Σιλβί Γκιλέμ: «Κρατώ το σώμα μου ευτυχισμένο»

Έχει χαρακτηριστεί η μεγαλύτερη εν ζωή χορεύτρια και τα Χριστούγεννα (από 19/12) έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με τον Άκραμ Καν και τα Μπαλέτα του Τόκιο για να γιορ­τάσουν μαζί μας. Ο Νίκος Βουλαλάς μίλησε με τη Σιλβί Γκιλέμ για τον κλασικό και το σύγχρονο χορό, για τα σχέδιά της και, φυσικά, για την ακτιβιστική οικολογική δράση της.

Σιλβί Γκιλέμ: «Κρατώ το σώμα μου ευτυχισμένο»

Έχει χαρακτηριστεί η μεγαλύτερη εν ζωή χορεύτρια και τα Χριστούγεννα (από 19/12) έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με τον Άκραμ Καν και τα Μπαλέτα του Τόκιο για να γιορ­τάσουν μαζί μας. Ο Νίκος Βουλαλάς μίλησε με τη Σιλβί Γκιλέμ για τον κλασικό και το σύγχρονο χορό, για τα σχέδιά της και, φυσικά, για την ακτιβιστική οικολογική δράση της.

Σιλβί Γκιλέμ: «Κρατώ το σώμα μου ευτυχισμένο» - εικόνα 1

Έρχεστε με δύο χριστουγεννιάτικα δώρα στην Αθήνα.
Ήθελα να παρουσιάσω δύο έργα: ένα πιο σύγχρονο κι ένα σε μια γλώσσα περισσότερο αναγνωρίσιμη από τον κόσμο. Επειδή παρουσίασα πρόσφατα το «6.000 thousand miles» στην Ελλάδα, αποφάσισα να ξαναδείξω το «Sacred Monsters», το οποίο έχει τη δική του ζωή και μεγαλώνει όμορφα. Γι’ αυτό άλλωστε μου αρέσει να επιστρέφω σε αυτό. Επίσης είναι ένα χαρούμενο έργο, ιδανικό για τα Χριστούγεννα, αφού σε κάνει να επιστρέφεις στην παιδική ηλικία. Όσο για το «Μαργαρίτα και Αρμάνδος», είναι ένα θαυμάσιο δράμα, μια τραγική ιστορία, την οποία οι θεατές ζουν στο έπακρον. Αυτά τα μεγάλα δράματα είναι πραγματικά γοητευτικά!
Αρχίσατε να ασχολείστε με το μοντέρνο χορό σχετικά πρόσφατα;
Στην πραγματικότητα ξεκίνησα πάρα πολύ νωρίς, όταν έφτασα στη Σχολή της Όπερας του Παρισιού. Εκεί μαθαίναμε κάθε είδος χορού. Κατάλαβα ότι ήθελα να ασχοληθώ με αυτό συστηματικά όταν ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ ήρθε εκεί ως διευθυντής. Δυστυχώς όμως αρχικά όλοι ήθελαν να με βλέπουν σε κλασικά κομμάτια ρεπερτορίου, οπότε δεν μπορούσα να κάνω και τα δύο παράλληλα όπως ήθελα. Η πρώτη μου σημαντική επαφή με το είδος ήταν όταν ο Νουρέγιεφ προσκάλεσε τον Φορσάιθ κι εκείνος δημιούργησε το «France/Dance».

Πόσο εύκολα σας προτείνονται σύγχρονα έργα χορού;
Είναι πολύ εύκολο πια να κάνω­ μια επιλογή. Αρνούμαι πολλές δουλειές­. Αλλά με έχουν απορρίψει κιόλας! Είχα μια εικόνα που τρόμαζε τους ανθρώπους του σύγχρονου χορού και, βέβαια, τη φήμη ότι είμαι δύσκολη. Ίσως είμαι, αλλά πάντως είχα την τύχη να συνεργαστώ με ανθρώπους όπως ο Ράσελ ­Όλιφαντ, ο Άκραμ Καν και ο Ρομπέρ Λεπάζ.
Πότε σκοπεύετε να αποσυρθείτε;
Δεν ξέρω, μάλλον σε δυο ή τρία χρόνια. Όμως δεν θέλω ούτε γκαλά ούτε αποχαιρετισμούς. Δεν είναι ότι φοβάμαι να σταματήσω, δεν μου αρέσουν οι αποχαιρετισμοί. Σκέφτεστε να ασχοληθείτε τότε­ πιο ενεργά με την οικολογία, όπως τώρα που υποστηρίζετε την οργάνωση Sea Sepherd;
Υπάρχουν πολλές μικρές οργανώσεις εκτός από τη Sea Shepherd τις οποίες υποστηρίζω σε όλο τον κόσμο. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν το κακό που κάνουν στο περιβάλλον, αλλά υποκρίνονται. Έτσι ήμουν κι εγώ παλιότερα. Σταδιακά όμως άρχισα να αλλάζω.
Ύστερα από τόσα χρόνια πώς αισθάνεστε το σώμα σας;
Ο πόνος ήταν εκεί από την αρχή. Το πρώτο ατύχημα όμως, ευτυχώς, μου συνέβη στα 36. Τότε αναγκάστηκα να προσεγγίσω τις αντιστάσεις του σώματός μου δια­φορετικά. Στο βαθμό που συνειδητοποιείς ότι δεν είσαι άφθαρτος αρχίζεις να σκέφτεσαι διαφορετικά και να κρατάς το σώμα σου «ευτυχισμένο».
Μιλάτε με θαυμασμό για τις αλλαγές που έφερε ο Νουρέγιεφ στο χορό. Εσείς πιστεύετε πως έχετε αλλάξει τα πράγματα;
Μπορεί να άλλαξα τα σωματικά ­χαρακτηριστικά που αναζητούνται σε μια μπαλαρίνα, όπως το να θεωρούνται απαραίτητα τα μακριά πόδια. Δεν νομίζω όμως ότι άλλαξα κάτι σε βάθος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.