Nouvelle Vague: Το πιο όμορφο ρεβεγιόν

To γκρουπ των Marc Collin και Olivier Libaux επανέρχεται με μια μικρή περιοδεία η οποία χρωματίζει τη νύχτα μας –παραμονή Χριστουγέννων στο «Fuzz Club»– με ανάλογες μουσικές και τις φωνές των Melanie Pain και Liset Alea.

Nouvelle Vague: Το πιο όμορφο ρεβεγιόν

Έκλεισαν ήδη 10 χρόνια στη δισκογραφία και το ενδιαφέρον γι’ αυτούς παραμένει διαρκές και σταθερό – όχι μόνο στη χώρα μας. Έτσι το γκρουπ των Marc Collin και Olivier Libaux επανέρχεται με μια μικρή περιοδεία η οποία χρωματίζει τη νύχτα μας –παραμονή Χριστουγέννων στο «Fuzz Club»– με ανάλογες μουσικές και τις φωνές των Melanie Pain και Liset Alea.

Nouvelle Vague: Το πιο όμορφο ρεβεγιόν - εικόνα 1

Παρότι μεγάλωσαν με το new wave του rock και βίωσαν (δι)αισθητικά ως Γάλλοι το δικό τους εθνικό «νέο κύμα» μέσω του σινεμά και της μουσικής, ο Marc Collin και ο Olivier Libaux αποφάσισαν να βουτήξουν στη βραζιλιά­νικη bossa nova και στο γενικότερο lounge και exotica μουσικό κλίμα που πάντα ασκούσε –κι εξακολουθεί να ασκεί– ιδιαίτερη γοητεία τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στους κατά περίπτωση hipsters. Ο πρώτος είχε μια μεγάλη συνθετική εμπειρία της σύγχρονης εφαρμοσμένης μουσικής –με σάουντρακ και ηλεκτρονικές πρακτικές–, ενώ ο δεύτερος βρισκόταν μέσα στην ουσία της pop. Έτσι όταν οι δυο τους συναντήθηκαν το 1998 και άρχισαν να δουλεύουν μαζί, ήταν θέμα χρόνου να βγάλουν κάτι αθροιστικά ιδιαίτερο κι ενδιαφέρον. 

Nouvelle Vague: Το πιο όμορφο ρεβεγιόν - εικόνα 2

Εμείς αυτό το «ιδιαίτερο» κι «ενδιαφέρον» item ακούσαμε για πρώτη φορά το 2004 με τη μορφή ενός άλμπουμ που φέρει τον απλό –αλλά εκφραστικά πανίσχυρο γιατί μας πάει από τον Godard μέχρι τις όποιες δικές μας νεο­κυματικές αναμνήσεις– τίτλο «Nouvelle Vague». Από την πρώτη αίσθηση (την ακρόαση του ιδιαίτερα διασκευασμένου «Love will tear us apart») μέχρι σήμερα, έχει τη δυνατότητα να μας ταξιδεύει με τον ίδιο αμείωτα γοητευτικό τρόπο. Το περιεχόμενο: ευφάνταστες διασκευές σε (ως επί το πλείστον) easy bossa style κομματιών της post punk νεοκυματικής περιόδου τραγουδισμένες από φρέσκες γυναικείες φωνές γαλλικής ή βραζιλιανικής προέλευσης, με steady cool διάθεση που μετατρέπει σε καλοκαίρι οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, σε όποιο μέρος του κόσμου!

Joy Division, Depeche Mode, Tuxedomoon, Clash, Public Image Ltd., Dead Kennedy, Sisters of Mercy, XTC, Cure κ.ά. δοσμένοι με μια φρεσκάδα αντίληψης και μια προκλητική ανεμελιά που έρχεται σε εμφανή αντινομία με το κοινωνικό κλίμα μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν –και συνακόλουθα δημιούργησαν– όλοι οι προαναφερθέντες. Η αντινομία όμως δεν ήταν κι αισθητική­. αντίθετα οι διασκευές αυτές έφερναν μια νέα ζωντάνια και αναδείκνυαν με νέο τρόπο τα μοντέρνα αυτά classics, φέρνοντάς τα κοντά και σε νέο κοινό. Λέγεται εξάλλου ότι οι συμμετέχουσες τραγουδίστριες δεν είχαν ακούσει ποτέ πριν τα τραγούδια που είχαν κληθεί να ερμηνεύσουν κι έτσι επιτυγχάνετο ακόμη ένας μεγαλύτερος βαθμός originality στο τελικό αποτέλεσμα.

Το γεγονός είναι ότι το «Nouvelle Vague» άνοιξε ένα δρόμο επιτυχίας αλλά και δημιουργικής πρόκλησης στους Collin και Libaux και, ως άλμπουμ, είναι ένα από τα χαρακτηριστικά αρτίστικα επιτεύγματα της pop του νέου αιώνα. Ακόμη και εικαστικά να το δει κάποιος, το πρώτο πορτοκαλί εξώφυλλο με το κοριτσίστικο κεφάλι κουρεμένο a la garcon και το τσιγάρο στο στόμα αλλά και το μπλε με την αλά Μαρία Κάλλας φιγούρα και την εσάνς γαλλικής επανάστασης αξίζουν πάρα πολύ. Ειδικά στην τωρινή εποχή της ­επαναφοράς του βινιλίου…

Φυσικό ήταν το δεύτερο άλμπουμ «Bande a part», έπειτα από δύο χρόνια, να ακολουθήσει την ίδια επιτυχημένη συνταγή καθότι η πρώτη ύλη ήταν ακόμη διαθέσιμη, ενώ η διεθνής επιτυχία του γκρουπ άνοιγε ακόμη πιο πολύ την όρεξη. Έτσι εδώ έχουμε Echo & the Bunnymen, Buzzcocks, Yazoo, Billy Idol, Blondie, New Order, Cramps, Bauhaus κ.ά. σε μια διευρυμένη bossa αντίληψη, καθώς σε αυτήν μπαίνουν χρώματα γαλλικής musette ή και καθαρά σαουντρακικά τερτίπια. Και βέβαια, λόγω τίτλου, η αναφορά στον Jean-Luc Godard είναι ευθεία και άμεση...

Και φυσικά η επιτυχία των Nouvelle Vague έχει τέτοιο άνοιγμα που στο τρίτο (δύσκολο!) άλμπουμ του γκρουπ, το «3», έχουμε συμμετοχές από τους Martin Gore (Depeche), Ian McCulloch (Bunnymen), Terry Hall (Specials και Fun Boy Three) και τον Barry Adamson. Όσο για τη συνέχεια, αυτή έρχεται το 2010 με το «Couleurs sur Paris», ένα ιδιαίτερα γοητευτικό άλμπουμ με το οποίο οι Nouvelle Vague στρέφονται στο δικό τους, το παριζιάνικο new wave rock, διατηρώντας όμως στο ακέραιο τον cool και lounge εκλεκτισμό που τους κάνει να ξεχωρίζουν όλα αυτά τα χρόνια. Οι Nouvelle Vague μας έρχονται ξανά στις 24/12 και χτίζουν στη σκηνή του «Fuzz» μια εορταστική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα με τον τρόπο που μόνο αυτοί ξέρουν να το κάνουν.

Περισσότερες πληροφορίες

Nouvelle Vague

  • Rock-pop-folk

H μουσική παρέα των δαιμόνιων παραγωγών Marc Collin και Olivier Libaux επιστρέφει με ανάλαφρες lounge-bossa διασκευές σε new wave και post punk classics. Στα φωνητικά η αυθεντική τραγουδίστρια του σχήματος Melanie Pain μαζί με την αισθαντική Liset Alea

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το Release Athens 2024 υποδέχεται τους Behemoth και τους Testament

Οι πρωτεργάτες του ακραίου ήχου στην Πολωνία και οι κορυφαίοι εκπρόσωποι του thrash metal των ΗΠΑ, αντίστοιχα, θα πλαισιωθούν από τους Ολλανδούς Pestilence, στο Release Athens 2024.

24/04/2024

Bill Evans & the Vansband All Stars: Τέσσερις παγκοσμίου φήμης μουσικοί δίνουν ραντεβού στο "Αθηνά Live"

Μία ομάδα κορυφαίων μουσικών ετοιμάζονται να μας χαρίσουν μοναδικές στιγμές με μουσικές από τη συνολική τους πορεία και επιρροές από soul, funk, neo-jazz, pop κλπ.

Το Voés Festival επιστρέφει στο Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας

Μουσική και γαστρονομία ενώνονται στη Ζήρεια για δεύτερη χρόνια.

"Νυν και αεί": Η ζωή του Σταύρου Ξαρχάκου γίνεται σειρά

Μια σειρά επεισοδίων στο youtube αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές του μεγάλου συνθέτη.

Generations: Ένα μουσικό φεστιβάλ που ενώνει διαφορετικές γενιές έρχεται στο ΚΠΙΣΝ

Για δύο ολόκληρες μέρες, το ΚΠΙΣΝ γεμίζει με μουσική και δραστηριότητες σε όλους τους χώρους του, με πυρήνα το Ξέφωτο

Στο Γήπεδο Ριζούπολης η παρουσίαση δίσκου του Εθισμού

Το "Millennials" σκαρφάλωσε στη δέκατη θέση των Spotify Debut Global Album Charts.

Ο David Eugene Edwards στο "Gagarin": Σκοτάδι, μυσταγωγία και υπαρξιακή περιπλάνηση

Σαν φλογερός rock πάστορας προερχόμενος από τo έρεβος της ενδοχώρας των Ηνωμένων Πολιτειών, μετέτρεψε το 205 της Λιοσίων σε άμβωνα, από τον οποίον κήρυξε τα ευαγγέλια του "Hyacinth", των Wovenhand και των 16 Horsepower, ανταμειβόμενος με θερμό χειροκρότημα.