αθηνόραμα digital

Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

PS VR: οι άλλες του χρήσεις

Πράγματα που μπορείς να κάνεις με το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony και... ίσως δεν ήξερες!

Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital PlayStation VR Week έχουμε ήδη αξιολογήσει την μέχρι τώρα εμπορική πορεία του περιφερειακού της Sony για το PS4 και την παρούσα θέση του στην αγορά, έχουμε ξεχωρίσει τα καλύτερα games που είναι διαθέσιμα γι' αυτό και αναδείξει μία σειρά από apps με εκπαιδευτικό ή... χαλαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Το PlayStation VR, ωστόσο, είναι στην ουσία ένα εξελιγμένο, προσωπικό μέσο προβολής και οι τρόποι με τους οποίους αυτό το γεγονός μπορεί ν' αξιοποιηθεί είναι περισσότεροι από τους προφανείς. Καταμετρούμε τους πέντε περισσότερο ενδιαφέροντες τέτοιους τρόπους, έτσι, για να... "σάς βάζουμε ιδέες"!

Θέαση video "συμβατικού"


To PS VR ενσωματώνει στην ουσία δύο οθόνες, ένα για κάθε μάτι, προκειμένου να δώσει στον παίκτη την αίσθηση του βάθους και των αποστάσεων στα games, αυτό ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να αποδώσει μία σταθερή, κοινή εικόνα και για τα δύο. Αυτό ακριβώς κάνει η λειτουργία Cinematic Mode: αξιοποιώντας την μπορεί να παρακολουθήσει κανείς αρχεία video οποιασδήποτε διάρκειας, μέσω της εφαρμογής Media Player του PS4, στο... ιδιωτικό του home cinema, αφού η εικόνα έρχεται "μπροστά στα μάτια του" σε κινηματογραφικές διαστάσεις. Από τις διαγωνίους των 117, 163 και 226 (!) ιντσών που μπορεί να δημιουργήσει το PS VR για την εικονική σινε-οθόνη του, η δεύτερη είναι συνήθως η καλύτερη - και η αίσθηση που αποπνέει η εικόνα σε αυτό το μέγεθος (με τη βοήθεια κι ενός ζεύγους ακουστικών βέβαια) καθιστά την θέαση ταινιών και τηλεοπτικών σειρών περισσότερο απολαυστική από ποτέ.

Ενασχόληση με "συμβατικά" games του PS4


To ίδιο Cinematic Mode που αξιοποιείται για την θέαση απλών ταινιών και φωτογραφιών "2D" μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα συνήθη games του PlayStation4! Και ενώ, ομολογουμένως, η δομή των pixel στην εικόνα λόγω της πάρα πολύ μικρής απόστασης από τα μάτια του χρήστη είναι αρχικά ορατή, πολύ γρήγορα συνηθίζεται και στην πράξη αγνοείται πάνω στην δράση και την ροή των games. To bonus θετικό σε αυτήν την προσέγγιση είναι, πέρα από την "χορταστική" εικόνα των 163 ιντσών προφανώς (και πάλι αυτήν προτείνουμε από τις τρεις διαθέσιμες), πως παίζοντας κανείς games του PS4 έτσι "απελευθερώνει" την τηλεόραση στην οποία αυτό είναι συνδεδεμένο, έτσι ώστε αυτή π.χ. να χρησιμοποιηθεί από άλλο μέλος της οικογένειας.

Θέαση video 360 μοιρών


Ωραία η θέαση στατικών φωτογραφιών ή video δύο διαστάσεων σε μεγάλες διαγωνίους, όμως το PS VR δεν πρέπει να απέχει ποτέ πολύ από τον... ορισμό του, του περιφερειακού εικονικής πραγματικότητας δηλαδή - λογικό λοιπόν η απόδοση πανοραμικού video και video 360 μοιρών να συγκαταλέγεται στις δυνατότητές του. Αυτά μπορούν να είναι είτε αρχεία που έχει λάβει ο χρήστης του από το Internet και αποθηκεύσει σε USB drive, είτε αρχεία που έχει δημιουργήσει ο ίδιος με κάποια από τις πολλές πια κάμερες 360 μοιρών που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Στην πράξη ο χρήστης όταν γυρίζει το κεφάλι του δεξιά και αριστερά παρακολουθώντας αυτού του είδους το video "κοιτάζει" προς την αντίστοιχη κατεύθυνση και προς διαφορετικό τμήμα της εικόνας - σε αντίθεση δηλαδή με τις φωτογραφίες ή το video 2D, τα οποία αναγκαστικά "ακολουθούν" το κεφάλι του όταν αυτό κινείται, ώστε να βρίσκονται πάντα στο κέντρο.

Θέαση Δικτυακού video


Την πανοραμική κινούμενη εικόνα ή η κινούμενη εικόνα 360 μοιρών μπορεί κανείς να την απολαύσει στο PS VR με τον προαναφερθέντα τρόπο από αρχεία αποθηκευμένα σε USB drive - επειδή όμως η Sony γνώριζε πως αυτή η λειτουργία του περιφερειακού της έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, έχει κάνει κάτι ακόμη: έχει ενθαρρύνει Δικτυακές υπηρεσίες όλων των ειδών να προσφέρουν το υλικό τους σε video 360 μοιρών που έχουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι θεάσιμο μέσω PS VR. Οι Δικτυακές αυτές υπηρεσίες ποικίλουν από το πασίγνωστο YouTube και το εξειδικευμένο Within, μέχρι το πλούσιο Littlstar VR Cinema ή το εντυπωσιακό Lens (το οποίο προσφέρει και στοιχεία αλληλεπίδρασης). Δεν είναι κάθε video από όλες τις παραπάνω υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας, προφανώς, όμως η ποικιλία τους και η γκάμα διαφορετικών θεμάτων που καλύπτουν μπορεί να απασχολήσει τον κάτοχο ενός PS VR για... μήνες ολόκληρους!

Ενασχόληση με games άλλων συστημάτων


Την πλέον απρόσμενη χρήση του PS VR ανακάλυψαν περίεργοι κάτοχοί του από τις πρώτες κιόλας μέρες της διάθεσής του στην αγορά - και η Sony, προς τιμήν της, δεν αφαίρεσε από τις δυνατότητές του: το περιφερειακό της δεν μπορεί να αποδώσει μόνο games του PS4 μέσω του Cinematic Mode, αλλά και games... οποιουδήποτε άλλου συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης, ακόμη κι ανταγωνιστικών! Πράγματι, συνδέοντας ένα Xbox One ή ένα Switch ή ένα PC ή άλλη συσκευή που χρησιμοποιεί καλώδιο HDMI στο "ενδιάμεσο" τμήμα του PS VR (αυτό που ονομάζουμε processing unit), μπορεί κανείς να λάβει εικόνα και ήχο από το έτερο σύστημα και όχι από το PS4. Η ανάλυση στα games των άλλων συστημάτων θα είναι αναγκαστικά αυτή του PS VR βέβαια - και το PS4 θα πρέπει να παραμένει συνδεδεμένο στο ενδιάμεσο τμήμα μέσω USB και ενεργό ώστε όλο αυτό να λειτουργήσει - όμως υπάρχει κάτι... αμαρτωλά διασκεδαστικό στην συμμετοχή Δικτυακών συγκρούσεων στο Halo 5, μέσα από την οθόνη του PlayStation VR!

Όπως εύκολα καταλαβαίνει οποιοσδήποτε από τα παραπάνω, το PlayStation VR μπορεί να απευθύνεται μεν πρωτίστως σε όσους ενδιαφέρονται να βιώσουν την εικονική πραγματικότητα μέσα από games, όμως έχει μελετηθεί εξ αρχής ώστε η χρήση του να μην περιορίζεται σε αυτά. Αναμένουμε μάλιστα - καθώς η πελατειακή βάση του PS4 διευρύνεται και περιλαμβάνει όλο και πιο πολλούς ανθρώπους που δεν είναι αφοσιωμένοι gamers με την... παραδοσιακή έννοια - πως η Sony θα αρχίσει τους επόμενους μήνες να αναφέρεται περισσότερο και σε αυτές τις πλευρες του PS VR απ' ότι το έκανε αρχικά. To θεωρούμε θετικό: γιατί να χρησιμοποιείς κάτι στο οποίο έχεις επενδύσει μόνο για ένα πράγμα, όταν μπορεί να κάνει τόσα παραπάνω; Ε, μα ναι!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ