Κριτική

Assassin’s Creed

Από -

Χτισμένη στη λογική του franchise, η μεταφορά του ευπώλητου βιντεοπαιχνιδιού δεν είναι παρά μια σειρά από θεαματικώς άνισα set pieces, τα οποία δυσκολεύονται να αποκτήσουν συνοχή και νόημα.

Τι στην ευχή μπορεί να συνδέει μία από τις σπουδαιότερες σαιξπηρικές τραγωδίες με ένα ευπώλητο βιντεοπαιχνίδι δράσης; Πιθανόν οι Τζάστιν Κερζέλ, Μάικλ Φασμπέντερ και Μαριόν Κοτιγιάρ ανακάλυψαν κάτι ουσιαστικότερο από το ότι τόσο ο «Μάκβεθ» όσο και το «Assassin’s Creed» μπορούν να θεωρηθούν περιπέτειες εποχής, αλλά τελικά δεν το μοιράστηκαν μαζί μας. Αφήνοντας, λοιπόν, πίσω τους στίχους του βάρδου, οι τρεις τους μεταφέρουν τώρα από τη μικρή οθόνη στη μεγάλη τα διαχρονικά κατορθώματα του καταδικασμένου σε θάνατο Καλ Λιντς, ο οποίος γίνεται αντικείμενο ενός παράξενου πειράματος που ξεκλειδώνει τις γενετικές του μνήμες.

Έτσι μπορεί και «βιώνει» τις περιπέτειες του προγόνου του Αγκιλάρ, ενός εκπαιδευμένου δολοφόνου, στην Ισπανία της Ιεράς Εξέτασης. Μέσω αυτών οι Ναΐτες Ιππότες ψάχνουν να βρουν τα ίχνη του μήλου του Αδάμ, ενώ η μυστική αδελφότητα των Ασασίνων προσπαθεί να τους εμποδίσει πάση θυσία. Χτισμένη στη λογική του franchise, με όλα τα «κρατήματα» και τις εκκρεμότητες ενός προλόγου, η ταινία δεν είναι παρά μια σειρά από θεαματικώς άνισα set pieces, τα οποία δυσκολεύονται να αποκτήσουν συνοχή και νόημα. Ευτυχώς, οι Φασ­μπέντερ και Κοτιγιάρ προσθέτουν στοιχειώδες βάρος σε δύο σχηματικούς χαρακτήρες, που όσα λένε και κάνουν είναι δέσμια της απλοϊκής λογικής, της σεναριακής ευκολίας και της νοηματικής αυθαιρεσίας των μπλοκμπάστερ, όπως άλλωστε και το «σκοτεινό» σκηνοθετικό όραμα του Κερζέλ.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ODEON.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό σινεμά

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα * e-mail
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης