αθηνόραμα.gr

 

«Πουπουλένιος»: θα είναι μια από τις παραστάσεις της σεζόν;

Από - 10/10/2013

Ψυχολογικό θρίλερ, φάρσα αλλά και σκοτεινή αλληγορία, ο «Πουπουλένιος» του προβοκάτορα Μάρτιν ΜακΝτόνα ανεβαίνει στο Θέατρο Αθηνών με μια ταιριαστή αντρική πρωταγωνιστική τετράδα η οποία έχει τις προϋποθέσεις να μας χαρίσει μία από τις ωραιότερες παραστάσεις της σεζόν.

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι που γεννήθηκε στη Βρετανία από Ιρλανδούς γονείς, πιτσιρικάς απέρριψε την παραδοσιακή εκπαίδευση και πολύ νωρίς άρχισε να γράφει σενάρια γνωρίζοντας επιτυχία. Αυτό το αγόρι είναι ο 43χρονος πλέον Μάρτιν ΜακΝτόνα, ένας από τους σημαντικότερους Βρετανούς συγγραφείς. εκφραστής της «In Yer Face» γενιάς, αντιμετώπισε με τα κείμενά του –όπως και οι Σάρα Κέιν και Μαρκ Ρέιβενχιλ– κατά μέτωπο το σκληρό πρόσωπο της ζωής και την ακραία βία. Τα σύγχρονα παραμύθια που γράφει θα μπορούσαν να ξεκινούν με το «Μια φορά κι έναν καιρό», έχουν τη δύναμη να ξαφνιάζουν και –όπως τα μακάβρια παιδικά παραμύθια– μας κάνουν να γελάμε, ενώ την ίδια στιγμή αισθανόμαστε τρομοκρατημένοι! Ο «Πουπουλένιος», το cult, εκκεντρικό όσο και αρχετυπικό στη σύλληψή του έργο, τιμήθηκε με Βραβείο Ολίβιε καλύτερου νέου θεατρικού έργου το 2004 και ήταν υποψήφιο για Βραβείο Τόνι ξένου καλύτερου θεατρικού έργου το 2005.
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ανέλαβε να το σκηνοθετήσει και να πρωταγωνιστήσει με άλλους τρεις ηθοποιούς οι οποίοι έχουν αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορούν να «παίξουν» με το υποδόριο χιούμορ του συγγραφέα και να δώσουν έξυπνες ερμηνείες. Ποια είναι τα πρόσωπα όμως του έργου και ποιοι ηθοποιοί τα ερμηνεύουν; Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ερμηνεύει τον Χατούριαν, κεντρικό ήρωα του έργου, συγγραφέα τρομακτικών παραμυθιών, ο οποίος συλλαμβάνεται ως ύποπτος για μια σειρά δολοφονιών μικρών παιδιών, καθώς τα θύματα βρήκαν τον ίδιο φρικτό θάνατο με εκείνον που περιγράφει στις ιστορίες του. Μήπως όμως ο στυγερός δολοφόνος είναι άλλος;
Ίσως ακόμη και ο μικρότερος αδερφός του, ο οποίος μοιάζει να μην ενηλικιώθηκε ποτέ; Ο Μίκαλ, το ρόλο του οποίου αναλαμβάνει ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση που έχει βιώσει πολλές δοκιμασίες κατά την παιδική του ηλικία και η παρουσία του παίζει καθοριστικό ρόλο στην όλη εξέλιξη. Η συνθήκη του έργου περιπλέκεται μια και όλα συμβαίνουν σε κάποιο ολοκληρωτικό καθεστώς της Ανατολικής Ευρώπης, παρουσία δύο μονολιθικών αστυνομικών που ανακρίνουν τον Χατούριαν. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στο ρόλο του ανακριτή Άριελ θέλει να αποδώσει δικαιοσύνη με τον τρόπο που αυτός την αντιλαμβάνεται, ενώ ο άλλος ανακριτής, ο Τουπόλσκι, τον οποίο ενσαρκώνει ο Νίκος Κουρής, το παίζει πιο διανοούμενος και με έπαρση δηλώνει: «Οι αστυνομικοί αστυνομεύουν, αλλά εγώ είμαι αστυνομικός ερευνητής – μου αρέσει να ερευνώ». Ο ΜακΝτόνα αποδεικνύει πως έχει φοβερή αίσθηση του χρόνου και του ρυθμού, της φρίκης και του τρόμου του παραλόγου και του ρεαλιστικού. Με έναν υποδόριο μηχανισμό παραγωγής σασπένς αλλά και φαρσικού χιούμορ στήνει μια παραβολή για τη φύση της βίας σοκάροντάς μας μεν, αλλά αφήνοντας ένα φως στο βάθος του τούνελ.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 12/10 στο Θέατρο Αθηνών.

Δώσε το σχόλιο σου

Οδηγός Θεάτρου

!

Παραστάσεις/Θέατρα ανά:

Αναζήτηση παράστασης/θεάτρου

Θέματα

Άντζελα Μπρούσκου: «Η βακχεία είναι η φαντασίωση της ελευθερίας» Θέατρο

Γιώργος πριν από 20 ώρες
Το πάλεψαν και έβγαλαν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα σε ένα πολύ ...

Κρωξίματα «Βατράχων» στους Βράχους Θέατρο

Maria πριν από 5 ημέρες
Παρακολούθησα χθες την παράσταση στον Θέατρο Βράχων. έχω ανάμεικτα συναισθήματα ...

Άντζελα Μπρούσκου: «Η βακχεία είναι η φαντασίωση της ελευθερίας» Θέατρο

St. πριν από 22 ημέρες
Μεγαλη απορια: το Σερβεταλη το θεωρουν οντως καλο ηθοποιο και ...

Άντζελα Μπρούσκου: «Η βακχεία είναι η φαντασίωση της ελευθερίας» Θέατρο

Dimitris M. πριν από 23 ημέρες
Μέτριου επιπέδου παράσταση. Δεν συνέβαλε στη διατήρηση της ποιότητας του ...

Άντζελα Μπρούσκου: «Η βακχεία είναι η φαντασίωση της ελευθερίας» Θέατρο

Ξηρογιάννης Γιώργης πριν από 26 ημέρες
Βακχεία... Μετανάστευση στην ψυχή στα εφήμερα πεδία του έρωτα... ...δίχως να το περιμένουμε φτάσαμε στη μεθόριο της νεότητας.