PS4/PS4 Pro: από δω και πέρα... τέρμα τα γκάζια!

Το 2017 είναι η χρονιά που το σύστημα της Sony δικαιώνει την δυναμική του κι εκπληρώνει τις υποσχέσεις του - γιατί;

Είναι άβολες μερικές αλήθειες, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν αξίζει να λέγονται - και όσον αφορά στο PlayStation4, η συγκεκριμένη είναι τέτοια: το σύστημα της Sony είχε θεαματική εμπορική επιτυχία μέχρι τώρα, κατά βάση... χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Κάτι η σωστή και προσηλωμένη στρατηγική του ιαπωνικού κολοσσού από την αρχή, κάτι η τεχνική υπεροχή του PS4 έναντι του Xbox One, κάτι τα σοβαρότατα λάθη της Microsoft, κάτι το μεγάλο (όπως αποδείχθηκε) ενδιαφέρον των αφοσιωμένων παικτών να "προχωρήσουν μπροστά" μετά από την γενιά PS3/Xbox 360, κάτι μερικά αρχικά games αρκούντως ποιοτικά ώστε να υπόσχονται πολλά για το μέλλον - όπως τα Killzone Shadowfall, Resogun και Infamous Second Son - όλα έπαιξαν το ρόλο τους στην δημιουργία της θετικής εικόνας που οδήγησε στις πολύ καλές αρχικές πωλήσεις του PS4. Έτσι διατηρήθηκε το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο τον πρώτο χρόνο (ο δυσκολότερος για κάθε νέο φορμά), οπότε όταν τα Bloodborne και Uncharted 4 ήλθαν, βρήκαν "πρόσφορο έδαφος" για να συνεισφέρουν στην επέκταση της πελατειακής βάσης του συστήματος της Sony.

Όλα συνέβησαν ακριβώς έτσι - όμως πολλοί από μας είχαμε πλήρη συναίσθηση του γεγονότος ότι το PlayStation4 εδώ και καιρό απείχε πολύ από την αληθινή του δυναμική και την πραγματική εκπλήρωση των υποσχέσεων που οι προδιαγραφές του και οι αρχικοί του τίτλοι είχαν δώσει. Ήταν και είναι ικανό για περισσότερα από μερικά αποκλειστικά ΑΑΑ games κάθε χρόνο υποβοηθούμενα από μερικές φροντισμένες επανεκδόσεις. Για πολλά περισσότερα. Ε, όπως δείχνουν τα πράγματα... ήλθε η ώρα: το 2017 θα είναι η χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας το PS4, ώριμο πια ως φορμά, με την αυτοπεποίθηση που τού δίνει η εγκατεστημένη βάση των 50 εκατομμυρίων παικτών, θα προσφέρει όλα όσα υποσχέθηκε με τις ολοφάνερες προοπτικές του στα τέλη του 2013. Το 2016 "προετοίμασε το έδαφος" και ολοκλήρωσε το όλο "οικοσύστημα" του σύγχρονου PlayStation με το PS VR και το PS4 Pro, η νέα χρονιά λοιπόν θα είναι αυτή όπου τον πρώτο λόγο θα έχουν τα games της "οικογένειας" PS4 πλέον.

Η έμφαση μάλιστα σε αυτό που εν τέλει έχει την μεγαλύτερη σημασία για το καταναλωτικό κοινό, τα games αυτά καθ' αυτά - η ποιότητά τους, η ποικιλία τους, η πρωτοτυπία τους - έρχεται στο καλύτερο χρονικό σημείο κι εμπορικά: το αρχικό PS4 είναι περισσότερο προσιτό από ποτέ, το PS4 Pro ωθεί τις τεχνικές δυνατότητες του προκατόχου του σημαντικά υψηλότερα χωρίς σημαντικά μεγαλύτερο κόστος, το PS VR προσφέρει τον εναλλακτικό τρόπο ψυχαγωγίας που ενδιαφέρει πολλούς γιατί προσφέρει αυτήν την πολυπόθητη "γεύση από το μέλλον".

Τα πάντα δείχνουν να έχουν "ευθυγραμμιστεί" ώστε το καταναλωτικό κοινό να έχει στα χέρια του όλες τις επιλογές: από τα "βαριά χαρτιά" τύπου Gran Turismo και τους τίτλους "για τους fans" όπως την Wipeout Omega Collection, μέχρι τις νέες μεγάλες παραγωγές τύπου Horizon: Zero Dawn ή Days Gone - και φυσικά όλες τις κυκλοφορίες επιπέδου ΑΑΑ των μεγάλων εκδοτών και των ανεξάρτητων δημιουργών.

Οποιοσδήποτε κάτοχος PS4/PS4 Pro, οποιαδήποτε κι αν είναι τα είδη τίτλων που προτιμά, έχει να προσβλέπει σε μεγάλο αριθμό από διαφορετικές παραγωγές για την διασκέδασή του μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο - κι ακόμη παραπέρα. Είναι να μην θυμίζει πια το PlayStation4 ένα αυτοκίνητο αγώνων με το... "γκάζι στο τέρμα"; Ε, ναι!