Ανταπόκριση

Ο Καουρισμάκι απόλυτος πρωταγωνιστής της φετινής Μπερλινάλε

Από -

Οι ταινίες πέφτουν βροχή, ελάχιστες όμως κάνουν αίσθηση και καμιά σαν αυτή της «Άλλης Πλευράς της Ελπίδας» του Άκι Καουρισμάκι, η οποία μοιάζει ακλόνητο φαβορί για τη φετινή Χρυσή Άρκτο.

Μια μέρα έμεινε για να ολοκληρωθούν οι προβολές του διαγωνιστικού προγράμματος της 67ης Μπερλινάλε, η οποία θα περάσει στην ιστορία χωρίς να αφήσει πίσω της βαθιά κινηματογραφικά σημάδια. Από το 2014 άλλωστε, τη χρονιά του «Μεγαλώνοντας» και του «The Grand Budapest Hotel», το φεστιβάλ Βερολίνου έχει να επιδείξει μια χρονιά μεστών επιλογών, παράδοση που συνεχίστηκε και φέτος, πλην κάποιων ευχάριστων φυσικά εξαιρέσεων.

Αυτές είναι λίγο πολύ και τα φαβορί για τα βραβεία που θα απονείμει το Σαββάτο η κριτική επιτροπή με πρόεδρο τον Ολλανδό σκηνοθέτη Πολ Φερχόφεν και τα οποία θα έχουν αναπόφευκτα πολιτικό άρωμα. Μια χτισμένη από χρόνια βερολινέζικη παράδοση, η οποία ενισχύεται φέτος από την παγκόσμια τραμπ-αναταραχή, αλλά και τις δηλώσεις των μελών της επιτροπής. Η οποία σύσσωμη, μετά από πρωτοβουλία του Μεξικάνου ηθοποιού Ντιέγκο Λούνα, φωτογραφήθηκε την Τετάρτη με τον διευθυντή του φεστιβάλ Ντίτερ Κόσλικ και άλλες διασημότητες (Σιένα Μίλερ, Ντάνιελ Μπρουλ ) μπροστά από κομμάτι του Τείχους με τα χέρια ενωμένα.

Έτσι, η «Άλλη Πλευρά της Ελπίδας» του Άκι Καουρισμάκι γίνεται το μεγάλο φαβορί για την Χρυσή Άρκτο γιατί πέρα από το ότι είναι με διαφορά η καλύτερη ταινία του προγράμματος, μιλάει με τρόπο ανοιχτό και ανθρώπινο για το καίριο μεταναστευτικό πρόβλημα. Δύσκολα θα μείνει έξω από τα βραβεία το χιλιανό «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο και ειδικά η πρωταγωνίστριά του Ντανιέλα Βέγα, όπως και το «Felicite» του Γάλλου Αλέν Γκομίς με το «On Body and Soul» της Ουγγαρέζας Ίλντικο Ενιέντι.

Ελπίδες έχει και η… πικάντικη επιστροφή της Βρετανής Σάλι Πότερ («Ορλάντο» ) με το ασπρόμαυρο, πιντερικό και βαθιά σαρκαστικό «Πάρτι», μια κατάμαυρη κωμωδία δωματίου με εξαιρετικό καστ (Κριστίν Σκοτ Τόμας, Μπρούνο Γκαντζ, Κίλιαν Μέρφι, Πατρίσια Κλάρκσον, Τίμοθι Σπολ ) η οποία φλερτάρει επικίνδυνα και θαρραλέα με το γκροτέσκο. Όλα αυτά χωρίς να υπολογίζουμε όμως τον πάντα απρόβλεπτο Φερχόφεν, αλλά και το κινέζικο animation «Have a Nice Day» του Λιου Τζιαν και το «Άνα, Αγάπη μου» του Ρουμάνου Κάλιν Πέτερ Νέτζερ (Χρυσή Άρκτος το 2013 με την «Οικογενειακή Υπόθεση» ) τα οποία προβάλλονται σήμερα Παρασκευή.

Από τις υπόλοιπες ταινίες των τελευταίων ημερών η μόνη σχετικά ενδιαφέρουσα ήταν το «Μπαρ», ισπανικό θρίλερ του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης» ) με έντονη κλειστοφοβική αίσθηση, χιούμορ, αλλά και ανεξέλεγκτες υπερβολές, ενώ μετριότατες έως απογοητευτικές ήταν η ιστορική δραματική περιπέτεια του Βραζιλιάνου Μαρσέλο Γκόμεζ, το «Sage Femme» του Γάλλου Μαρτίν Προβόστ και το «Return to Montauk» του Φόλκερ Σλέντορφ.

Εκτός διαγωνιστικού προγράμματος τα πράγματα είναι πολύ πιο χαοτικά, καθώς μόνο οι ταινίες των τμημάτων «Φόρουμ» και «Πανόραμα» ξεπερνούν τις εκατό. Η μόνη που έχει ξεσηκώσει συζητήσεις πάντως, είναι το «Call me by Your Name» του Λούκα Γκουαντανίνο, μια αισθησιακή και συναισθηματική ομοφυλοφιλική ερωτική ιστορία, αλλά κι ένα ειλικρινές χρονικό ενηλικίωσης, το οποίο θα είχε μια περίοπτη θέση στο διαγωνιστικό και πιθανότατα στα βραβεία του αν δεν είχε κάνει πρεμιέρα τον προηγούμενο μήνα στο φεστιβάλ του Σάντανς.

Σχετικά Θέματα

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα * e-mail
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης