Νέα

Ο «Γιος της Σοφίας» θριάμβευσε στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Από -

Η ταινία της Ελίνας Ψύκου απέσπασε τα περισσότερα βραβεία στην απονομή και αναδείχθηκε καλύτερη ταινία της χρονιάς.

 Η Ελίνα Ψύκου και το συνεργείο της ταινίας  «Ο Γιος της Σοφίας» παραλαμβάνουν το βραβείο καλύτερης ταινίας / © Studio Kominis Photography
Η Ελίνα Ψύκου και το συνεργείο της ταινίας «Ο Γιος της Σοφίας» παραλαμβάνουν το βραβείο καλύτερης ταινίας / © Studio Kominis Photography

Σε μια βραδιά που κύλισε ευχάριστα χάρη στο αυτοσαρκαστικό κωμικό δίδυμο των παρουσιαστών Μάκη Παπαδημητρίου και του εορτάζοντος Γιώργου Πυρπασόπουλου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου απένειμε (23/4) για ένατη χρονιά τα βραβεία Ίρις στους επαγγελματίες της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις.

Η βραβευμένη στην Τραϊμπέκα ταινία της Ελίνας Ψύκου «Ο Γιός της Σοφίας», απέσπασε 5 βραβεία από τις 13 συνολικά υποψηφιότητες, τα περισσότερα βραβεία από κάθε άλλη ταινία, κυριαρχώντας στις κορυφαίες κατηγορίες. Αναδείχθηκε καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, με την Ελίνα Ψύκου να κερδίζει δύο χρυσά αγαλματίδια (σκηνοθεσίας, σεναρίου), ενώ ο ηθοποιός Θανάσης Παπαγεωργίου τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου β' αντρικού ρόλου και η Πηνελόπη Βαλτή με το βραβείο σκηνογραφίας.

 Ο Παντελής Βούλγαρης  παραλαμβάνει το βραβείο α' αντρικού ρόλου εκ μέρους του Ανδρέα Κωνσταντίνου / © Studio Kominis Photography
Ο Παντελής Βούλγαρης παραλαμβάνει το βραβείο α' αντρικού ρόλου εκ μέρους του Ανδρέα Κωνσταντίνου / © Studio Kominis Photography

Από 4 βραβεία μοιράστηκαν δύο ταινίες εποχής, το «Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη και η «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου.

Το «Τελευταίο Σημείωμα», ένα από τα φαβορί της βραδιάς, επικράτησε τελικά στις κατηγορίες α' αντρικού ρόλου για τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, ενδυματολογίας για την πολύπειρη Γιούλα Ζωιοπούλου, ήχου για τους Στέφανο Ευθυμίου, Κώστα Βαρυμπομπιώτη, Αλέξανδρο Σιδηρόπουλο και Άρη Λουζιώτη, μακιγιάζ για την Έυη Ζαφειροπούλου.

 Η Κάτια Γκουλιώνει με το βραβείο α' γυναικείου ρόλου για την «Πολυξένη» / © Studio Kominis Photography
Η Κάτια Γκουλιώνει με το βραβείο α' γυναικείου ρόλου για την «Πολυξένη» / © Studio Kominis Photography

Η Δώρα Μασκλαβάνου θα πρέπει να είναι περήφανη για τις δύο γυναίκες συμπρωταγωνίστριές της, καθώς τόσο η Κάτια Γκουλιώνη όσο και η Λυδία Φωτοπούλου τιμήθηκαν για τις ερμηνείες τους στις κατηγόριες α' και β' γυναικείου ρόλου αντίστοιχα. Από την παραγωγή βραβεύτηκαν επίσης ο Κλαούντιο Μπολιβάρ στη διεύθυνση φωτογραφίας και ο Νίκος Κυπουργός για τη σύνθεση της μουσικής.

 Ο μοντέρ Λάμπης Χαραλαμπίδης βραβεύτηκε για το «Do it Yourself» / © Studio Kominis Photography
Ο μοντέρ Λάμπης Χαραλαμπίδης βραβεύτηκε για το «Do it Yourself» / © Studio Kominis Photography

Με δύο βραβεία ακολουθεί το «Do it Yourself» του Δημήτρη Τσιλιφώνη, για το μοντάζ του Λάμπη Χαραλαμπίδη και τα ειδικά εφέ των Στάθη Ναυπλιώτη, Αλέξη Μηταδόπουλο, Χάρις Καρακουλίδη, Ανδρέα Χέλμη και Θέμη Κατάκαλο.

 Ο Λευτέρης Χαρίτος απέσπασε δύο βραβεία για το «Dolphin Man» / © Studio Kominis Photography
Ο Λευτέρης Χαρίτος απέσπασε δύο βραβεία για το «Dolphin Man» / © Studio Kominis Photography

Ως καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης βραβεύτηκε ο Λευτέρης Χαρίτος, ο οποίος με το καταγάλανο ντοκιμαντέρ του «Dolphin Man» κέρδισε και το βραβείο Ίρις καλύτερης ταινίας τεκμηρίωσης.

Στο μέτωπο των ταινιών μικρού μήκους, το «Copa Loca» του Χρήστου Μασσαλά που συμμετείχε στο περσινό φεστιβάλ των Κανών απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους.

 Αλεξάντρ Ντεσπλά με το τιμητικό βραβείο του / © Studio Kominis Photography
Αλεξάντρ Ντεσπλά με το τιμητικό βραβείο του / © Studio Kominis Photography

Τέλος, η στιγμή που ξεχώρισε σε όλη την απονομή ήταν φυσικά εκείνη όταν ο επίτιμος καλεσμένος Αλεξάντρ Ντεσπλά ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το τιμητικό βραβείο Ίρις από τον πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Βασίλη Κατσούφη. Ο βραβευμένος με Όσκαρ συνθέτης για τις ταινίες «Ξενοδοχείο Grand Budapest» και «Η Μορφή του Νερού», απευθύνθηκε αρχικά στα ελληνικά στο κοινό λέγοντας πως «είμαι Γάλλος αλλά μισός Έλληνας, και μισός Έλληνας είναι Έλληνας»!

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επιρροή που είχε στη ζωή του ο ελληνικός κινηματογράφος και η ελληνική μουσική που άκουγε η μητέρα του στο σπίτι, χωρίς τα οποία δε θα γινόταν συνθέτης. Υπογράμμισε τη σημασία ανθρώπων όπως ο Χατζηδάκις στη μουσική του, ενώ επαίνεσε όλους εκείνους που επιμένουν να γυρίζουν ελληνικές ταινίες και προέτρεψε να συνεχίσουν να το κάνουν ακόμα περισσότεροι γιατί το έχουμε ανάγκη. Σημείωσε πως είναι πολύ θετικό που υπήρχε ζωντανή μουσική στην απονομή, από το συγκρότημα του Σπύρου Γραμμένου, κάτι που μόνο τα Όσκαρ επιλέγουν να κάνουν πια. Ολοκλήρωσε το λόγο του με μια αστεία νότα, λέγοντας στους παρουσιαστές Μάκη Παπαδημητρίου και Γιώργο Πυρπασόπουλο πως παρόλο που δεν καταλάβαινε τίποτα είναι πολύ αστείοι.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τους νικητές:

Μεγάλου Μήκους Ταινία Μυθοπλασίας

Ο Γιος της Σοφίας (Ελίνα Ψύκου)
Πολυξένη (Δώρα Μασκλαβάνου)
Το Τελευταίο Σημείωμα (Παντελής Βούλγαρης)
Γυναίκες Που Περάσατε Από Δω (Σταύρος Τσιώλης)
Lines (Βασίλης Μαζωμένος)

Ταινία Τεκμηρίωσης

The Great Utopia (Φώτος Λαμπρινός)
Dolphin Man (Λευτέρης Χαρίτος)
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αλκης (Μαργαρίτα Μαντά)

Ταινία Μικρού Μήκους

Ακτιστο Φως (Ευθύμης Kosemund Σανίδης)
Καουμπόης (Γιάννης Χαριτίδης)
Κατάψυξη (Δημήτρης Νάκος)
Το Φράγμα (Γιώργος Τελτζίδης)
Copa Loca (Χρήστος Μασσαλάς)

Σκηνοθεσία

Δώρα Μασκλαβάνου («Πολυξένη»)
Ελίνα Ψύκου («Ο Γιος της Σοφίας»)
Σταύρος Τσιώλης («Γυναίκες Που Περάσατε Από Δω»)

Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης

Δημήτρης Τσιλιφώνης («Do it Yourself»)
Γαβριήλ Τζάφκας («Αγκάθι»)
Λευτέρης Χαρίτος («Dolphin Man»)

Σενάριο

Σταύρος Τσιώλης («Γυναίκες Που Περάσατε Από Δω»)
Ελίνα Ψύκου («Ο Γιος της Σοφίας»)
Δώρα Μασκλαβάνου («Πολυξένη»)
Ιωάννα Καρυστιάνη («Τελευταίο Σημείωμα»)

Α' Γυναικείος Ρόλος

Κάτια Γκουλιώνη («Πολυξένη»)
Βαλερί Τσεπλάνοβα («Ο Γιος της Σοφίας»)
Νεφέλη Κουρή («Happy Birthday»)
Κάτια Γέρου («USSAK»)

Α' Αντρικός Ρόλος

Βίκτορ Κόμουτ («Ο Γιος της Σοφίας»)
Ανδρέας Κωνσταντίνου («Το Τελευταίο Σημείωμα»)
Δημήτρης Ημελλος («Happy Birthday»)

Β' Γυναικείος Ρόλος

Υβόνη Μαλτέζου («Ο Γιος της Σοφίας»)
Λυδία Φωτοπούλου («Πολυξένη»)
Θεοδώρα Τζήμου («USSAK»)

Β' Αντρικός Ρόλος

Θανάσης Παπαγεωργίου («Ο Γιος της Σοφίας»)
Φάνης Μουρατίδης ( «Τζαμάικα» )
Αντρέ Χένικε («Τελευταίο Σημείωμα»)

Διεύθυνση Φωτογραφίας

Σίμος Σαρκετζής («Τελευταίο Σημείωμα»)
Κλαούντιο Μπολιβάρ («Πολυξένη»)
Διονύσης Ευθυμιόπουλος («Ο Γιος της Σοφίας»)

Μοντάζ

Τάκης Γιαννόπουλος («Τελευταίο Σημείωμα»)
Λάμπης Χαραλαμπίδης («Do it Yourself»)
Δώρα Μασκλαβάνου («Πολυξένη»)

Πρωτότυπη Μουσική

The Boy («Τελευταίο Σημείωμα»)
Σόφι Μπιρκ και Ασμπγιορν Ντερντάου («Αγκάθι»)
Νίκος Κυπουργός («Πολυξένη»)
Θέμης Καραμουρατίδης (Τζαμάικα»)
Κωνσταντής Παπακωνσταντίνου («Happy Birthday»)

Σκηνογραφία

Πηνελόπη Βαλτή («Ο Γιος της Σοφίας»)
Γιώργος Γεωργίου («Πολυξένη»)
Σπύρος Λάσκαρης («Το Τελευταίο Σημείωμα»)

Ενδυματολογία

Μάρλι Αλιφέρη («Ο Γιος της Σοφίας»)
Δέσποινα Χειμώνα («Πολυξένη»)
Γιούλα Ζωιοπούλου («Τελευταίο Σημείωμα»)

Ήχος

Μπόρις Τραγιανόφ, Περσεφόνη Μήλιου & Ανε Λε Καμπιόν («Ο Γιος της Σοφίας»)
Στέφανος Ευθυμίου, Κώστας Βαρυμπομπιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος & Αρης Λουζιώτης («Τελευταίο Σημείωμα»)
Ορέστης Καμπερίδης, Κώστας Βαρυμπομπιώτης & Βάλια Τσέρου («Do it Yourself»)

Μακιγιάζ

Γιάννης Παμούκης («Πολυξένη»)
Βαλεντίν Βάλοφ & Πέτια Σιμεόνοβα («Ο Γιος της Σοφίας»)
Εύη Ζαφειροπούλου («Το Τελευταίο Σημείωμα»)

Ειδικά Εφέ και Κινηματογραφική Καινοτομία

Αντώνης Κοτζιάς («Τελευταίο Σημείωμα»)
Βαλεντίν Σεραφίμοφ, Βαλεντίν Βάλοφ, Γιώργος Αλαχούζος & Ρούλης Αλαχούζος («Ο Γιος της Σοφίας»)
Στάθης Ναυπλιώτης, Αλέξης Μηταδόπουλος, Χάρις Καρακουλίδη, Ανδρέας Χέλμης & Θέμης Κατάκαλος («Do it Yourself»)

Σχετικά Θέματα

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • George Christopoulos πριν από 27 ημέρες

    Μία κάκιστη (!!!) ταινία σάρωσε τα βραβεία απλούστατα διότι άλλες δεν έφτασαν ποτέ στις υποψηφιότητες (για ποικιλία λόγων). Είναι απλά ντροπή να βλέπεις τις ίδιες 3 ταινίες υποψήφιες σχεδόν σε κάθε κατηγορία... Είναι αυταπόδεικτο το χαμηλό επίπεδο πλέον του Ελληνικού κινηματογράφου και της Ακαδημίας του.