αθηνόραμα digital

Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2017

Xbox One X: πώς μπορεί να επιτύχει

Τί οφείλει να κάνει η Microsoft για να οδηγήσει το νέο της σύστημα σε θετική πορεία; Αυτά για αρχή!

Το καινούργιο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας της Microsoft και κατά σειρά τρίτο σε αυτήν την "γενιά" προϊόντων του είδους που διανύουμε, το Xbox One X, κυκλοφορεί εδώ και μερικές ημέρες στην παγκόσμια και ελληνική αγορά - και ενώ όλα τα μέσα ενημέρωσης συμφωνούν με τον αμερικανικό κολοσσό όσον αφορά στην τεχνική υπεροχή του νέου Xbox έναντι του ανταγωνισμού του (του PlayStation4 Pro και των πιο πολλών PC), πρακτικά ομόφωνος είναι και ο προβληματισμός που εκφράζεται για την έλλειψη λόγων να το αγοράσει κανείς, κοινώς games επιπέδου ΑΑΑ ή/και αποκλειστικών σε αυτό. Η... γκρίνια, ωστόσο, ήταν και είναι πάντοτε εύκολη. Τί θα μπορούσε να κάνει η Microsoft για να εξασφαλίσει πως το Xbox One X δεν πρόκειται να "μείνει στα αζήτητα" από το 2018 και μετά;

Δεν θα προτείνουμε, φυσικά, τα... προφανή, μα ούτε και αυτά που ο αμερικανικός κολοσσός δεν δείχνει καμία ιδιαίτερη διάθεση να κάνει, όπως μία μείωση τιμής (είναι υπερβολικά νωρίς κι ας είναι υψηλή) ή δυναμική διαφημιστική προώθηση εκτός ΗΠΑ αντίστοιχα. Θα προτείνουμε αυτά που γίνονται και αυτά που, κατά βάση, απλώς... πρέπει να γίνουν προκειμένου η Microsoft να έχει έστω αξιόμαχη ελπίδα απέναντι στην Sony - όχι τόσο σε αυτόν τον "γύρο" της σύγκρουσής τους, όπου έχει ήδη ηττηθεί κατά κράτος με καμία ελπίδα ανάκαμψης έγκαιρης, αλλά στον επόμενο, όταν ο διάδοχος του Xbox One X θα κληθεί να αναμετρηθεί με το PlayStation5 κάποια στιγμή μετά το 2019. Έχουμε και λέμε, λοιπόν.

Αποκλειστικά games


Όταν ο αντίπαλός σου σε νικά κατά κράτος, κάτι κάνει σωστά ή καλύτερα από σένα - και, πέρα από τα αυτογκόλ της Microsoft σε επίπεδο δημόσιας εικόνας, ο κύριος λόγος για τον οποίο το PS4 έχει την διπλάσια πελατειακή βάση από το Xbox One είναι οι αποκλειστικές παραγωγές υψηλής ποιότητας. Η Microsoft όχι μόνο κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση ακυρώνοντας πολλά games υπό ανάπτυξη και αναστέλλοντας την λειτουργία θυγατρικών της, αλλά εστίασε σε 2-3 σειρές games μόνο, επενδύοντας παράλληλα πόρους σε games που δεν πρόκειται να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα (σοβαρά τώρα... Sea of Thieves;). Τις τελευταίες εβδομάδες στελέχη του αμερικανικού κολοσσού επιβεβαιώνουν πως αυτό θ΄αρχίσει ν' αλλάζει το 2018, απομένει ωστόσο ν' αποδειχθεί αν το εννοούν ή αν προσπαθούν απλώς να κερδίσουν εντυπώσεις στην πρεμιέρα του Xbox One X. Το μόνο σίγουρο είναι πως δίχως ΑΑΑ games που δεν μπορεί να απολαύσει το κοινό κάπου αλλού, οι βλέψεις του νέου Xbox δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να είναι μεγάλες. Τόσο απλά, τόσο αδιαμφισβήτητα.

Απτή διαφορά στα κοινά games με το PS4/PS4 Pro

Το Xbox One X είναι ευδιάκριτα ισχυρότερο του ισχυρότερου παρόντος συστήματος της Sony, του PS4 Pro, όπως φυσικά και των Xbox One/PS4 - όμως αυτόν τον καιρό, και μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2018, αυτό τελικά το κοινό δεν το εισπράττει ανάλογα. Οι οπτικές διαφορές δεν είναι ούτε κατά διάνοια όσο ορατές θα έπρεπε να είναι, οι αντιληπτές στην ομαλότητα της κίνησης των games επίσης, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένας τίτλος κοινός ανάμεσα στα 4 συστήματα που προσφέρει κάτι ενδιαφέρον ειδικά για το Χ. Η Microsoft διαλαλεί πως "στο Xbox One X οι παίκτες θα παίζουν τις καλύτερες εκδοχές των δημοφιλέστερων τίτλων", η αλήθεια όμως είναι πως ο ισχυρισμός πρακτικά αποδεικνύεται αναληθής. Αν, ωστόσο, ο κολοσσός του Redmond δώσει κίνητρα στις εταιρείες ανάπτυξης και συνεργαστεί σοβαρά μαζί τους ώστε να εξασφαλίσει πως αυτό όντως θ' αρχίσει μέσα στο 2018 να ισχύει - και το κάνει συστηματικά ώστε να καθιερωθεί ως πρακτική - τότε το Xbox One X θα μπορούσε να διαμορφώσει το προφίλ του συστήματος που πάντα προσφέρει "το κάτι παραπάνω" τεχνικά.


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ