Κριτική

Ο Πιλότος

Από -

Καλοζυγισμένο, αλλά σεναριακά άτολμο πολιτικό θρίλερ από τον σκηνοθέτη της «Αγελάδας που Έπεσε Από τον Ουρανό».

Πέντε χρόνια μετά τη γλυκιά κοινωνική δραμεντί «Η Αγελάδα που Έπεσε Από τον Ουρανό» ο Αργεντινός σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Μπόρεν­σταϊν και ο εθνικός σταρ Ρικάρντο Νταρίν («Το Μυστικό στα Μάτια της») συνεργάζονται ξανά, αυτήν τη φορά σε ένα πολιτικό θρίλερ. Λίγο μετά την επιβολή του δικτατορικού καθεστώτος του 1976, λοιπόν, ο στρατιωτικός­ πιλότος Τόμας Κόμπλικ συμμετέχει σε μια νυχτερινή πτήση η οποία έχει σκοπό την «εξαφάνιση», διά της ρίψης στη θάλασσα, μιας ομάδας πολιτικών κρατουμένων. Σοκαρισμένος, αποφασίζει να λιποτακτήσει και να κρυφτεί κάπου στην επαρχία, δουλεύοντας στο ψεκαστικό αεροπλάνο­ ενός φίλου του, όπου πιστεύει­ πως δεν θα τον ανακαλύψει κανείς.

Μέχρις εδώ το φιλμ του Μπόρενσταϊν βαδίζει σαν ένα βραδυφλεγές όσο και αγωνιώδες δράμα, το οποίο παρακολουθεί τον λιγομίλητο ήρωα να εγκλωβίζεται ανάμεσα σε δύο απειλές. Η πρώτη έχει να κάνει με έναν αστυνομικό της περιοχής, ο οποίος αρχίζει να ερευνά το παρελθόν του ξένου, και η άλλη με την όμορφη Νάνσι (η Ισπανίδα Ίνμα Κουέστα του «Ματωμένου Γάμου»), σύντροφο ενός αυταρχικού και ζηλιάρη πωλητή, με την οποία δημιουργεί σχέση. Καθώς ο κλοιός κλείνει αργά αλλά σταθερά γύρω από τον Κόμπλικ, έναν χαμηλότονο Νταρίν που εκφράζεται περισσότερο με το βλέμμα και λιγότερο με τα λόγια, ο Μπόρενσταϊν διαχειρίζεται λελογισμένα τις εκκρεμότητες και την ένταση που είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεσπάσει, αναβιώνοντας ταυτόχρονα μια σκοτεινή περίοδο της πρόσφατης Ιστορίας της Αργεντινής.

Οι συνέπειές της είναι που παγιδεύουν και ωθούν στα άκρα τους ήρωες, πιόνια μιας πανίσχυρης μοίρας στην οποία προσπαθούν πεισματικά να εναντιωθούν. Ο αγώνας τους όμως δεν ξεφεύγει στιγμή από τα κλισέ ενός κοινότοπου, σεναριακά άτολμου θρίλερ με αποφασισμένους καλούς και αμετανόητους κακούς, βολικές συγκυρίες και προβλέψιμες λύσεις. Έτσι, όσο η αφηγηματική δεξιότητα και οι στιβαρές ερμηνείες, με κορυφαία αυτήν του Όσκαρ Μαρτίνεζ («Ο Επιφανής Πολίτης»), δεν αφήνουν το ενδια­φέρον να χαθεί ολοκληρωτικά, η καλοστημένη πολιτική καταγγελία­ του Μπόρενσταϊν τροχοδρομεί­ χωρίς αναταράξεις, δεν απογειώνεται ποτέ όμως από το κινηματογραφικό έδαφος.

Αργεντινή. 2016. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • Δημήτρης Α πριν από 4 μήνες

    Μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες μεγάλης σεναριακής ή σκηνοθετικής πρωτοτυπίας, αλλά είναι καλογυρισμένο και με ωραίο γύρισμα στην πλοκή, προς το τέλος. Κάθε χρόνο έρχονται 1-2 αργεντίνικες ταινίες και δεν θυμάμαι ΟΥΤΕ ΜΙΑ που να 'ναι κακή ή πολύ μέτρια! Δεν τους ρωτάμε τη συνταγή?