αθηνόραμα digital

Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018

God of War: ερωτήσεις, απαντήσεις

Απορίες για την νέα παραγωγή της Sony; Λύνουμε ορισμένες προφανείς!

Στην Αθηνόραμα Digital Week που φιλοξενούμε με θέμα το νέο God of War (αποκλειστική παραγωγή του PS4 που έχουμε ήδη αξιολογήσει ως κορυφαία) αναφερθήκαμε στην μακρόχρονη πορεία της σειράς στην οποία ανήκει, στην μελετημένη παρουσίαση και κινηματογραφική σκηνοθεσία που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο τίτλο αλλά και στον έξοχο τεχνικό του τομέα και δη αυτόν των γραφικών. Το καινούργιο God of War, ωστόσο, είναι και βάσει στοιχείων της Sony πιθανό πως θα ενδιαφέρει και κατόχους του PS4 που είτε δεν είχαν παίξει κανέναν από τους τίτλους της σειράς στο PS3 είτε, παραδόξως, δεν ασχολήθηκαν με κανένα God of War σε κανένα PlayStation. Γι' αυτούς, και όσους ή όσες ακόμη δεν έχουν για κάποιο λόγο αποκτήσει ακόμη τον σημαντικότερο ίσως τίτλο για PS4 φέτος, παραθέτουμε έναν αριθμό από πιθανές απορίες/ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους. Αρχίζουμε;

Πόση διάρκεια έχει το σενάριο του God of War σε ώρες παιχνιδιού;
H βασική υπόθεση του τίτλου, αν θέλει κανείς να κάνει μόνο αυτά που χρειάζονται ώστε να δει τους τίτλους τέλους της παραγωγής, θα απασχολήσει τους πιο πολλούς gamers ανάμεσα στις 25 ή 30 ώρες (στο "νορμάλ" επίπεδο δυσκολίας). Από κει και πέρα υπάρχουν και δευτερεύουσες αποστολές να φέρει κανείς σε πέρας, καθώς και ένας αριθμός από bonus που μπορεί να συλλέγει κανείς, τα οποία χρειάζονται αρκετές ώρες αναζήτησης. Αυτά μπορούν να προσθέσουν άλλες 15 ή 20 ώρες στην διάρκεια ενασχόλησης με το νέο God of War. Αν θέλει κανείς, δε, να εξερευνήσει όλο τον εικονικό του κόσμο απ' άκρου εις άκρον και να αποσπάσει όλα τα Trophies από τον τίτλο, μπορεί να ξεπεράσει τις 55 ή 60 ώρες συνολικά.

Δεν έχω παίξει κανένα God of War στο παρελθόν. Υπάρχει κάτι που δεν θα καταλάβω στην υπόθεση;
Κατά βάση όχι. Ναι, από τα πρώτα κιόλας λεπτά της εξέλιξης του τίτλου γίνεται σαφές πως ο Kratos δεν είναι ακριβώς κανένας... συνηθισμένος μεσήλικας που τυγχάνει να έχει έναν γιο στη Σκανδιναβία, αλλά δεν απαιτείται να γνωρίζει κανείς το παρελθόν του στην Ελλάδα και τις μάχες του με το πάνθεον εκεί για να παρακολουθήσει το σενάριο με άνεση. Εκείνοι που έχουν παίξει τα παρελθόντα God of War, πάντως, θα εντοπίσουν πολλά σχετικά υπονοούμενα και αναφορές στα λεγόμενα του Kratos και άλλων χαρακτήρων.

Αυτόν τον γιο του Kratos, τον Atreus, πρέπει να τον προσέχω και να τον υπερασπίζω όλη την ώρα να μην τον σκοτώσουν οι αντίπαλοι στις συγκρούσεις;
Όχι, όχι. Καμία σχέση. Ο Atreus δεν είναι χαρακτήρας τύπου π.χ. Yorda στο Ico, που χρειάζεται μονίμως προστασία. Για την ακρίβεια όχι μόνο δεν χρειάζεται καθόλου προστασία, αλλά βοηθά ουσιαστικά και αποτελεσματικά στις μάχες ακολουθώντας τις εντολές του Kratos και παρενοχλώντας με βέλη τους αντιπάλους (δεν τούς αφαιρεί γρήγορα πολλή ενέργεια αλλά και αυτοί δεν μπορούν να τον βλάψουν επίσης). Οι παίκτες μπορούν να αξιοποιούν τον Atreus σαν δευτερεύον όπλο, ουσιαστικά, με την δράση πάντοτε να καθοδηγείται από το τί κάνει και πώς κινείται ο Kratos.

Έχω παίξει τα προηγούμενα God of War και τα είχα αγαπήσει για την βίαιη δράση και τις αιματηρές αναμετρήσεις τους. Στο καινούργιο έχουν μειώσει τη βία και το αίμα λόγω... οικογενειακού σεναρίου;
Όχι, ούτε καν. Ο τίτλος, υπενθυμίζουμε, έχει χαρακτηριστεί ως PEGI-18 (κατάλληλος για ενήλικες) ακριβώς λόγω της αυξημένης βίας που απεικονίζει στην οθόνη και των αιματηρών συγκρούσεων του Kratos. Ίσα-ίσα, γνώμη μας είναι πως επειδή η κάμερα που καλύπτει την δράση έχει τοποθετηθεί πολύ πιο κοντά στα τεκταινόμενα απ' ότι σε παρελθόντα God of War, και επειδή η ποιότητα των γραφικών του στο PS4 προσφέρει πολύ περισσότερη λεπτομέρεια, ο νέος τίτλος είναι ακόμη παραστατικότερος όσον αφορά στο στοιχείο... splatter της σειράς, ειδικά στις κινήσεις-τελειώματα και στους μεγάλους αντιπάλους.

Μπορώ να τα βγάλω πέρα ως το τέλος μόνο με το βασικό όπλο του Kratos και να μην ασχοληθώ καθόλου με αναβαθμίσεις και τα σχετικά;
Θεωρητικά... ναι. Με το Leviathan Axe όμως στην αρχική του μορφή οι πιο πολλοί αντίπαλοι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα χτυπήματα και δεν είμαστε βέβαιοι ότι αυτό θα τούς καταστήσει περισσότερο, εχμ, διασκεδαστικούς. Ο μηχανισμός των αναβαθμίσεων στα όπλα, πάντως, μπορεί να δείχνει αρχικά περίπλοκος με τις πολλές του επιλογές και μενού κλπ. αλλά στην πράξη είναι λογικός και εύχρηστος. Μετά από κάποιο πειραματισμό οι περισσότεροι παίκτες θα τον αξιοποιήσουν χωρίς πρόβλημα - και τα extra εφέ των αναβαθμίσεων πιστεύουμε πως αποζημιώνουν και με το παραπάνω!

Μπορούν να έχουν ο Kratos και ο Atreus διαφορετικές στολές κι εμφάνιση γενικότερα;
Εντελώς διαφορετικές, με την έννοια του να είναι τα ρούχα τους... μη μεσαιωνικά και όχι σαν αυτά που φορούν στην αρχή της περιπέτειάς τους, όχι. Ούτε πανοπλίες ή κάτι άλλο που αλλάζει εντελώς το παρουσιαστικό τους αποκτούν. Όσο εμπλουτίζουν ωστόσο τις δυνατότητές τους και αυτές των όπλων τους, αλλάζουν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία όπως π.χ. η επωμίδα του Kratos ή το τόξο του Atreus. Τουλάχιστον παραμένουν εναρμονισμένα με το όλο μυθολογικό και σκανδιναβικό σκηνικό!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ