Κριτική

Μήδεια

Από -

Δύο κόσμοι, της λογικής και του ενστίκτου, συγκρούονται σε μια απόλυτα κινηματογραφική διασκευή της τραγωδίας του Ευριπίδη, με τη Μαρία Κάλλας στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση.

Επιστρέφοντας διαρκώς σε κλασικά κείμενα («Οιδίπους Τύραννος», «Δεκαήμερο», «Χίλιες και Μια Νύχτες», «Οι Θρύλοι του Καντέρμπουρι»), ο Πιέρ-Πάολο Παζολίνι διασκευάζει το 1969 τη «Μήδεια» του Ευριπίδη, τραγωδία με βασικό θέμα τη σύγκρουση πνευματικού και υλικού κόσμου, λογικής κι ενστίκτου. Μακριά από κάθε θεατρικότητα, ο Ιταλός δημιουργός επιλέγει να ξεκινήσει με την αμεσότητα ενός εθνογραφικού ντοκιμαντέρ (η Κολχίδα ως ο μαγικός τόπος ενός προσωκρατικού πολιτισμού) και να προχωρήσει προς ένα «γυμνό» μελόδραμα, το οποίο κορυφώνεται με την προδομένη Μήδεια να εκδικείται σκληρά τον συμφεροντολόγο και πραγματιστή Ιάσονα, σύμβολο της (αντρικής) εξουσίας του ορθού λόγου. Γυρισμένη στην Καππαδοκία, η ταινία εκμεταλλεύεται την ονειρική, «εξωπραγματική» διάσταση του φυσικού τοπίου, ενώ εντυπωσιακή (ειδικά στα γκρο πλάνα) είναι η παρουσία της Μαρίας Κάλλας στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση.

Ιταλία, Γαλλία. 1969. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: NEW STAR.

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης