Κριτική

Paulina

Από -

Ένα αργεντίνικο δραματικό νουάρ του 1960 διασκευάζεται ως μια πικρή, πολυεπίπεδη παραβολή πάνω στην εξουσία, την ηθική και τις καθημερινές, ψυχολογικές και πολιτικές διαστάσεις τους.

Mόνιμος σεναριογράφος­ του συμπατριώτη του Πάμπλο Τραπέρο («Leonera», «Το Αρπακτικό»), ο 37χρονος Αργεντινός Σαντιάγο Μίτρε έχει σκηνοθετήσει τρεις ταινίες, ξεκινώντας από τον «Φοιτητή» του 2011 και φτάνοντας στο επερχόμενο πολιτικό θρίλερ «The Summit». Ενδιά­μεσα η διπλά βραβευμένη στην Εβδομάδα Κριτικής των Κανών «Paulina» είναι αναμφίβολα η κορυφαία δουλειά του, μοντέρνα δια­σκευή ενός αργεντίνικου δραματικού νουάρ του 1960. Σε αυτήν, παρά τις αντιρρήσεις του ανώτατου δικαστικού πατέρα της, η Παουλίνα­ εγκαταλείπει μια πολλά υποσχόμενη καριέρα μεγαλοδικηγόρου και αποφασίζει να δουλέψει ως δασκάλα στην επαρχία.

Εκεί όμως την περιμένει μια σοκαριστική εμπειρία, καθώς πέφτει θύμα βιασμού από μια παρέα νεαρών. Χωρίς να αφορά μια ιστορία εκδίκησης, η ταινία αναζητά την έννοια της απονομής δικαιοσύνης με έναν πολυεπίπεδο τρόπο, που συνδέει τη διαχείριση της εξουσίας με τις προσωπικές ηθικές επιλογές και την κοινωνική ευθύνη που αυτές συνεπάγονται. Ο Μίτρε διαχειρίζεται συγκινητικά το μελοδραματικό πυρήνα του σεναρίου, υιοθετεί ένα πρωτότυπο αφηγηματικό στιλ που παίζει με το χρόνο και τις «οπτικές γωνίες» και παραμένει ένας μεθοδικός, βαθυστόχαστος ψυχογράφος με πολιτική ευαισθησία και υπαρξιακές ανησυχίες.

Αργεντινή. 2015. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: MIKROKOSMOS.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης