Συνέντευξη

Ο Παναγιώτης Πιλαφάς εξηγεί γιατί το «Six D.O.G.S.» παίζει την «jazz της ηλεκτρονικής μουσικής»

Από -

Μιλάμε με τον Παναγιώτη Πιλαφά, συνιδιοκτήτη και εισηγητή της clubbing δραστηριότητας του «Six D.O.G.S.», για το πώς ο πολυχώρος στο στενάκι της Αβραμιώτου παραμένει σταθερά η εστία του αθηναϊκού clubbing και φορέας του αυθεντικού πνεύματος αυτής της κουλτούρας.

Από τον Οκτώβριο που το Gig Space του «Six D.O.G.S.», όπου φιλοξενούνται οι club nights, μπήκε στη νέα, ριζικά ανακαινισμένη φάση του έχουμε ακούσει εκεί τον Terry Francis και τον Oscar Mulero, τον Sigha και τον Oliver Huntemann, τους Apollonia (σε πλήρη σύνθεση, πράγμα αρκετά σπάνιο) και τον Truncate – και βέβαια πολλούς εκπροσώπους της local σκηνής, στα parties των οποίων έχει γίνει το αδια­χώρητο. Λίγες ώρες μετά τη συζήτηση που είχαμε με τον Παναγιώτη Πιλαφά σε ένα από τα chill out μοναστηριακά τραπέζια στο πεζοδρόμιο θα ανέβαινε στα decks ο Answer Code Request, εκλεκτό μέλος της βερολινέζικης σκηνής της techno και resident του «Berghain». Το «Six D.O.G.S.», επτά χρόνια μετά την εισαγωγή των club nights στο πολιτιστικό του πρόγραμμα, μια πρωτοβουλία του Παναγιώτη τον Σεπτέμβριο του 2010, αποτελεί την εστία του αθηναϊκού clubbing. Κάθε Παρασκευή και Σάββατο σε αυτό το boutique club συγκεντρώνονται οι ανήσυχες ομάδες, αφήνοντας τα μουσικά ίχνη τους σε ένα soundtrack που, σύμφωνα με τον Παναγιώτη, είναι «η jazz της ηλεκτρονικής μουσικής».

Ο Παναγιώτης άρχισε να ακούει­ ηλεκτρονική μουσική στα είκοσι τέσσερα, λίγο προτού φύγει για την Αμερική. Τα ’90s, τη χρυσή εποχή του clubbing, τα έχει ζήσει μέσα από αφηγήσεις – αλλά και βλέποντας τους clubbers να βγαίνουν ξενυχτισμένοι από το «Άλσος» όταν έκανε στίβο στον Πανελλήνιο. Στην κουλτούρα του clubbing μυήθηκε στη Νέα Υόρκη, στα Resolute του Νεκτάριου Ιωαννίδη (με τον οποίο θα διοργάνωναν το ένTechno τον Σεπτέμβριο του 2009) και στο «Cielo». Από εκεί ήρθε με φόρα στην Αθήνα, για να φέρει το προοδευτικό κλίμα που είχε βιώσει στα parties στη Νέα Υόρκη και σε ολόκληρο τον κόσμο. «Διαπίστωσα ότι στην Αθήνα δεν υπήρχε μια εστία», θυμάται ο Παναγιώτης. «Το τοπίο ήταν έρημο. Υπήρχαν DJs με ρίζες στην προηγούμενη φάση, αλλά δεν είχαν μια καλή στέγη. Βρέθηκα συγκυριακά στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή. Δεν χάραξα όμως στρατηγική πάνω σε αυτό. Είπα “αυτό γουστάρω, αυτό θα κάνω”».

 © Pinelopi Gerasimou
© Pinelopi Gerasimou

Πάνω στο μεράκι του Παναγιώτη­ και του Κωνσταντίνου Δαγριτζίκου, που σταδιακά έμειναν οι μόνοι ιδιοκτήτες του «Six D.O.G.S.», άρχισε να χτίζεται αυτή η εστία. «Τον πρώτο και το δεύτερο χρόνο ο ενθουσιασμός ήταν ο βασικός μας γνώμονας. Όταν άρχισε να καταλαγιάζει, ξεκινήσαμε να βλέπουμε τα πράγματα πιο αναλυτικά, να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις σε όλα τα επίπεδα». Με ένα team (Νίκος, Βασίλης, Νατάσσα) που αντιμετωπίζει με τόση καθαρολογία το clubbing, ώστε να διχάζεται για ώρες γύρω από το αν ένας καλλιτέχνης είναι σούπερ underground ή σούπερ λαϊκός, το «Six D.O.G.S.» μετατράπηκε σταδιακά σε ένα club με μοναδική δυναμική στην πόλη.

Τον περασμένο Οκτώβριο μπήκαμε σε έναν εντελώς αλλαγμένο χώρο: με μεγαλύτερη χωρητικότητα («για να φιλοξενούμε DJs από το εξωτερικό που είναι ένα κλικ πιο δημοφιλείς απ’ όσους συνηθίζαμε να έχουμε στα line ups μας»), νέα επένδυση ηχοβελτίωσης, εμπλουτισμένο ηχοσύστημα, θεωρείο («δεν θέλαμε να έχει το glamour VIP στοιχείο και νομίζω ότι έχουμε καταφέρει να το κάνουμε ένα πολύ παρεΐστικο σημείο συνάντησης») και νέο σύστημα κλιματισμού. «Μετά την ανακαίνιση το club λειτούργησε πολύ καλύτερα­ απ’ ό,τι περιμέναμε. Είναι πια ένα περιποιημένο black box. Ο χώρος έγινε πιο προσιτός σε ανθρώπους που τον θεωρούσαν πολύ raw για την αισθητική τους... και ας είναι αυτή η κυρίαρχη αισθητική σε “ναούς” όπως το “Berghain”».

 © Tsolis Mike
© Tsolis Mike

Το club του «Six D.O.G.S.» βαδίζει πάνω στην αυθεντική φιλοσοφία του clubbing συσπειρώνοντας προοδευτικούς ανθρώπους με παρόμοια αισθητική, δημιουργώντας την ομπρέλα της Περεστρόικα υπό την οποία διοργανώνουν τα parties τους κάθε Σάββατο ομάδες με κοινό ήχο και φτιάχνοντας ένα άτυπο μικρό members club, ώστε η παρουσία γνώριμων ανθρώπων στο club να δημιουργεί μια όμορφη ανταλλαγή ενέργειας. «Θεωρώ ότι μέσα από τις δικές μας παραγωγές και την αλληλεπίδρασή μας με τις διάφορες ομάδες προσφέρουμε τα πιο καλαίσθητα και καλοδουλεμένα events, αλλά δεν υπάρχει ακόμη αυτό το ρεύμα που θα ήθελα», λέει ο Παναγιώτης, ξεκινώντας την κουβέντα για την απήχηση της ηλεκτρονικής μουσικής στο ελληνικό κοινό.

«Στο εξωτερικό αυτή η μουσική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Οι underground καλλιτέχνες είναι πάρα πολύ δημοφιλείς χωρίς να χρειαστεί να κάνουν συμβιβασμούς. Βέβαια, δεν θα μπορούσε να αλλάξει δραματικά αυτή η κατάσταση στην Ελλάδα επειδή εμείς έχουμε διαφορετικές μουσικές ρίζες». Και ακόμη ένα παράπονο που εκφράζει ο Παναγιώτης ηγούμενος μιας μίνι... σταυροφορίας: «Το ελληνικό clubbing κρύβει μέσα του συντηρητισμό, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι σε άλλες χώρες και σε πλήρη αντίθεση με το διονυσιακό χαρακτήρα του rave».

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα * e-mail
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης