Τάση

Η Ιστορία του Streetwear

Από τα Stüssy στη Vetements

Από -

Το streetwear δεν είναι κάποιο ενδυματολογικό φαινόμενο της εποχής. Υπάρχει στη ζωή μας εδώ και 40 χρόνια. Δεν έχουν περάσει όμως, παρά μόνο λίγες σεζόν που η άλλοτε ταπεινή, αυτή, ενδυματολογική επιλογή, κατάφερε επιτυχώς να περάσει στα μεγάλα σαλόνια της μόδας και να μετατραπεί σε ξεχωριστό τμήμα της βιομηχανίας της, ανά τον κόσμο.
Τη στιγμή που οι περισσότεροι από εμάς, επιλέγουμε να εντάξουμε τη φόρμα, στα καθημερινά μας σύνολα, σαν να φοράμε το τζιν μας, ενώ ταυτόχρονα οι διάφοροι διάσημοι, ανά τον κόσμο, δείχνουν τη σαφή προτίμηση τους στο, επονομαζόμενο, athleisure, που έχει αντικαταστήσει τα ευφάνταστα looks στις δημόσιες εμφανίσεις τους, προφανώς και συμπεραίνουμε πως το streetwear δεν είναι μια ακόμη περαστική τάση ή φάση, είναι η νέα στάση ζωής και δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι δυνητικής κατάρρευσης.
Αλλά πως κατάφερε αυτό που άλλοτε υπήρξε το κίνημα της υποκουλτούρας να μετατραπεί στο major trend του κόσμου της μόδας, συνολικά;

Πως ξεκίνησαν όλα

Αρχικώς, ό όρος streetwear αφορούσε αποκλειστικά στο «εύκολο» ντύσιμο. Το βολικό. Αυτό που επέλεγαν οι surfers του Los Angeles και οι skate-άδες. Ήταν τότε, στη δεκαετία του 70, που ο Shawn Stussy, γνωστός για την κατασκευή σανίδων του surf, αποφάσισε να λανσάρει τα δικά του t-shirts, με το slogan του, που μάλιστα δεν έλαχε ποτέ της τύχης του iconic- logo.
Οι ιστορικοί της μόδας, θεωρούν αυτόν τον θεμελιωτή και εμπνευστή, του κινήματος που σήμερα αποκαλούμε streetwear.

Η Supreme

Μετά τη California το στυλ άρχισε να γίνεται γνωστό και σε άλλες πολιτείες της Αμερικής. Ξεφεύγοντας από τον κύκλο των surfers, άρχισε να αφορά σε ένα περισσότερο διευρυμένο κοινό. Επόμενη στάση η Νέα Υόρκη. To streetwear αρχίζει να αποκτά όλο και περισσότερους φανατικούς οπαδούς.
Το 1994, ένα label, η Supreme, που ξεκίνησε ως κατάστημα με προϊόντα για skate, καταφέρνει να απογειώσει τη φήμη της νέας τάσης και τη δική της φυσικά. Καθόλου τυχαία όμως.
Σε όρους marketing, η εταιρία επιτυγχάνει αυτό που κάθε brand μόδας επιθυμεί: να δημιουργήσει ένα κίνημα. Με διάφορες ενέργειες, όπως είναι οι διάσημη διαδικασία παραδόσεων των προϊόντων της ή το περιεχόμενο των προωθητικών της ενεργειών, καταφέρνει να προσφέρει στους πελάτες της μια ξεχωριστή εμπειρία, κάνοντας τους να νοιώθουν σαν μέλη μια κλειστής ομάδας, μιας αδελφότητας, για την οποία αποκτούν την άδεια εισόδου τη στιγμή που από καταναλωτές, γίνονται πελάτες της μάρκας.

Η μετάβαση στο Mainstream

Κι ενώ στη Supreme αποδίδεται η εκτόξευση του κινήματος, είναι άλλοι οι παράγοντες που το κατέστησαν τρόπο ζωής.
Από τη μια πλευρά το κίνημα του streetwear δεν έχει υψηλές απαιτήσεις. Δεν προϋποθέτει πολλά χρήματα και fancy ρούχα. Είναι περισσότερο δημοκρατικό και δίνει στον οποιοδήποτε τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε ένα κίνημα μόδας.
Από την άλλη οι πιεσμένοι ρυθμοί της καθημερινότητας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων μορφών επιχειρηματικής κουλτούρας, όπως είναι αυτή της Silicon Valley, όπου τα κοστούμια είναι το ένδυμα που θεωρείται παράταιρο για τις ώρες τις εργασίας, συνέβαλαν στην επικράτηση του streetwear.
Σήμερα θωρείται περισσότερο θεμιτό για μια γυναίκα να βγει το βράδυ της Παρασκευής φορώντας τα sneakers της, παρά ένα ζευγάρι δερμάτινες γόβες.

Τι φοράμε σήμερα και πως;

Το Lyst, η παγκόσμια πλατφόρμα αναζήτησης του κόσμου της μόδας μπορεί να μας δώσει τα πλέον έγκυρα στατιστικά στοιχεία. Σύμφωνα λοιπόν με τα δεδομένα της, οι καταναλωτές πραγματοποιούν περισσότερες αναζητήσεις για προϊόντα streetwear, σε όλη τη γκάμα των τιμών τους, από τα Luxury μέχρι τα περισσότερο προσιτά.
Σκεφτείτε ότι 1000 αναζητήσεις την ημέρα αφορούν στα Vetements x Reebok sports socks, ενώ τα Nike Air Max '97 sneakers εξακολουθούν να βρίσκονται στο top 3 των αναζητήσεων γενικά. Παράλληλα, οι αναζητήσεις που αφορούν στα προϊόντα της Stussy αυξήθηκαν κατά 11% τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που επισφραγίζει ακόμη περισσότερο τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της δημοτικότητας της τάσης.

Τι φοράμε;
Όλο και περισσότερο street. Θέλετε ακόμη μια απόδειξη; Σκεφτείτε ότι, όπως δείχνουν τα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς, το 70% των fashion brands, είτε πρόκειται για οίκους μόδας, είτε για mainstream labels, εμπεριέχει στις συλλογές του κομμάτια που σχετίζονται με τη τάση.
Όπως όλα δείχνουν, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, θα ντυνόμαστε «χαλαρά», εκτός κι αν ένα κοσμογονικό γεγονός προκαλέσει τεκτονικές μεταβολές στον ενδυματολογικό μας κώδικα.

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης