Βυσσινόκηπος

3

Το κύκνειο άσμα του Ρώσου συγγραφέα δεν παρουσιάζεται σε κάποιο θέατρο, αλλά σε μια έπαυλη στο Μαρούσι. Αυτό είναι και το μεγάλο θέλγητρο στη χειροποίητη παράσταση της υψίφωνου Τζένης Δριβάλα

Βυσσινόκηπος

Το κύκνειο άσμα του Ρώσου συγγραφέα δεν παρουσιάζεται σε κάποιο θέατρο, αλλά σε μια έπαυλη στο Μαρούσι. Αυτό είναι και το μεγάλο θέλγητρο στη χειροποίητη παράσταση της υψίφωνου Τζένης Δριβάλα

Βυσσινόκηπος - εικόνα 1

Στις κάμαρες, στην κεντρική σάλα και στον κήπο (ντυθείτε ζεστά!) της αρ νουβό βίλας που έχτισε το 1924 στο Μαρούσι ένας Κωνσταντινουπολίτης νερουλάς και πλέον λειτουργεί ως πολυχώρος-οικοτεχνία παίζεται ο ατμοσφαιρικά ρεαλιστικός «Βυσσινόκηπος» με τον οποίο κάνει την παρθενική της σκηνοθεσία στο θέατρο η διακεκριμένη υψίφωνος Τζένη Δριβάλα.
Η παράστασή της διαπνέεται από ρομαντισμό, καθαρό συναίσθημα και ατόφια συγκίνηση. είναι αυτονόητο πως όλα αυτά εντείνονται χάρη στην τοπολογική ιδιαιτερότητα του εγχειρήματος. Η ίδια, ερμηνεύοντας τη ­Λιουμπόφ, είναι απόλυτα αφοσιωμένη στο να μεταφέρει την ιδιοσυστασία αυτής της χρεοκοπημένης αρχόντισσας που παραμένει αδρανής απέναντι στην αγοραπωλησία του βυσσινόκηπου της οικογένειάς της.

Βυσσινόκηπος - εικόνα 2

Διαθέτει μεν τη φυσική φινέτσα, αλλά έχει γραπώσει και το ήθος όσο και το μύθο της Λιουμπόφ, παρουσιάζοντάς την ως ένα είδος προς εξαφάνιση. Εξίσου καλο­δουλεμένες είναι οι ερμηνείες της Ερμίνας Γεράρδη (η γεροντοκόρη Βάρια), της νεαρής Άνια (Μαρία Κοντογούρη), του ανερχόμενου εμπόρου Λοπάχιν (Γιάννης Μπόγρης), του ιδεαλιστή δασκάλου (Πέτια) κ.λπ. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες ερασιτεχνικές επιλογές, όπως ο πλαδαρός ρυθμός ή ότι ο μεσήλικος Γκάγεφ παίζεται από τον νεότατο και ολοφάνερα άπειρο Βασίλη Ασημάκη.
Ορισμένες όμως σκηνές –για την ακρίβεια ολόκληρες πράξεις– διαθέτουν τόση δύναμη, ώστε ισοσκελίζουν τις ατέλειες, όπως η ατμοσφαιρική χοροεσπερίδα, με τη Δέσποινα Αληζιώτη στο πιάνο και τον θίασο να καλεί τους θεατές στα βαλς και τους χορούς του, ενώ ο Γαβριήλ Αντωνέλλος (υπηρέτης Φιρς) τραγουδά­ με αξέχαστο τρόπο γνωστά ρώσικα­ τραγούδια. Μια μικρή ένσταση: σε μια παράσταση, διά χειρός Δριβάλα, θα περίμενε κάποιος οι άριες και οι θρήνοι να τραγουδιούνται ζωντανά.

ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΔΙΟΜΕΛΟ Ελ. Βενιζέλου 17, Μαρούσι. Διάρκεια: 120΄. Μέχρι 19/10.

Περισσότερες πληροφορίες

Βυσσινόκηπος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Ένας πανέμορφος κήπος ως σύμβολο μνήμης ενός παρελθόντος που έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.