Δύο γυναίκες χορεύουν

3

Η Χρυσούλα Διαβάτη δίνει μια ερμηνεία που αναδίνει τη μυρωδιά του παλιού καλού θεάτρου, έχοντας ως άξια παρτενέρ τη Θάλεια Ματίκα, σε ένα τρυφερό έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις και μια στρωτή, ατμοσφαιρική παράσταση.

Δύο γυναίκες χορεύουν

Η Χρυσούλα Διαβάτη δίνει, στο ρόλο της στρυφνής ηλικιωμένης, μια ερμηνεία που αναδίνει τη μυρωδιά του παλιού καλού θεάτρου, έχοντας ως άξια παρτενέρ τη Θάλεια Ματίκα, σε ένα τρυφερό έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις και μια στρωτή αλλά και ατμοσφαιρική παράσταση.

Δύο γυναίκες χορεύουν - εικόνα 1

«Mόνο οι βλακείες μάς κρατούν στη ζωή», δηλώνει εμφαντικά η Χρυσούλα Διαβάτη ερμηνεύοντας τη στρυφνή ηλικιωμένη που λατρεύει τη συλλογή της από παιδικά κόμικς και αναζητά εναγωνίως το τεύχος που της λείπει, «πεθαίνει» να ακούει Σινάτρα –και δη το «Something Stupid»–, ζει μόνη με τις παιδικές αναμνήσεις της σε ένα διαμέρισμα που ρημάζει και ονειρεύεται να ταξιδέψει στο Παρίσι.
Η κατ’ ουσίαν άφαντη κόρη της της στέλνει μια γυναίκα για να της καθαρίζει το σπίτι και να τη φροντίζει. Η γυναίκα αυτή, νεότερη κι επίσης μοναχική, αποδεικνύεται εξίσου «σκληρό καρύδι» με την ηλικιωμένη. Κι ενώ οι πρώτες τους συναντήσεις στιγματίζονται από κόντρες και καβγάδες («μάγισσα» και «ηλίθια» αποκαλούν η μία την άλλη), τελικά μοιράζονται τα μυστικά, τα οικογενειακά τραύματα, την απελπισία και την απογοήτευσή τους. Καταλήγουν, λοιπόν, σε μια απρόσμενη «συμφωνία κυριών»: να αυτοκτονήσουν παρέα.
Tο «Δύο γυναίκες χορεύουν» ακολουθεί το δραματουργικό πατρόν πολλών αντίστοιχων δραματικών κομεντί. Γραμμένο το 2008 από τον Καταλανό βραβευμένο­ συγγραφέα και σεναριογράφο σειρών της ισπανικής τηλεόρασης Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, προτού φτάσει στο απροσδόκητο φινάλε, εξελίσσεται γραμμικά και αναμενόμενα, με σαρκασμό ανάμεικτο με δραματικότητα αλλά και πολλά χάσματα στην ανάπτυξη καθώς και μη επαρκώς δικαιολογημένες παλινωδίες στους χαρακτήρες.

Δύο γυναίκες χορεύουν - εικόνα 2

Το ίδιο το φινάλε εγείρει ερωτήματα ηθικής και δεοντολογίας, τα οποία δεν ερευνώνται επαρκώς – μιλάμε εξάλλου για ένα έργο που δεν μπήγει ποτέ το μαχαίρι στο κόκαλο, παρά θίγει εν συντομία και με κάποια εντυπωσιοθηρία σοβαρά υπαρξιακά ζητήματα. Η υπόθεση θυμίζει εκείνη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην»: κι εκεί ένας νεαρός άντρας υποχρεώνεται να επισκέπτεται έναν δύστροπο ηλικιωμένο με τον οποίο τελικά δένονται βαθιά.
Ίσως λοιπόν δεν είναι τυχαίο που ο συμπρωταγωνιστής του Γιώρ­γου Μιχαλακόπουλου στον «Κύριο Γκρην», ο Τάσος Ιορδανίδης, είναι εκείνος που επέλεξε να ανεβάσει το «Δύο γυναίκες χορεύουν» με τις Χρυσούλα Διαβάτη και Θάλεια Ματίκα. Η σκηνοθεσία του, στρωτή κι εύρυθμη, ατμοσφαιρική (χάρη και στους φωτισμούς του Μπάμπη Αρώνη), έχει συνταιριάξει με τη «θερμοκρασία» του έργου. Το ντουέτο των δύο ερμηνευτριών έχει πολλές ενδιαφέρουσες στιγμές – ειδικά η τελική σκηνή του χορού μπορεί ακόμη και να συγκινήσει.
Απόλυτα οργανική είναι η Χρυσούλα Διαβάτη, η οποία αποδεικνύει πως όταν της δίνονται ρόλοι που της ταιριάζουν, καταθέτει ερμηνείες που αναδίνουν τη μυρωδιά του παλιού καλού θεάτρου. Η Θάλεια Ματίκα αποδεικνύεται αντάξια παρτενέρ: στιβαρή και μετρημένη, εντυπωσιάζει στη σκηνή που αποκαλύπτει το προσωπικό της δράμα, αλλά πρέπει να προσέξει τα –δίχως ενέργεια–χέρια της.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 30/1/2014

Περισσότερες πληροφορίες

Δύο γυναίκες χορεύουν

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Μια ηλικιωμένη γυναίκα και μια νεαρή αποφασίζουν να «χορέψουν» όχι στο ρυθμό που τους υπαγορεύει ο περίγυρός τους, αλλά στο ρυθμό που επιλέγουν οι ίδιες, σε ένα έργο-ύμνος για τη ζωή και την αγάπη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.