Κριτική

Έτερος Εγώ

Από -

Το ελληνικό «Seven» έχει ιδέες αλλά και άλλες τόσες σεναριακές αυθαιρεσίες, φωσκολικές υπερβολές κι έναν πολύ αδύναμο βασικό πρωταγωνιστή.

Κάνοντας πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η δεύτερη ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια επέστρεψε από τη συμπρωτεύουσα με το βραβείο Κοινού αλλά κι εκείνο της Νεότητας, το οποίο απένειμαν φοιτητές του τμήματος Κινηματογράφου. Παράδοξο από τη μία, καθώς υπήρχαν σαφώς καλύτερες ελληνικές ταινίες στο πρόγραμμα, κατανοητό όμως από την άλλη, μια και είναι ξεκάθαρο πια πως οι Έλληνες θεατές έχουν χάσει κάθε επαφή με τις εγχώριες φεστιβαλικές ταινίες και αναζητούν οτιδήποτε μοιάζει αφηγηματικά οικείο, στρωτό και προσβάσιμο. τώρα το κατά πόσο φταίνε σε αυτό οι φεστιβαλικές ταινίες και το γιατί οι φοιτητές κινηματογράφου σκέφτονται ως απλοί θεατές δεν είναι του παρόντος.

Το «Έτερος Εγώ» μοιάζει να έχει βγει από μοδάτο λογοτεχνικό μπεστ σέλερ (ο συγγραφέας Τεύκρος Μιχαηλίδης των «Πυθαγόρειων εγκλημάτων» βοήθησε στο σενάριο και κάνει μια σύντομη εμφάνιση) στο οποίο ένας μοναχικός καθηγητής Εγκληματολογίας αναλαμβάνει να βοηθήσει την αστυνομία στην εξιχνίαση μιας­ σειράς τελετουργικών φόνων, τους οποίους ο δράστης συνοδεύει με πυθαγόρεια ρητά. Μαθηματικά, εγκλήματα και φιλοσοφία συναντιούνται λοιπόν σε ένα τυπικό αστυνομικό θρίλερ της μετα­-«Seven» εποχής, στο οποίο το ερμηνευτικό κλειδί δεν είναι τα θανάσιμα αμαρτήματα, αλλά οι φίλιοι αριθμοί του Πυθαγόρα και όπου για όσο Φίντσερ απολαμβάνουμε άλλο τόσο Φώσκολο πρέπει να υποστούμε.

Και αυτό γιατί­ ο Τσαφούλιας διαθέτει ιδέες και μια σχετική γνώση για το πώς δομείται ένα σύγχρονο θρίλερ, δεν διαθέτει όμως ούτε τα μέσα να στήσει μια ευπρόσωπη παραγωγή που απαιτεί μια ταινία του είδους (όλα θυμίζουν τηλεοπτικό επεισόδιο ελληνικού «CSI») ούτε τη σεναριακή στιβαρότητα η οποία θα τον κρατούσε μακριά από λογικές αυθαιρεσίες, ευκολίες στην εξέλιξη της πλοκής και σχηματική περιγραφή των χαρακτήρων. Παρακάμπτουμε λοιπόν πόσο εύθραυστο είναι το τελικό σκεπτικό του δολοφόνου (ασύλληπτος κόπος, μεγαλοφυές σχέδιο κι εξαιρετικά τυχερή εκτέλεση) και ξεπερνάμε την αδικαιολόγητα υποτονική ερμηνεία του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, καταλήγοντας στο ότι περισσότερο από μια ημιτελή, φιλότιμα αδέξια προσπάθεια, το «Έτερος Εγώ» είναι μια πραγματικά χαμένη ευκαιρία για το φιλικό προς τον θεατή ελληνικό σινεμά.

Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Σχετικά Θέματα

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα * e-mail
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • peris πριν από 24 ημέρες

    Ο άνθρωπος μοιάζει με κλάσμα όπου ο αριθμητής είναι ο πραγματικός εαυτός του και ο παρονομαστής η ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Όσο μεγαλύτερος ο παρονομαστής, τόσο μικρότερη η αξία του κλάσματος. Και όσο ο παρανομαστής διογκώνεται προς το άπειρο, τόσο το κλάσμα τείνει προς το μηδέν. [κυριε ] μητση

  • Μαριαννα πριν από 1 μήνες

    Το βιογραφικο του κυριου λιγο πιο πανω τα λεει ολα..!ΑΕΚΤΖΗΣ που εχει 17 χρονια να παει σινεμα και που καλυτερα θα ηταν να ξαναγινει οδοντιατρος και ν'αφησει την κριτικη..! η ταινια ηταν εξαιρετικη..!

  • Βασίλης Βισβίκης πριν από 2 μήνες

    Όποια αρνητική κριτική, αναδεικνύει το αντίθετο. Η παρουσίαση παρακάμπτει και επαναφέρει σε ποιοτικό επίπεδο τη σχετική, αλλά και φανερή υπερβολή του σεναρίου.

  • Κατερίνα πριν από 3 μήνες

    Η ταινία ήταν πολύ υπέροχη.. Θα ήθελα να ρωτήσω γτ δεν κατάλαβα σωστά το Μενταγιον που του έστειλαν στο τέλος ποιανού ήταν?

  • Κατια πριν από 4 μήνες

    Απογοητευτικός. Η ταινία ηταν υπέροχη,σε καθηλώνει απο το πρώτο λεπτο εώς το τελευταίο.

  • Πετρίνα πριν από 4 μήνες

    Όχι δα, κύριε Μήτση!

  • Δημήτρης πριν από 4 μήνες

    Κύριε Μήτση νομίζω πως πρέπει να αλλάξετε επάγγελμα!

  • Κυριαζής πριν από 4 μήνες

    Η ταινία είναι μιά πολύ αξιόλογη δουλειά και κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος. Αδυναμίες πάντα θα υπάρχουν σε μία ταινία όπως προφανώς αδυναμίες έχει και ο κ. Μήτσης με τους αριθμούς, αλλιώς δεν εξηγείται η κριτική του και το κράξιμο που εισέπραξε απο το κοινό που είναι ΠΑΝΤΑ ο καλύτερος κριτής. Αλλάξτε δουλειά κ. Μήτση...

  • Μαρία πριν από 4 μήνες

    Καταπληκτική ταινία!Απογοητευτική η κριτική του κ.Μήτση.Δεν γνωρίζω ποια είναι η αιτία που νίκησε την αντικειμενικότητα του και την αγάπη του για την τέχνη και το παρέσυρε να κατακρεουργήσει μία τόσο αξιόλογη προσπάθεια,είναι πραγματικά θλιβερό. Δεν μπορώ παρά να σκεφτώ πώς η εν λόγω κριτική σχετίζεται με διαπροσωπικές σχέσεις και συμφέροντα του χώρου. Κ.Μήτση έρχεται κάποια στιγμή στην ζωή μας που πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να υποδεχθούμε την νέα γενιά. Δεν πρόκειται για αντικατάσταση αλλά για φυσική εξέλιξη.Υπάρχει πάντα τρόπος και χρόνος να διορθώσετε το λάθος σας.Τελοσπάντων, εκπληκτική προσπάθεια, φοβερές ερμηνείες,άψογο μακιγιάζ και γενικά υψηλό επίπεδο, Μπράβο!

  • Βασιλης πριν από 4 μήνες

    Η κριτικη της ταινιας απο τον (ο θεος να τον κανει) κριτικο ταινιων κ. Μητση ειναι επιοικως για γελια! Η ταινια ειναι εξαιρετικη!! Ανεπιφυλακτα να τη δειτε!

  • Κυθραιώτης Δημοσθένης πριν από 4 μήνες

    Μόλις χθες είδα την ταινία μαζί με αλλοδαπούς φίλους. Η ταινία είναι καταπληκτική και οι φίλοι έπαθαν σοκ με το πόσο καλές και ποιοτικά γυρισμένες ελληνικές ταινίες έχουμε. Δεν ξέρουν όμως πως εξαιτίας του κυρίου Μήτση και του κάθε κυρίου Μήτση, τα φτερά τέτοιων δημιουργιών κόβονται. Φυσικά εμείς οι απλοί άνθρωποι δεν έχουμε ιδέα από τέχνη όπως οι κριτικοί κινηματογράφου, αλλά τελευταία αναρωτιέμαι πόση ιδέα έχουν οι κριτικοί κινηματογράφου. Πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η χρηματοδότηση κάθε ταινίας στο τελικό της αποτέλεσμα. Το μακιγιάζ είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχουμε δει μετά το Κακό στην Ελλάδα. Για την ερμηνεία του υπέροχου κυρίου Δαδακαρίδη μάλλον οι κριτικοί πρέπει να ξαναδούν την ταινία. Πώς είναι δυνατόν να μην είναι υποτονικός ένας άνθρωπος ο οποίος φοβάται ανά πάσα στιγμή μη φύγει ο πατέρας του από τη ζωή ενώ την ίδια στιγμή γνωρίζει πως τον κρατά μάταια στη ζωή για ν' αναπληρώσει τα δικά του κενά; Πώς είναι δυνατόν να μην είναι υποτονικός ένας άνθρωπος ο οποίος παλεύει εσωτερικά με το τι είναι ηθικό και τι νόμιμο; Χαίρομαι πραγματικά που το κοινό δεν λαμβάνει πλέον υπόψη του τις κριτικές και επιβραβεύει τέτοιες ταινίες.

  • Ανίτα πριν από 4 μήνες

    Προσωπικά μπαίνω στη σελίδα σας για να διαβάσω τις κριτικές κοινού μιας και με τις κριτικές των επαγγελματιών ΞΕΝΕΡΩΝΩ απίστευτα.

  • Αναστασιάδης Γιώργος πριν από 4 μήνες

    πολύ καλή ταινία. αξίζει να την δείτε. Απαράδεκτη κριτική. πραγματικά με λυπεί αυτή η κριτική. αναρωτιέμαι τι προβλήματα έχει ο κύριος που έγραψε το κείμενο...

  • Βαρβαρα πριν από 4 μήνες

    Μολις είδα κ γω τη ταινία...για μια ακόμα φορά απορώ με τη κριτική σας κύριε Μήτση!Εγώ είδα μια καλογυρισμενη ταινία...με αμείωτο ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος!οι ερμηνείες φοβερές και η πλοκή σε κρατάει σε εγρήγορση!Να τη δείτε!Αξίζει!Επιτέλους ο καλος ελληνικός κινηματογράφος "ξαναχτυπά"!!!

  • Kostas πριν από 4 μήνες

    Η κριτική είναι τραγικά άδικη για την εν λόγω ταινία. Μοιάζετε να μην το είδατε ποτέ αγαπητέ. Η ταινία, εκτός του ότι είναι πρωτότυπη σαν είδος για ελληνικό κινημ/φο, είναι ένα έπος σε σχέση με αυτά που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια. Το σενάριο είναι μια χαρά. Πώς θα μπορούσαν να καταλήξουν στο δολοφόνο δηλαδή? Είδατε κανένα στοιχείο που να οδηγεί εκεί?

  • Kalliopi Mentzelou πριν από 6 μήνες

    Με τα σχόλιά σας αδικειτε και υποβαθμίζετε την ταινία και τους συντελεστές της. Την παρακολουθησα μόλις εχθές , στα πλαίσια της εβδομάδας Ελληνικού κινηματογραφου στο Μόναχο. Εξαιρετική ταινία, συγκλονιστικη ερμηνεία του κου Δακαριδη και όχι μόνο...διδακτικά μηνύματα!!! ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!!

  • ΝΙΚ πριν από 1 χρόνια

    Μια ταινία βγήκε με "αρχαίο" περιεχόμενο και σαν φορέας του "πυθαγωρισμού" έπρεπε να συγκοληθεί ένας μανιακός διχασμένος δολοφόνος ενώ η "εξοικείωση" των νεότερων με αρχαία ρητά, από κάποια πλάνα της ταινίας γραμμένα από κάποιον τρελό. Ωραία γνωριμία της νεολαίας με τον Πυθαγωρισμό και τα μαθηματικά.. Τα αρχαία ρητά μόνα τους δεν δημιουργούν τη μυστικιστική δομή σε σχεδιασμό με διχασμό προσωπικότητας που προσπαθεί να αποδόσει η ταινία, αντί για κάποιο mk ultra με φρικιαστικές πλαστικές κούκλες, βάλανε Πυθαγώρα για να δέσει το σκηνικό.

  • νικος πριν από 1 χρόνια

    κλασσικός κριτικός κινηματογράφου που πρέπει υποχρεωτικά να κράξει μια ταινία για να το παίξει σπουδαίος. Για μένα είναι μια ωραία κι έξυπνη ταινία. σαφώς όχι πρωτότυπη, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα πολύ καλή. σε όσους αρέσει αυτό το είδος και θέλουν να ενισχύσουν και τον ελληνικό κινηματογράφο είναι μια αρκετά καλή επιλογή

  • απ πριν από 1 χρόνια

    Εξαιρετική ταινία ! κριμα που τωρα 11 Μαρτίου στη θεσσαλονίκη παιζεται στις 5 το απόγευμα !κάποιοι δεν θέλουν να τη δει το κοινό!

  • Mark πριν από 1 χρόνια

    Φιλόδοξη προσπάθεια που μολονότι δεν εκπληρώνει όλες τις προσδοκίες που γεννά τουλάχιστον σε στέλνει στο σπίτι μέσα σε σκέψεις που εκτείνονται πολύ πέρα από τα όρια του φιλμ. Δε μετάνοιωσα που πήγα να το δω!