Ρεπορτάζ

Horeca 2018: Οι νέες τάσεις στην κουλτούρα του καφέ είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές

Όπως φάνηκε, τα πυκνά σύννεφα που σκίαζαν την Αθήνα για όλο το τετραήμερο της φετινής Horeca (9-12/2) δεν ήταν αρκετά για να ανακόψουν τη δυναμική της μεγάλης διεθνούς έκθεσης. Ήδη από την πρώτη μέρα (που μάλιστα ήταν και καθημερινή), τα ειδικά πουλμανάκια γέμιζαν το ένα μετά το άλλο για το 13ο ετήσιο ραντεβού, μεταφέροντας χιλιάδες επισκέπτες στον χώρο του Metropolitan Expo (πάνω από 125.000 στο σύνολο), όσο το feelgood κλίμα δημιουργούσε στον καθένα ξεχωριστά, όπως και σε εμάς, μπόλικη προσμονή για τα εκθέματα και τα events του προγράμματος.

Χωρίς αμφιβολία, περπατώντας τα 55.000 τετραγωνικά διαπιστώσαμε πως το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης έκλεβε ο ανερχόμενος τομέας της καφεστίασης –κάτι που μαρτυρούσαν τόσο τα εξειδικευμένα σεμινάρια, οι ομιλίες και οι ξεχωριστοί διαγωνισμοί όσο και η πλειοψηφία του κόσμου που συγκεντρώθηκε στα booth καφέ και ροφημάτων του Hall 1. Στην καρδιά αυτού του εκθεσιακού τμήματος βρισκόταν το ισχυρό brand διαχρονικότητας αλλά και πρωτοτυπίας, η Nestlé Professional, που απέδειξε όχι μόνο την ποιότητά της μέσα από διακρίσεις στα coffee events του τετραήμερου (όπως η τρίτη θέση του Χρήστου Σωτήρου στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Greek Barista SCA Greece) αλλά και την τάση της στην καινοτομία μέσα από special events που λάνσαραν φρέσκες ιδέες.

«Στην Ελλάδα έχουμε ισχυρό cold coffee culture, αλλά βλέπουμε πως το κοινό με τα χρόνια ζητά πιο ήπιες γεύσεις και αυτό είναι κάτι που φέραμε με τα νέα μας προϊόντα» παρατήρησε ο έτερος Senior Brand Manager του Nescafé, Κωνσταντίνος Πανουκλιάς.

Σε ένα κατάλληλα σχεδιασμένο χώρο με πράσινες λεπτομέρειες, ξύλινα stand εδώ κι εκεί και κυκλική διάταξη στο σύνολο, τα booth της Nestlé Professional θύμιζαν όλα μαζί μια open air πλατεία που έσφυζε από κίνηση. Ξεκινώντας τη βόλτα από αριστερά, συναντήσαμε πρώτα το bar του Nescafé που πέρα από την κλασσική αξία του στιγμιαίου καφέ και τα συστήματα καφέ Nescafé Alegria για επαγγελματίες του τουρισμού, μας επεφύλασσε δύο νέα καινοτόμα προϊόντα που προστέθηκαν στην οικογένεια του brand: το Nescafé Azera Nitro και το Nescafé Azera Cold Brew. Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις του καφέ που ξεκινούν από την Αμερική και βάζουν τον κρύο καφέ στην καθημερινή τους παλέτα, εισήγαγαν στην ελληνική αγορά νέες γευστικές λύσεις που έχουν γίνει must για τα coffee shop του εξωτερικού.

Μιλώντας για το προϊόν Nescafé Azera Nitro, «παρουσιάζουμε ένα ειδικό σύστημα το οποίο αναμιγνύει τον καφέ με τον αέρα του περιβάλλοντος (άρα και με 78% άζωτο). Κατά συνέπεια, έχουμε ένα γλυκόπιοτο ρόφημα με ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα» όπως μας εξήγησε η Senior Brand Manager του Nescafé, Γεωργία Αναγνώστου για το νέο ρόφημα που προτείνεται χωρίς πάγο, είναι γευστικά ομαλό και σχηματίζει μια βελούδινη κρέμα σε όλη του την επιφάνεια. Από την άλλη, το Nescafé Azera Cold Brew, έντονα αρωματικό και με φυσική γλυκύτητα λόγω αργής εκχύλισης, είναι αποτέλεσμα δεκάωρης «ζύμωσης» συγκεκριμένης αναλογίας καφέ-νερού, που προκαλεί συμπύκνωση στα συστατικά των κόκκων και χρειάζεται μία σχετική αραίωση με νερό για να καταναλωθεί. «Στην Ελλάδα έχουμε ισχυρό cold coffee culture, αλλά βλέπουμε πως το κοινό με τα χρόνια ζητά πιο ήπιες γεύσεις και αυτό είναι κάτι που φέραμε με τα νέα μας προϊόντα» παρατήρησε ο έτερος Senior Brand Manager του Nescafé, Κωνσταντίνος Πανουκλιάς.

Ακριβώς δίπλα, οι γλυκές αμαρτίες είχαν την τιμητική τους. Στην εκθεσιακή σοκολατερί της Nestlé Chocolate, το εξειδικευμένο team του brand μαζί με τον frontman της εγχώριας ζαχαροπλαστικής, Στέλιο Παρλιάρο, είχαν ετοιμάσει ειδικές προτάσεις για τους επισκέπτες επιχειρηματίες, προκειμένου να εμπλουτίσουν το μενού τους με κάτι το ξεχωριστό. Ανάμεσα στις πρωτότυπες αλχημείες εύκολα ξεχώρισε η spicy εκδοχή της μαύρης σοκολάτας με πιπέρι καγιέν και γαρνίρισμα goji berry όπως και το πάντρεμα λευκής σοκολάτας με μαλλί της γριάς (ή αλλιώς σιρόπι Teisseirie) σερβιρισμένο με χρωματιστό smarties –αρκετό για να ξυπνήσει τις παιδικές μας αναμνήσεις. Σαν special tip προς τους επιχειρηματίες της εστίασης, τα μέλη της ομάδας Nestlé Chocolate θύμιζαν πως «υπάρχουν πάντα έξυπνες λύσεις για σωστή αλλά και οικονομική χρήση της καλής σοκολάτας»…

Γυρνώντας έπειτα στα δεξιά, βρήκαμε ένα μοντέρνο καφενείο να μας περιμένει, με τον γνωστό πολύχρωμο παπαγάλο για φόντο. Με το βλέμμα στραμμένο στο χθες, το σήμερα αλλά και το αύριο, o Λουμίδης Παπαγάλος πέρα από τη σχεδόν εκατονταετή παράδοση που συνεχίζει να φέρει μέσα στο dna του και να την διανθίζει με λεπτές παραλλαγές βασισμένες στην γευστική ιστορία του τόπου –όπως με την ιδιαίτερη επίγευση του ροδόνερου ή την πολίτικη βαριάντα με αστεροειδή γλυκάνισο και κανέλα–, μας έδειξε στη φετινή έκθεση πως είναι έτοιμος για να ανοίξει τα φτερά του στον τομέα του κρύου καφέ. Το ειδικό εκθεσιακό team μας παρουσίασε τον Λουμίδη Παπαγάλο Cold Brew αλλά και μία ολόφρεσκη πρόταση για μέθοδο κρύας κατανάλωσης του ελληνικού καφέ.

Χρησιμοποιώντας την τεχνική του Aeropress, μίας μεθόδου εκχύλισης που εισήγαγε ο Αμερικανός Alan Adler πριν από περίπου μία δωδεκαετία στον κόσμο των baristi, η ερευνητική ομάδα του Λουμίδη Παπαγάλου βρήκε τις κατάλληλες δοσολογίες και την ακριβή διαδικασία για το σωστό φιλτράρισμα του ελληνικού καφέ. Χωρίς καμία αλλαγή στην πρώτη ύλη, τηρώντας κατά γράμμα τη συνταγή με όπλο το εργαλείο της αεροπρέσας, προκύπτει ένα αποτέλεσμα που «κρατά στο έπακρο την τόνωση από την καφεΐνη, χωρίς να περιέχει περιττές πικράδες και άχαρες γευστικές οξύτητες», όπως μας εξήγησε ο Ανέστης Νεδόπουλος, Senior Brand Manager της Nestlé Professional και υπεύθυνος του brand Λουμίδης Παπαγάλος. Στα bonus, μάλιστα, το σερβίρισμα με αφρόγαλα έδινε έναν ακόμα πιο fresh αέρα –ιδανικά καλοκαιρινό.

Όπως μας εξήγησε η Κάτια Γεωργούλη, Senior Brand Manager της Nestlé Professional και υπεύθυνη του brand Buondi Caffe, η κάθε ποικιλία καφέ δίνει ένα διαφορετικό γευστικό προφίλ, τα χαρακτηριστικά του οποίου αναδεικνύονται σε συνδυασμό με συγκεκριμένα τρόφιμα.

Ακριβώς απέναντι, ένα cupping session ήταν πάντα standby από το Buondi Caffè καλώντας τους επισκέπτες να δοκιμάσουν διαφορετικές ποικιλίες καφέ, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως γίνεται το tasting σε εργοστάσια παραγωγής από επαγγελματίες γευσιγνώστες. «Θέλουμε να μυήσουμε τον κόσμο στην original διαδικασία δοκιμής του καφέ», μας εξήγησε ο Coffee Expert, Γιώργος Μακρόπουλος, «χρησιμοποιούμε πρώτα τα mini sample roasters για να καβουρδίσουμε μικρή ποσότητα κόκκων του καφέ από όποιες ποικιλίες θέλουμε (Ονδούρα, Νικαράγουα Παναμά κοκ), μυρίζουμε κατά τη διαδικασία του blooming και έπειτα περνάμε στη διαδικασία της δοκιμής για να καταλάβουμε τι ουσίες μένουν τελικά στη γεύση».

Στη συνέχεια της κουβέντας, μάλιστα, ο Coffee Expert μάς έκανε μία σύντομη παρουσίαση των πιο σύγχρονων manual τεχνικών για την εκχύλιση καφέ τόσο με τη διαδικασία του pour over (όπως με τη μέθοδο του V60, του Chemex και του Gina) όσο και με αυτή του immersion (όπως του Siphon και του Aeropress), εξηγώντας βήμα-βήμα την κάθε διαδικασία αλλά και όλες τις γευστικές νότες που αυτές γεννούν. Τα εντατικά μαθήματα στην τέχνη (ή μήπως επιστήμη;) του καφέ συνεχίστηκαν με ένα Coffee pairing session από τον Άκη Πετρετζίκη, που έλαβε χώρα την Κυριακή. Ο γνωστός chef παρουσίασε απολαυστικούς brunch συνδυασμούς όπως μονοποικιλιακό Espresso Buondi Honduras με scrambled eggs και σολωμό, και Espresso Buondi Prestige σε version Affogato με παγωτό βανίλιας ενισχυμένο με κομμάτια καραμέλας και μπισκότου. Η νέα τάση του food pairing έχει εισέλθει και στο χώρο του καφέ. … «Βλέπουμε συνεχώς πως ο κόσμος θέλει να δοκιμάζει νέες γεύσεις και συνδυασμούς, κάτι που μας εμπνέει για νέες γευστικές προτάσεις». Όπως μας εξήγησε η Κάτια Γεωργούλη, Senior Brand Manager της Nestlé Professional και υπεύθυνη του brand Buondi Caffe, η κάθε ποικιλία καφέ δίνει ένα διαφορετικό γευστικό προφίλ, τα χαρακτηριστικά του οποίου αναδεικνύονται σε συνδυασμό με συγκεκριμένα τρόφιμα.

Τέλος, ξεχώρισαν και τα συστήματα καφέ Nescafé Alegria, η ιδανική επιλογή των ξενοδόχων που αναζητούν μια ποικιλία ποιοτικών ροφημάτων με ευκολία και ταχύτητα. Φέτος η γκάμα των μηχανών διευρύνθηκε με τη νέα μηχανή ATP, από την οποία οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν μόνο με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού έναν εσπρέσο από φρεσκοαλεσμένους κόκκους καφέ.

Μετά από αρκετές δόσεις μονοποικιλιακών espresso, γλυκά αλκοολούχα παντρέματα με πηχτές σοκολάτες, «καφεϊνούχα» ταρτάκια με γκανάζ σοκολάτας και αναμεμειγμένο καφέ και μερικά cupping shots από Cold Brew προϊόντα, ήταν ξεκάθαρο πως το mixology έχει διαμορφώσει νέους ορίζοντες στον χώρο των ροφημάτων, αναδεικνύοντας τον ρόλο των baristi σε κυρίαρχο όσο η ποιότητα της πρώτης ύλης παραμένει το χρυσό κλειδί για κάθε επιτυχημένη συνταγή –κάτι που η Nestlé Professional κρατά διαχρονικά ως απαράβατη αρχή.

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης