάθε γενιά είναι σκληρό το τίμημα των κοινωνικών και πολιτικών αδιεξόδων.

Η μητέρα του σκύλου

Η Δήμητρα Χατούπη ηθοποιός θερμοκρασίας και ακρίβειας, προσδίδει κύρος και βάθος στο ρόλο της Ραραού, η οποία μέσα από το χρονικό των αναμνήσεών της οδηγεί τον σύγχρονο θεατή στην σκέψη πως τελικά, σε κάθε γενιά είναι σκληρό το τίμημα των κοινωνικών και πολιτικών αδιεξόδων.

Η μητέρα του σκύλου - εικόνα 1

Η Ρουμπίνη Μέσκαρη, η ηρωίδα του Μάτεσι ξεκαθαρίζει από την αρχή τη θέση της για το ποια είναι ή δεν είναι: «Λέγε με Ραραού καλύτερα. Ρουμπίνη είναι το βαφτιστικό μου, πλην ουσιαστικώς βαφτίστηκα Ραραού όταν βγήκα στο θέατρο και με αυτό το όνομα έφτασα όπου έφτασα και στο βιβλιάριο ΙΚΑ έχω προσθέσει «δεσποινίς Ραραού, ηθοποιός», έτσι θα με γράψουν στον επιτύμβιό μου. Τη Ρουμπίνη την έχω διαγράψει», έτσι όπως την ξέγραψε η ίδια η ζωή σε μια χώρα που αδιάκοπα μετρά τις πληγές της. Η Ραραού απόμαχη ηθοποιός των μπουλουκιών μέσα από την ψυχιατρική κλινική στην οποία νοσηλεύεται, ξανά ζει το παρελθόν με φλας μπακ και μεταφέρει εικόνες της κοινωνίας στην κατοχική και μεταπολεμική Ελλάδα. Η μάνα της, η Ασημίνα, βρέθηκε να μεγαλώνει μόνη τα παιδιά της τη δεκαετία του ’40, συνήθισε να χαρίζει τη σεξουαλική ηδονή σε έναν Ιταλό στρατιώτη με αντάλλαγμα λίγη τροφή και διαπομπεύτηκε από την τοπική κοινωνία μπροστά στα μάτια όλων.

Η μητέρα του σκύλου - εικόνα 2

«Η μητέρα του σκύλου» είναι ένα από τα συγκλονιστικότερα μυθιστορήματα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας (εκδόσεις Καστανιώτης) γιατί μέσα από τον συνταρακτικό κλαυσίγελο αυτής της «μεγάλης αρτίστας της επιθεώρησης», όπως λεει η ίδια, αναβιώνουν αριστοτεχνικά κομμάτια της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας. Ταυτόχρονα το χρονικό των αναμνήσεών της αποκαλύπτει με ένα τρόπο τις παθογένειες: εκμετάλλευση, μικροπολιτική, σύγχυση, απάτες που οδήγησαν τη χώρα στη σημερινή κατάσταση. Το έργο απαιτεί μια αποδεδειγμένα καλή ηθοποιό στο ρόλο της Ραραού αλλά και μια σκηνοθεσία συνόλου, συντονισμένη στη θερμοκρασία του κειμένου. Ο σκηνοθέτης της παράστασης Σταύρος Τσακίρης το πέτυχε. Υπάρχουν ωστόσο σκηνές που μαγνητίζουν και σκηνές που θα μπορούσαν να αποφευχθούν επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη οικονομία στη διάρκεια της παράστασης ιδιαίτερα στο πρώτο μέρος.
Η Δήμητρα Χατούπη θυελλώδης όσο και μετρημένη, σε κάνει να αναρωτιέσαι που σταματά ο ρεαλισμός και που ξεκινά το παράλογο, με ένα βλέμμα που καίει και μια φωνή σταθερή, αλλά ικανή να ξεστομίζει λόγια φοβερά, πετυχαίνει με σεμνότητα και δίχως μελοδραματισμούς μία γερή ερμηνεία στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι ερμηνείες των υπόλοιπών ηθοποιών (Νίκος Γιαλελής, Γιάννης Δρίτσας, Χρήστος Ευθυμίου, Ηλίας Ζερβός, Άννα Κολιοφώτη, Στεφανία Κριεζή, Μαριλίτα Λαμπροπούλου Ελίνα Μάλαμα, Τζίνη Παπαδοπούλου, Έφη Ρευματά) αν και όχι απαραίτητα συντονισμένες στο ίδιο τέμπο, είναι ανά στιγμές άκρως γοητευτικές.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ, Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, 2104143310-20. Διάρκεια 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η μητέρα του σκύλου

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 150 '

Η κεντρική ηρωίδα του έργου, η Ραραού, ξεδιπλώνει τη ζωή της και ταυτόχρονα την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας με αφετηρία την Κατοχή

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.