Συνέντευξη

Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω»

Από , -

Το ιδιότυπο και σύγχρονο ρεσιτάλ «Μπελ Ρεβ» είναι το όμορφο όνειρο της ερμηνεύτριας, του συνθέτη Θέμη Καραμουρατίδη και του στιχουργού Γεράσιμου Ευαγγελάτου που γίνεται πραγματικότητα. Ετοιμαζόμαστε για την πρεμιέρα το Σάββατο 25/11 στο «Διογένης Studio», στις 10 παρά τέταρτο ακριβώς, ρωτώντας τη Νατάσσα Μποφίλιου για τις νέες καλλιτεχνικές ανάγκες της ομάδας, ανακαλύπτοντας τα νεανικά της ινδάλματά και... αποκαθηλώνοντας τον Louis CK.

Πώς έκλεισε ο κύκλος της «Βαβέλ»;
Αυτός ο δίσκος έφτασε πιο μακριά από τους προηγούμενους και μας άφησε πολλά τραγούδια. Είμαι πολύ περήφανη για τις παραστάσεις που τον πλαισίωσαν· ήταν οι πιο σωστά δουλεμένες.

Και τώρα μπαίνετε σε ένα «Μπελ Ρεβ»...
Θα δημιουργήσουμε τρεις κόσμους, τρία διαφορετικά περιβάλλοντα, ηχητικά, φωτιστικά, μουσικά και ερμηνευτικά. Μπλέκονται, αλλά έχουν κοινές αναφορές. Η ιδέα προέκυψε από όλες αυτές τις εντυπωσιακές συνθήκες που δημιουργούν οι ξένοι καλλιτέχνες, τη μορφή που παίρνουν τα τραγούδια τους μέσα από τις performances, τις βιωματικές αναφορές και τις αναφορές στις ρίζες τους μέσα στα shows τους. Η βασική σκέψη ήταν να περάσουμε τα τραγούδια μας από ένα βαθιά βιωματικό φίλτρο, με αναφορές σε κόσμους που τους ζούμε ως δικούς μας, σε κόσμους που βρίσκονται αλλού αλλά μας αρέσουν, σε μέρη όπου θα θέλαμε να τραγουδήσουμε μια μέρα. Συζητήσαμε αυτές τις σκέψεις με τον Άγγελο Τριανταφύλλου κι εκείνος μου είπε πως, χωρίς να μπορεί να το εξηγήσει, όταν με σκέφτεται με φαντάζεται κάτω από ένα φοίνικα. Έτσι, μαγικά, αποκαλύφθηκαν οι τρεις άξονες των μουσικών μας επιρροών, δηλαδή η Δύση, οι μεσογειακές ριβιέρες και η Ανατολή. Όπου δηλαδή συναντάς φοίνικες! Θα ακούσετε τραγούδια που έχουμε πάρα πολλά χρόνια να πούμε, διασκευές πολύ σύγχρονες και μη αναμενόμενες.

Είναι πρώτη φορά που κάνετε πολλές διασκευές. Σε τι άλλο διαφοροποιείται το «Μπελ Ρεβ»;
Είναι περισσότερο ένα παιχνίδι και μια δοκιμή με τις αναφορές μας και με όλα όσα κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας σήμερα. Είναι η πρώτη φορά που δουλεύουμε χωρίς την ομπρέλα ενός άλμπουμ. Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Επίσης δεν έχω ξαναπαίξει με 16 άτομα ορχήστρα. Δεν ξέρω πώς είναι να έχω από πίσω μου όλους αυτούς τους βιρτουόζους, αλλά νιώθω ευλογημένη που η συνεργασία μας με τον κ. Παπαθεοχάρη μας προσφέρει όλα αυτά τα μέσα. Είναι απεριόριστα απελευθερωτικό αυτό. Ανυπομονώ σαν τρελή να το κάνω. Αλλά πρέπει να ακούσεις τι έχει κάνει ο Θέμης. Ο Καραμουρατίδης, αλήθεια, ξεσάλωσε. Κι ο Γεράσιμος το ίδιο.

Αυτό το παιχνίδι με ποιον τρόπο μεταφέρεται στην πλατεία;
Στις παραστάσεις μας πάντα είχα στο μυαλό μου να φτάσω σε όλους σωματικά. Τώρα όμως θα ήθελα να φτάσουμε σε όλους με τη μουσική και τη φωνή. Έχω την ανάγκη να τραγουδήσω, να παίξω με την εικόνα και τη σκηνική μου παρουσία. Να έχω την ψυχραιμία και την ηρεμία χωρίς αλληλεπίδραση με το κοινό να δοκιμάσω τον εαυτό μου σε πολλά διαφορετικά τοπία. Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε τη λέξη ρεσιτάλ, γι’ αυτό η ώρα έναρξης είναι αυστηρή, η παράσταση έχει συγκεκριμένη διάρκεια και η διάταξη των θέσεων είναι οριζόντια ώστε όλος ο κόσμος να κοιτάζει στη σκηνή.

«Ό,τι μου αρέσει δεν διστάζω να το ζηλέψω και να το μιμηθώ. Από τους ανθρώπους που θαυμάζω είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω. Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές έχω σχολιαστεί για τις δοκιμές μου. Όπως όταν τραγουδούσα το «Σιγά μην κλάψω» με μαλλιά πλατίνα. Έχω όμως πολλές πλευρές. Μπορεί να αρέσουν μπορεί και όχι. Δεν εμπιστεύομαι κάποιον που αρέσει σε όλους.»

Στο εξωτερικό, η κυρίαρχη και εμπορική pop είναι έξυπνη. Η Beyoncé, λ.χ., επισκίασε με το «Lemonade» οποιονδήποτε ορισμό του μουσικού έργου. Εδώ είναι σαν οι καλλιτέχνες να έχουν μία και μόνη αποστολή, «να διασκεδάσουν τον κόσμο».
Έχουν προσπαθήσει πολλές φορές να μας φορέσουν αυτό το ρούχο και αντιστεκόμαστε σθεναρά. Δεν με ενδιαφέρει να διασκεδάσω τον κόσμο. Με ενδιαφέρει να συγκινηθεί, να σκεφτεί, να αφήσει κάτι στην παράστασή μας. Για να συμβεί αυτό πρέπει να είσαι άριστα προετοιμασμένος. Αν δεν δουλέψεις σκληρά και δεν πειραματιστείς, δεν μπορείς ούτε να αφομοιώσεις τις αναφορές σου ούτε να παίξεις μ’ αυτές. Χρειάζεται δουλειά και σκέψη, αλλά σημαίνει και ανασφάλεια μεγάλη. Δεσμεύσαμε το συγκεκριμένο χώρο και πρέπει να μπορούν να πληρωθούν όσοι δουλέψουν, να είναι ευχαριστημένος ο επιχειρηματίας και, βέβαια, εμείς να κάνουμε αυτό που θέλουμε. Αυτό είναι μεγάλο ξεβόλεμα.

Κινδυνεύει η ελληνική μουσική από την τεμπελιά;
Θανάσιμα. Έχω δει τεράστια ταλέντα να μένουν στάσιμα. Αν μου έλεγε κάποιος ότι θα παρέμενα για πάντα πετυχημένη επαναλαμβάνοντας απλώς τον εαυτό μου, θα έλεγα ότι δεν αντέχω να την κάνω άλλο αυτήν τη δουλειά. Μη σώσω να είμαι πάνω στη σκηνή χωρίς προκλήσεις. Γι’ αυτό έχω plan B και plan C.

Τι άλλο θα μπορούσες να κάνεις;
Θα γινόμουν και γαμώ τους εμπόρους. Ή θα ασχολιόμουν με την εκπαίδευση.

Τα νέα παιδιά δουλεύουν σκληρά ή βαδίζουν στα σίγουρα;
Αυτή είναι η στιγμή που έρχονται οι επόμενοι. Μ’ αρέσει πολύ η Παυλίνα Βουλγαράκη. Είναι αστέρι. Ποντάρω επίσης, σε άλλο ύφος, στη Μυρτώ Βασιλείου, γιατί έχει φρεσκάδα, τρυφερότητα, αθωότητα και τρομερή ερμηνευτική ωριμότητα. Μ’ αρέσει τρομερά η τριάδα των Γιάννη Βασιλόπουλου, Σπύρου Παρασκευάκου και Δήμητρας Σελεμίδου.... Τι ερμηνεύτρια! Ξετυλίγει ένα κουβάρι που ξεκινάει από τη Φλέρυ και τη Δημητριάδη και συνεχίζει στη Μούσχουρη. Σου αναφέρω κορίτσια, γιατί είμαι κορίτσι. Να αναφερθούν οι άντρες στους άντρες.

Μου δίνεις μια έμμεση πάσα για να σε ρωτήσω για το σεξισμό στην ελληνική μουσική σκηνή.
Υπάρχει απέραντος σεξισμός. Για έναν άντρα είναι όλα πολύ πιο εύκολα. Ξεκάθαρα.

Τώρα που γίνονται όλες αυτές οι αποκαλύψεις, για μεγαλοπαραγωγούς και σκηνοθέτες του Χόλιγουντ, για το Louis CK...
[Πιάνει το κεφάλι της] Συγνώμη, τι έκανε ο Louis CK; Είναι ο θεός μου. Τον λατρεύω! [Της αναφέρω τις καταγγελίες για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά] Δεν το πιστεύω! Τι λες τώρα; [Μουρμουρίζει] Τι άλλο θα μας βρει τώρα που μείναμε χωρίς Kevin Spacey στο «House of Cards»; Μπήκα στη μουσική με λατρεία για τους ανθρώπους, χωρίς να μπορώ να ξεχωρίσω τον άνθρωπο από τον καλλιτέχνη. Κι αισθάνθηκα φοβερή απογοήτευση σε αρκετές περιπτώσεις. Έχω εκπαιδεύσει, λοιπόν, τον εαυτό μου να τα διαχωρίζω. Ναι, είναι χυδαία και καταδικαστέα η συμπεριφορά του Louis CK, και ορθώς τιμωρείται για να μεταμεληθεί και να παραδειγματίσει άλλους, αλλά δεν μπορώ να αμφισβητήσω το ταλέντο του.

Σου γκρέμισα, λοιπόν, ένα ίνδαλμα... Στα εφηβικά σας χρόνια ποια ήταν τα ινδάλματά σας;
Τον Γεράσιμο τον έχω συνδέσει με το T-shirt από το μιούζικαλ «Cats». Ο Θέμης ζωγράφιζε και κρέμαγε πορτρέτα της Tori Amos, της Annie Lennox και της Mariah Carey. Εγώ στα βιβλία μου στο λύκειο κόλλαγα τον Jim Morrison, τις Τρύπες και ένα εξώφυλλο της Sarah Brightman που μου άρεσε πολύ. Ξέρω, ντροπή μου!

• Για το «Μπελ Ρεβ» διατίθενται εισιτήρια χωρίς υποχρεωτική κατανάλωση ποτού.
• Η διάταξη των θέσεων στα δύο διαζώματα είναι θεατρική.
• Οι θέσεις στο άνω διάζωμα (15€-35€) είναι σε πολυθρόνες θεάτρου, για μη καπνίζοντες.
• Οι θέσεις στο κάτω διάζωμα (20€-35€) είναι σε καναπέδες και τραπέζια σε παράλληλη διάταξη με τη σκηνή.

Σχετικά Θέματα

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης