αθηνόραμα digital

Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018

Ε3 2018, Sony: με άνεση και σχέδιο

Οι Ιάπωνες αξιοποιούν την πλεονεκτική τους θέση, κάνουν συντήρηση δυνάμεων προσφέροντας παρουσία απλώς καλή

Στην κάλυψή μας της έκθεσης Ε3 προηγούμενων ετών είχαμε συχνά ξεχωρίσει εκείνη την εταιρεία ανάμεσα στις τρεις πρωταγωνιστικές που είχε να αποδείξει τα πιο πολλά - ε, στην φετινή Ε3 ήταν εύκολο να ποιά από τις τρεις είχε να αποδείξει... τα λιγότερα: η Sony έχει αναδειχθεί, και με την αποδοχή της Microsoft πλέον, τυπικά και ουσιαστικά η νικήτρια σε αυτόν τον "γύρο" της σύγκρουσής τους - και με την Nintendo να έχει χαράξει στην ουσία δικό της μονοπάτι, o κατασκευαστής των PlayStation "πέταξε για LA" με λιγότερο... άγχος από κάθε άλλη φορά. Το γεγονός έγινε σαφές και από τον τρόπο με τον οποίο η Sony επέλεξε να κάνει την συνέντευξη Τύπου της στο πλαίσιο της φετινής Ε3, διαμορφώνοντάς την στην ουσία προς διευκόλυνση του κοινού που παρακολουθούσε μέσω Internet και όχι των προσκεκλημένων δημοσιογράφων. Από μία τουλάχιστον άποψη... ίσως δίκαιο!

Η Sony είχε πάντως φροντίσει να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τις προσδοκίες μας από τον Μάιο, ανακοινώνοντας πως στην φετινή της εκδήλωση θα έδινε έμφαση σε 4 συγκεκριμένα games - και εν πολλοίς κράτησε την υπόσχεσή της, εστιάζοντας στο The Last of Us Part II, στο Death Stranding, στο Ghost of Tsushima και στο Spider-man. Και τα τέσσερα δείχνουν εξαιρετικά για διαφορετικούς λόγους, με κοινό παρανομαστή τον φροντισμένο... στο maximum τεχνικό τομέα. Τα τρία πρώτα βρίσκονται βέβαια ακόμη μακριά (το λιγότερο έναν χρόνο μακριά) και καθώς δεν έχουμε πληροφόρηση για το αν και κατά πόσο τα Dreams και Concrete Genie θα κυκλοφορήσουν φέτος, όλα δείχνουν πως η Sony θα κινηθεί για ακόμη μία φορά προς τα Χριστούγεννα με έναν "μεγάλο" δικό της τίτλο για το PS4, αποκλειστικές συνεργασίες με ΑΑΑ blockbusters άλλων εκδοτών και φέτος με μία σειρά τίτλων για PS VR.

Η προσέγγιση αυτή έχει αποδειχθεί επιτυχής για την Sony σε όλες τις περιπτώσεις - φέτος οι συνεργασίες της λέγεται πως θα περιλαμβάνουν περίπου... τα πάντα, FIFA, Battlefield, Assassin's Creed και Call of Duty - όμως αισθανόμαστε πως θα μπορούσαμε ίσως να ζητήσουμε κάτι περισσότερο, έστω κι αν το πρώτο μισό του 2018 ο ιαπωνικός κολοσσός... "έδωσε ρέστα" με τα Shadow of the Colossus, God of War και Detroit. Ίσως υπάρχει στον ορίζοντα των εκθέσεων Gamescom, TGS και Paris Game Show κάποια "έκπληξη της τελευταίας στιγμής" για τα Χριστούγεννα, όμως αυτό δεν δείχνει να είναι τόσο πιθανό φέτος όσο ήταν σε άλλες χρονιές. Με έμφαση φέτος στην εμπορική αξιοποίηση της τεράστιας εγκατεστημένης βάσης των PS4/PS4 Pro σε παγκόσμιο επίπεδο, λογικό είναι να υπάρξουν πιο πολλές προσφορές και προωθητικές συνέργειες απ' ότι πιθανές εκπλήξεις "από το πουθενά".

Από την συνέντευξη Τύπου του ιαπωνικού κολοσσού δεν θα μπορούσαν να λείπουν και κάποιες ανακοινώσεις για νέα games, πάντως. Επιβεβαιώθηκε η επανέκδοση του θρυλικού Resident Evil 2 με θεαματικά (και... τρομακτικά) αναβαθμισμένα γραφικά, αποκαλύφθηκε η επόμενη παραγωγή της Remedy, ένας εντυπωσιακός τίτλος δράσης τρίτου προσώπου με το όνομα Control και σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ανακοινώθηκε και το Nioh 2 χωρίς να γνωστοποιηθούν ουσιαστικές πληροφορίες γι' αυτό. Επιδείχθηκε επίσης η πρώτη παραγωγή της From Software για το PlayStation VR, με το όνομα Deracine και στυλ τελείως διαφορετικό από αυτό των άλλων της τίτλων, καθώς και κάποια ακόμη μικρότερης σημασίας games.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν είναι δύσκολο να υποστηρίξει κανείς πως η Sony δεν... κατακόπιασε ακριβώς για την φετινή της συνέντευξη Τύπου της Ε3. Γιατί; Γιατί αισθάνεται πως δεν ήταν απαραίτητο να καταβάλλει προσπάθεια για να κερδίσει τις εντυπώσεις και, κατά βάση, έχει δίκιο: η πλεονεκτική θέση που έχει πλέον στην αγορά τής δίνει το δικαίωμα να εστιάζει σε αυτά που εκείνη θέλει και όχι τόσο στο τί θα ειπωθεί και θα γραφεί για την παρουσία της στην Ε3. Μπράβο της, φυσικά, γιατί αυτήν την θέση την κατέκτησε ναι μεν εκμεταλλευόμενη τα τραγικά λάθη της Microsoft, αλλά πολύ περισσότερο με σκληρή δουλειά και σωστές επιλογές. Κατά μία έννοια, η Sony δικαιούται αυτής της "πολυτέλειας".

Όλα αυτά δεν παύουν να είναι, ωστόσο, ενδεικτικά του τί αποδεικνύεται πως συμβαίνει (νομοτελειακά σχεδόν) όταν ένας "παίκτης" κατακτά μια αγορά σε τέτοιο βαθμό, ώστε πρακτικά να στερείται ανταγωνισμού. Η Microsoft απέτυχε παταγωδώς να προσφέρει στην Sony τον απαραίτητο αυτό ανταγωνισμό και η Nintendo με το Switch δεν δείχνει να "απειλεί" το οικιακό PlayStation - τα σχετικά δημογραφικά για την ώρα διαφέρουν σημαντικά και δεν έχουν αλληλοκάλυψη (αν μη τί άλλο πολλοί gamers το αγοράζουν ως δεύτερο σύστημα έχοντας ήδη PS4). Ας ελπίσουμε πως οι επόμενες Ε3 θα επαναφέρουν έστω και στοιχειωδώς κάποιες ισορροπίες γιατί με... χαλαρή Sony, ανούσια Microsoft και "στον κόσμο της" Nintendo, ο πιο σημαντικός θεσμός στον κλάδο του gaming θα αποδυναμωθεί περαιτέρω. Κάτι που, εν τέλει, δεν θα ήθελε κανείς μας.


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ