Κόκκινη Κάρτα...

...στην Intel, που στην πρόσφατη έκθεση Computex προσπάθησε να κοροϊδέψει το κοινό "πλασάροντας" έναν επεξεργαστή Xeon (για servers) ως επεξεργαστή Core (για καταναλωτές) και μάλιστα ικανό για λειτουργία "out of the box στα 5 GHz σε όλους τους πυρήνες", όταν επί σκηνής τα άγγιξε υπερχρονισμένος, με υπερτροφοδοτούμενο motherboard και ψύξη... φρέον! Οι δημοσιογράφοι τεχνολογίας είναι υποψιασμένοι πια με κάτι τέτοια, ανακάλυψαν την αλήθεια, "έβγαλαν στη σέντρα" την Intel και πολύ καλά τής έκαναν. Κάτι τέτοια αχρείαστα, να λείπουν.

...στην Apple, η οποία είχε αρχικά επιστρέψει και στην συνέχεια απέκλεισε από το App Store της την εφαρμογή Steam Link, η οποία επέτρεπε στους καταναλωτές να "στέλνουν" ασύρματα PC games από την βιβλιοθήκη τους της υπηρεσίας Steam στην οθόνη των iPhone ή iPad για παιχνίδι εκεί (χρησιμοποιώντας τα ως μικρά monitor ουσιαστικά). Ο αμερικανικός κολοσσός επικαλέστηκε "σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων" ως τον λόγο για την επιλογή του. Η αγάπη για το χρήμα (που η Apple έχει συλλέξει σε προσβλητικούς για την ανθρωπότητα ολάκερη όλα αυτά τα χρόνια), όντως σε κάνει Tim Cook. Τελικά.

...στον διαβόητο Ajit Pai, τον πρόεδρο της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών (FCC), ο οποίος με τις μεθοδευμένες του ενέργειες αυτές τις ημέρες οδηγεί την Δικτυακή Ουδετερότητα (Net Neutrality) στον αφανισμό και δίνει εξαιρετικά κακό κι επικίνδυνο παράδειγμα για αντίστοιχους... καλοθελητές και σε άλλες χώρες. Όταν αποδεδειγμένα υπηρετείς την γραμμή Trump, και τους κερδοσκόπους παρόχους, αντί να κάνεις το καλύτερο για τους καταναλωτές και την ευρύτερη κοινότητα του Internet, δεν είσαι για κόκκινη κάρτα απλώς. Για επιορκία (το λιγότερο), δίκη και καταδίκη είσαι.

...στον Mark Zuckerberg, φυσικά, ο οποίος είναι φανερό πια πως φέρει μεγάλο ποσοστό της ευθύνης για τον εκτροχιασμό του Facebook σε θέματα ιδιωτικότητας και την κατάντια του δημοφιλέστερου κοινωνικού δικτύου σε παζάρι αγοραπωλησίας προσωπικών δεδομένων, τώρα που ένα-ένα γίνονται γνωστά πολλά (σίγουρα όχι όλα) που συνέβαιναν "στο παρασκήνιο" τόσα χρόνια. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι, Zuck.

...στην Sony, η οποία και επισήμως δεν θα αναβαθμίσει τα δύο της περσινά Blu-ray player, τα BDP-X800 και BDP-X1000, σε συμβατότητα με το πρότυπο απόδοσης χρώματος Dolby Vision, ενώ το καινούργιο της και πολύ φθηνότερο BDP-X700 θα αναβαθμιστεί - παρ' ότι στηρίζεται στα ίδια υποσυστήματα. Τα περισσότερο εκνευριστικά είναι τα αχρείαστα... μερικές φορές.

...στην Intel, φυσικά, η οποία όχι μόνο απέκρυψε το πρόβλημα ασφάλειας των επεξεργαστών της για πολύ καιρό, αλλά συνεχίζει να παραδέχεται "με δόσεις" ποιοί από αυτούς έχουν πρόβλημα και πόσο θα είναι το ποσοστό των χρηστών που θα επηρεαστεί. Όλοι και το σύνολο, είναι η απάντηση χωρίς περιστροφές. Ευχαριστούμε!

...στην Apple, η οποία επιβραδύνει ηθελημένα τα iPhone 6/6S/7 μέσω ειδικού μηχανισμού στο λειτουργικό iOS για "να τα προστατεύσει από προβλήματα σχετικά με την μπαταρία τους". Όχι, όχι για να υποχρεώσει σημαντικό ποσοστό των κατόχων τους ν' αγοράσουν νεότερα μοντέλα iPhone. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανήθικο, έτσι δεν είναι;

...στην Electronic Arts, της οποίας το οικονομικό μοντέλο σταδιακής αποκάλυψης περιεχομένου για το Star Wars Battlefront ΙΙ ήταν τόσο εχθρικό απέναντι στους gamers, και η Δικτυακή κατακραυγή τόσο μεγάλη, που αναγκάστηκε να το τροποποιήσει δύο φορές και στη συνέχεια να... το καταργήσει εντελώς λίγες ώρες πριν ο τίτλος γίνει διαθέσιμος στο κοινό. Πόσο δύσκολο είναι πια να ελέγξει ο καναδικός κολοσσός την απληστία του, και πόσες φορές θα την πληρώσει με δημόσιο εξευτελισμό όπως αυτόν;

...στην Apple, η οποία αντί να κάνει τον εξαντλητικό ποιοτικό έλεγχο που χρειάζεται το iOS 11 ώστε να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα που αναφέρουν οι χρήστες του (ειδικά στα iPhone), διαθέτει αναβαθμίσεις λογισμικού με... "70 νέα emoji" και άλλα ανούσια. Γραφικοί δεν θέλουμε να γίνουμε σε καμία περίπτωση, αλλά ο Steve θα είχε στείλει το δίχως άλλο στο λογιστήριο πολύ κόσμο τα τελευταία χρόνια αν διοικούσε ακόμη την εταιρεία. Γνώμη μας.

...στην Hewlett Packard, η οποία θεώρησε σωστό να επαναφέρει σε συγκεκριμένα μοντέλα πολυμηχανημάτων της με ενημέρωση λογισμικού μέσω Internet το "κλείδωμα" που δεν επιτρέπει να χρησιμοποιηθούν άλλα μελάνια (φθηνότερα) εκτός από τα δικά της (τα ακριβότερα). Σοβαρά τώρα, HP; Την διασκέδασες τόσο πολύ την κατακραυγή πέρυσι τέτοιο καιρό για τον ίδιο λόγο, που χρειάζεσαι και δεύτερο γύρο φέτος;

...στην Nintendo, η οποία από την μία πλευρά δημιουργεί τεχνητή έλλειψη του Classic Mini SNES με τα τεράστια προβλήματα διαθεσιμότητας για τα οποία η ίδια ευθύνετα, από την άλλη να κάνει ισχυρές συστάσεις (!) στο κοινό να μην πληρώνει γι' αυτό πολλαπλάσια ποσά στα διάφορα sites δημοπρασιών που το πωλούν. Αληθινό θράσος, άξιο περιφρόνησης.

...στην Samsung, η οποία 3 χρόνια μετά την πιστοποίηση του αρχικού προτύπου εικόνας HDR10 θυμήθηκε πως δεν θέλει να πληρώνει πνευματικά δικαιώματα για το Dolby Vision, οπότε προωθεί το δικό της HDR10+. H πρόσθετη σύγχυση που δημιουργείται στον καταναλωτή με τρία πλέον διαφορετικά πρότυπα για το ίδιο πράγμα δεν την ενδιαφέρει φυσικά. Αστεία πράγματα.

...στην Sony Interactive Entertainment, η οποία κι επίσημα πια δεν επιτρέπει την συμμετοχή σε κοινά Δικτυακά games και παικτών με άλλα συστήματα ψυχαγωγίας από το PS4. Οι υπεκφυγές της για το Rocket League - το οποίο τεχνικά μπορεί να "γεφυρώσει" άνετα τις διαφορετικές του εκδόσεις ώστε παίκτες με PC, Xbox One, PS4, ακόμη και Switch να παίζουν μαζί - μάς είχαν προϊδεάσει, βέβαια, όμως στο πλαίσιο της τοποθέτησής της για το ARK: Survival Evolved ομολόγησε και ανοιχτά πως "δεν θέλει να εκθέσει τους κατόχους PS4, ειδικά των μικρότερων ηλικιών, σε περιεχόμενο που δεν μπορεί η ίδια να ελέγξει". Καταλαβαίνουμε τις επιφυλάξεις σου, μαμά Sony, αλλά πρόκειται για θέση εν τέλει εχθρική προς τον τελικό καταναλωτή και θα πρέπει να αλλάξει πριν στιγματιστείς έτσι από τον ανταγωνισμό. Τόσο απλά.

...στην Microsoft και τα Windows 10 - ναι, ξανά - για το θράσος της να ισχυριστεί πως "το 71% των χρηστών του λειτουργικού επιλέγουν να μάς προσφέρουν όλη την γκάμα των δεδομένων που αυτό συλλέγει", όταν... εννοείται πως αυτή είναι η προεπιλεγμένη από τις διαθέσιμες και πως αποδεδειγμένα είναι μικρό το ποσοστό των χρηστών που τελικά μπαίνει στην διαδικασία να "το ψάξει το θέμα" και να περιορίσει την συλλογή δεδομένων. Αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα: αν έχεις συνηθίσει να λες "μισές αλήθειες" που ισοδυναμούν με συγκεκαλυμμένα ψέματα χωρίς να σε εγκαλεί γι' αυτά σχεδόν κανένας, γιατί να αλλάξεις τακτική;

...στην Microsoft, για πολλοστή φορά και ξανά λόγω των Windows 10: o αμερικανικός κολοσσός επιβεβαίωσε (αφού το ανακάλυψαν πολλοί χρήστες μόνοι τους βέβαια και ξεκίνησαν τις διαμαρτυρίες στο Web) ότι υπολογιστές που βασίζονται σε επεξεργαστές Atom Clover Trail της Intel δεν μπορούν να αναβαθμιστούν στην πιο πρόσφατη έκδοση του λειτουργικού (Creator's Update του Μαρτίου) και θα παραμείνουν στην προηγούμενη (Anniversary Update του περασμένου καλοκαιριού) για λόγους που δεν διευκρινίστηκαν ικανοποιητικά. Εύγε!

...στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΕΤ) η οποία σε πρόσφατη έκθεσή της ανακάλυψε πως υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην ονομαστική και την πραγματική ταχύτητα σύνδεσης στο Internet (!) που πωλούν οι διάφοροι πάροχοι. Καλώς ήλθες στο 2004, ΕΕΕΤ. Όταν όλοι οι πάροχοι ανεξαιρέτως πωλούσαν πακέτα με διαφημίσεις "έως 4/8/24/30/50 Mbps", είχες την τηλεόραση στο mute; Εδώ και 13 χρόνια, ένα πράγμα; Τώρα εξηγούνται όλα!

...στην HTC, η οποία θεώρησε ότι "πιέζοντας" ο χρήστης τις πλευρές του νέου της κορυφαίου κινητού, του U11, για να εμφανίσει στην οθόνη του πρόσθετες λειτουργίες, θα αισθανόταν πως η πρότασή της - πανίσχυρη αλλά παλιομοδίτικα σχεδιασμένη - διαφέρει σε κάτι σημαντικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κρίμα που οι πρωταγωνιστικές μέρες της HTC έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί, μεν, κρίμα κι η ολοφάνερη "κατάθεση των όπλων" εξ μέρους της, δε.

...στην Microsoft, η οποία κάθε φορά που κυκλοφορεί νέα έκδοση των Windows 10 Mobile μειώνει και τον αριθμό των συσκευών που υποστηρίζει - και με το Creators Update σε λίγες ημέρες κάνει το ίδιο. Με μερίδιο αγοράς του... 1% παγκοσμίως δεν έχει μεγάλη σημασία μεν, είναι ενδεικτικό όμως της αντιμετώπισης που επιφυλάσσει ο αμερικανικός κολοσσός στο κοινό που - παρ' όλα αυτά - τον τίμησε με τα χρήματά του τα προηγούμενα χρόνια αγοράζοντας και τα ακριβά Lumia. Αν έχεις απωλέσει κάθε ελπίδα, ναι, έτσι επιλέγεις να κινείσαι.

...στην Nintendo, η οποία επέλεξε μεν να χρησιμοποιήσει κάρτες μνήμης στο νέο της υβριδικό σύστημα ψυχαγωγίας, αλλά όχι και να μειώσει κάπως το περιθώριο κέρδους της στα games του για να διευκολύνει τις ανεξάρτητες εταιρείες να προσφέρουν τις παραγωγές τους ισότιμα στα τρία μοντέρνα φορμά. Αποτέλεσμα: το ίδιο video game που στο PS4 ή στο Xbox One κοστίζει π.χ. €29.99, στο Switch κοστίζει €39.99 γιατί θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο δεύτερο και το κόστος κατασκευής της κάρτας μνήμης. Ειδικά σε τίτλους που εκδίδονται σε μικρό τιράζ, αυτό λειτουργεί σαφώς ανασταλτικά για την αγορά τους. Αλλά... είπαμε: Nintendo. Με οποιαδήποτε διοίκηση, σε οποιεσδήποτε συνθήκες, αμετανόητη.

...στην αμερικανική κατασκευάστρια τηλεοράσεων Vizio, η οποία επί 2.5 χρόνια κατασκόπευε τους κατόχους συσκευών της καταγράφοντας ο,τιδήποτε αυτοί παρακολουθούσαν - από οποιαδήποτε πηγή, όχι μόνο τηλεοπτικά κανάλια! - και συγκέντρωνε πληθώρα προσωπικών στοιχείων, τα οποία μάλιστα συνέδεε και με διευθύνσεις σύνδεσης στο Internet (IP) για πλήρη δημιουργία καταναλωτικών προφίλ. Κατηγορούμενη από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FCC) η εταιρεία δεν αρνήθηκε τίποτε, πλήρωσε άμεσα πρόστιμο 2.2 εκ. δολαρίων και υποσχέθηκε να... μην το ξανακάνει. Ποιός την πιστεύει ή ποιός αληθινά ξέρει σε πόσα διαφημιστικά δίκτυα έχουν προωθηθεί όλα αυτά τα προσωπικά δεδομένα, ουδείς γνωρίζει. Όλα καλά.