Τα δωρεάν της εβδομάδας: Τρεις καλλιτέχνες συζητούν για τη βιωσιμότητα των σύγχρονων πόλεων

Μια συζήτηση στο πλαίσιο της έκθεσης «Kifissos», δωρεάν κινηματογραφικές προβολές και ό,τι άλλο μπορείς να κάνεις στην Αθήνα χωρίς εισιτήριο από 23 έως 29/3.

Kifissos Karl Heinz Jeron © Alexandra Masmanidi

Μία βδομάδα μετά τα εγκαίνια της έκθεσης "Kifissos", οι δημιουργοί της Κατερίνα Μπότσαρη και Karl Heinz συναντούν τον εικαστικό Κωστή Βελώνη στο Space 52 για μια συζήτηση περί βιωσιμότητας και αστικού τοπίου. Η πολυαισθητηριακή εγκατάσταση της έκθεσης αφορά ένα αντι-μνημείο που συνδέει το ανησυχητικό παρελθόν της ανθρωπότητας με ένα αβέβαιο αλλά πολλά υποσχόμενο μέλλον. Το περιεχόμενο της έρευνας των δύο καλλιτεχνων επικεντρώνεται τόσο πάνω στην παραμέληση του φυσικού περιβάλλοντος στο αστικό τοπίο όσο και στη βιωσιμότητα των συγχρόνων μητροπόλεων. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23/3, στις 6 μ.μ.

Διαβάστε Επίσης

Το τριήμερο της 25ης Μαρτίου οι εκδηλώσεις που τρέχουν στην πόλη είναι ελάχιστες, όμως στις 23/3 το Love Unbound Fest 2024, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, κάνει στάση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζοντας "Five Films for Freedom", μια συλλογή μικρού μήκους φιλμ αφιερωμένα στη ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητα. Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα.

Παράλληλα, την Τετάρτη 27/3, στις 8 μ.μ., προβάλλεται στο Τριανόν το ντοκιμαντέρ "142 Χρόνια" του Στέλιου Κούλογλου, που αφηγείται μια άγνωστη πτυχή του προσφυγικού, όπου χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες καταδικάζονται σε βαριές ποινές φυλάκισης ως διακινητές. Μετά την προβολή, ο σκηνοθέτης θα συνομιλήσει με τον διασώστη Ιάσονα Αποστολόπουλο και τους δικηγόρους Αλέξη Γεωργούλη και Δημήτρη Χούλη. Την ίδια μέρα, το Ινστιτούτο Γκαίτε παρουσιάζει τη σειρά κινηματογραφικών προβολών "History Projected", το οποίο περιλαμβάνει μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες από την Ελλάδα και τη Γερμανία που συναρμολογούν διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού ιστορικού παρελθόντος. Το πρώτο επεισόδιο, "Ιστορία και μύθος", θα παρουσιαστεί στις 27/3 με την προβολή των ταινιών "Λαοκόων και Υιοί. Η ιστορία της μεταμόρφωσης της Εσμεράλντα ντελ Ρίο" του Ulrike Ottinger και "Τον καιρό των Ελλήνων" του Λάκη Παπαστάθη.

Τον καιρό των Ελλήνων
© Λάκης Παπαστάθης
"Τον καιρό των Ελλήνων"

Το βιβλιοπωλείο Κομπραί, σε συνεργασία με τις εκδόσεις Futura, φιλοξενούν την εικαστικό και σκηνοθέτρια Λώρα Μαραγκουδάκη και τη φωτογράφο Τατιάνα Μαυρομάτη στον χώρο του, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου "Sunday Women: Ιστορίες Γεωργιανών Οικιακών Εργατριών στην Αθήνα". Οι συγγραφείς θα μιλήσουν για την ομότιτλη έκθεση που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2021, σε μια προσπάθεια να αναγνωριστεί η μεταναστευτική κοινότητα των Γεωργιανών γυναικών στην Αθήνα και η εργασία τους στο πεδίο των υπηρεσιών φροντίδας στα ελληνικά νοικοκυριά. Για την έκθεση και το βιβλίο θα μιλήσουν επίσης η Ίνγκα Ζάχου (Εργαζόμενη στον χώρο της εσωτερικής οικιακής εργασίας και συμμετέχουσα στο πρότζεκτ) και η κριτικός τέχνης Φαίη Τζανετουλάκου (28/3, 8 μ.μ.).

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Kατερίνα Μπότσαρη & Karl Heinz Jeron. Kifissos

  • Εγκαταστάσεις

Οι δύο καλλιτέχνες παρατηρούν το αστικό τοπίο δίνοντας έμφαση στην εμπειρία του τόπου μέσω της αισθητηριακής παρατήρησης, σχολιάζοντας την κατάχρηση των φυσικών πόρων από την ανθρωπότητα. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα γίνονται όλο και πιο περίπλοκα και η αντιμετώπιση τους απαιτεί γεφύρωση μεταξύ της επιστήμης, της τέχνης και των ανθρωπιστικών σπουδών. Ο «Kifissos» έχει σκοπό να ανοίξει μια συζήτηση καθώς και προσωπικό αναστοχασμό γύρω από την κατάσταση του κατοικημένου χώρου και τι αυτός αποκαλύπτει στην ανθρωπότητα. Προερχόμενοι από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία, η Κατερίνα Μπότσαρη και ο Karl Heinz Jeron επιχειρούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ οπτικής και ηχητικής εμπειρίας. Tο τοπόσημο των εναπομεινασών διαφημιστικών πινακίδων αποτελεί ένα τεχνητό στοιχείο και το βουνό είναι το φυσικό σημαίνον του Αττικού τοπίου απ’ όπου το νερό αναβλύζει. To βασικό αντικείμενο της έρευνας της Μπότσαρη βρίσκεται στην πρακτική ανάδειξης αρχιτεκτονικών παραδοξοτήτων, σαν εισβολείς στο φυσικό περιβάλλον. Οι γιγαντιαίας κλίμακας μεταλλικές δομές αποτελούν τις αναλογικές "οθόνες" που επικοινωνούσαν μια ποικιλία καταναλωτικών μηνυμάτων κατά την προ- ψηφιακή εποχή. Το ακουστικό μέρος του Karl Heinz Jeron περιλαμβάνει πολλές συζευγμένες ηλεκτρονικές συσκευές ήχου που μεταβιβάζουν δεδομένα από τον ποταμό Κηφισό. Οι επιτόπιες ηχογραφήσεις, η ηλεκτροχημική ανάλυση δειγμάτων νερού και η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργούν ένα μουσικό κομμάτι. Ο στόχος είναι να διατυπωθούν μουσικο-ακουστικές ιδιότητες του νερού για ένα ηχητικό τοπίο.

Τριανόν

Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Ινστιτούτο Γκαίτε

Ομήρου 14-16
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Περίτεχνα σοκολατένια αβγά και μοσχοβολιστά τσουρέκια για το Πάσχα

Τα πιο φίνα πασχαλινά αβγά της πόλης, που θα συγκινήσουν αισθητικά και γευστικά μεγάλους και μικρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ΝΤΙΝΑ ΓΚΡΟΥΜΟΥΤΗ
26/04/2024

Οι "Δύο Κόσμοι" του Κτήματος Γκότση ενώνουν "τραγανά" το Πάσχα με το Θέρος

Το Ασύρτικο του Κτήματος Γκότση έχει την διάθεση της Σαντορίνης σε περιβάλλον Μεσσηνίας και "δελεάζει" τις γεύσεις του Πάσχα.

Πασχαλινή γιορτή αλληλεγγύης από τους Γιατρούς του Κόσμου

Λαμπάδες, ευχετήριες κάρτες, διακοσμητικά και πολλά άλλα.

Κτήμα Σκούρα: H νέα προσέγγιση του Αγιωργίτικου στη "Νεμέα" 2021 κάνει το Πάσχα "χάρμα"

Με το Αγιωργίτικο συστήνεται το Πάσχα & το Κτήμα Σκούρα έχει προβλέψει.

Νομοθετικές αστοχίες του Υπουργείου Πολιτισμού αξίας 27,5 εκ. ευρώ καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος

Δείτε τι δηλώνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Θ.Α. για την επιδότηση καλλιτεχνών και χειροτεχνών.

Όλγα Κεφαλογιάννη: "Οι γυναίκες συνεχίζουν τον αγώνα για να κατακτήσουν τη θέση που τους αξίζει"

Η Υπουργός Τουρισμού βρέθηκε στην ημερίδα Women Who Dare: Οι Γυναίκες που αλλάζουν τον κόσμο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΥΠΠΟ: Επεμβάσεις στερέωσης στο "Μικρό Ανάκτορο" της Κνωσού

Το "Μικρό Ανάκτορο" βρίσκεται στα βορειοδυτικά του ανακτόρου της Κνωσού, με το οποίο φαίνεται ότι συνδέονταν μέσω του λεγόμενου "Βασιλικού Δρόμου".