Με δέκα χρόνια πίσω του, αυτό το φεστιβάλ είναι πια θεσμός που δίνει όψεις των πιο σύγχρονων προτάσεων. Στις 25/6 η Πλατεία Νερού γίνεται πομπός των πιο σημαντικών electric και electronic events της πόλης.
Το «48:13», το καινούργιο άλμπουμ των Kasabian κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες και παίζεται ήδη, ολοκληρώνοντας έτσι την πρώτη δεκαετία της δισκογραφικής παρουσίας τους στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων του κόσμου. Αν και οι αναφορές του γκρουπ –και ως προς το όνομα και ως προς τη δημιουργική πρακτική– τρέχουν πίσω σε κοινοβιακές καταστάσεις, εντούτοις οι Kasabian μας έχουν συνηθίσει σε υπέροχες straight pop και electronica κατευθύνσεις στο μουσικό τους πλαίσιο, πηγαίνοντας παραπέρα έναν ήχο που έρχεται από το Μάντσεστερ και συναντά τις καλύτερες grunge στιγμές που έχει καταγράψει η ιστορία. Με το νέο τους δίσκο να υπερθεματίζει σε αυτήν την κατεύθυνση και να αναδιαμορφώνει προς το καλύτερο την υφή της δικής τους ηλεκτρονικής ηχητικής συνιστώσας, οι Kasabian επανέρχονται στο φιλόξενο περιβάλλον του Ejekt για να μας δείξουν ότι το νέο rock, ως ουσία και ως χαρακτήρας, έχει πάρει πολλά από τη μορφή τους.
Μιλώντας για τους Editors, πάλι, ξέρουμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο σημαντικά σχήματα της post punk αναβίωσης που, ως τάση, φαίνεται να χαρακτηρίζει αρκετές από τις επιμέρους μουσικές πτυχές των αρχών του νέου αιώνα. Αυτό που είναι σημαντικό όμως στο γκρουπ του Tom Smith, του Russell Leetch και των φίλων τους είναι ότι γνωρίζουν πώς να διαμορφώνουν όμορφες συνθέσεις, όπως αυτές του περσινού τους δίσκου «The Weight of Your Love», που ναι μεν έχουν τη βάση τους σε μια στερεά γνώση της punk (προ)ιστορίας –σε βαθμό μάλιστα που σε μερικά tracks τους δίνουν σαφείς αναφορές κι επιρροές–, αλλά ως σύνολο μας οδηγούν σε συναρπαστικές αισθητικές εμπειρίες. Ειλικρινά, κοιτάζοντας το δισκογραφικό τους output εδώ και περίπου μία δεκαετία, καταλαβαίνεις πως η πορεία των Editors προς την κορυφή είναι σχεδόν μονόδρομος. Και αυτό ανεξάρτητα από μεγάλες πωλήσεις, επιτυχημένες live εμφανίσεις, κορυφαίες κριτικές και τα σχετικά.
Οι White Lies, οι Harry McVeigh (τραγούδι, κιθάρα), Charles Cave (μπάσο), Jack Lawrence-Brown (ντραμς), έρχονται από παρόμοιο δρόμο με αυτόν των Editors, χωρίς όμως να συναντιούνται. Ξεπήδησαν (ή μάλλον μετουσιώθηκαν) από το σχήμα που λεγόταν Fear of Flying και, έχοντας την ευχέρεια να γράφουν όμορφα τραγούδια, δημιούργησαν το απαραίτητο hype κατά τη νέα τους εκκίνηση. Αυτό έγινε στα τέλη του 2007 και ήταν μάλλον υπεραρκετό, καθώς οι White Lies εξελίχτηκαν με ταχείς ρυθμούς. Σχεδόν αυτόματα άνοιξε ο δρόμος για εμφανίσεις σε μεγάλα φεστιβάλ και διακρίσεις από τα media. Και τα τρία μέχρι τώρα άλμπουμ τους («To Lose My Life», «Ritual» και «Big TV») έχουν πάει πολύ ψηλά και τους έχουν κάνει ένα από τα πιο δημοφιλή σύγχρονα γκρουπ. Στα πέντε χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την πρώτη τους εμφάνισή στο Ejekt, οι White Lies έχουν παίξει με Coldplay, Muse, Kings of Leon και γενικά χαίρουν μεγάλης εκτιμήσεως.
Όσο για τους Darkside, έρχονται στη χώρα μας για πρώτη φορά, όπως φυσικά και ο εμπνευστής τους Nicolas Jaar. Ο Αμερικανοχιλιανός ηλεκτροπειραματιστής ο οποίος εντυπωσιάζει τα τελευταία χρόνια τη σύγχρονη dance σκηνή με τη μουσική του ευρυγνωσία και την πολυμορφικότητα των εφαρμογών του συνεργάζεται εδώ με τον κιθαρίστα Dave Harrington, φτιάχνοντας μια μοναδική μπλουζίστικη ατμόσφαιρα, αρκούντως λαβυρινθώδη και μυστηριακή. Έχοντας μια πολύ καλή γνώση των world ήχων και ρυθμών, οι Jaar και Harrington συνθέτουν μουσική που φεύγει από τα τετριμμένα – και είναι αυτή που ακούμε στο άλμπουμ τους «Psychic» του 2013.
Έναν πραγματικό σούπερ σταρ της Berlin djungle υποδέχεται, τέλος, η σκηνή του Ejekt επίσης για πρώτη φορά. Ο αυτοδημιούργητος παραγωγός και τεχνικός/μουσικός Paul Kalkbrenner στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις δικές του μουσικές και ηχορυθμίες, γεγονός που του δίνει ένα ισχυρό πλεονέκτημα και τον κάνει να ξεχωρίζει εδώ και σχεδόν μία δεκαπενταετία στο είδος. Πρόσφατη δημιουργία του η ταινία «Berlin Calling», σε σκηνοθεσία Hannes Stohr, στην οποία υπογράφει τη μουσική και το σενάριο αλλά και πρωταγωνιστεί.
INFO
Η Πλατεία Νερού βρίσκεται στον Ολυμπιακό Πόλο Φαλήρου, ανάμεσα στα γήπεδα Τάε Κβον Ντο και Μπιτς Βόλεϊ. Πρόκειται για ένα μεγάλο και ανοιχτό χώρο πάνω στη θάλασσα, με θέα στη Μαρίνα Φαλήρου και στο Θωρηκτό Αβέρωφ. Η πρόσβαση είναι εύκολη με τραμ και λεωφορείο (στάση Αγία Σκέπη), ενώ υπάρχει και πάρκινγκ χωρητικότητας 2.500 θέσεων. Τα εισιτήρια των 28 και των 33 ευρώ έχουν εξαντληθεί. Υπάρχουν μόνο των 37 ευρώ, τα οποία προπωλούνται από τα www.ticketarena.gr, www.viva.gr, www.tickethour.com και στα καταστήματα Γερμανός, Reload, Παπασωτηρίου, Seven Spots και Public. Την ίδια ημέρα στο χώρο του φεστιβάλ θα πωλούνται αντί 40 ευρώ. Τα live θα αρχίσουν από τις 5 μ.μ.
Περισσότερες πληροφορίες
Ejekt Festival 2014
Με τους Βρετανούς alternative rockers Kasabian, Editors και White Lies, τους Darkside του Αμερικανοχιλιανού Nicolas Jaar και τον Γερμανό αστέρα της dance σκηνής Paul Kalkbrenner. Ανοίγουν οι δικοί μας Inconsistencies