Η Ληστεία

3

Καθηλωτική ένταση, αφηγηματική ακρίβεια κι ένα αριστοτεχνικά δομημένο b-movie πάνω στην ανθρώπινη απληστία και στο τίμημά της.

Η Ληστεία

Καθηλωτική ένταση, αφηγηματική ακρίβεια κι ένα αριστοτεχνικά δομημένο b-movie πάνω στην ανθρώπινη απληστία και στο τίμημά της.

Η Ληστεία - εικόνα 1

Στην αρχή της ταινίας μια ομάδα εργατών δουλεύει στις αποβάθρες του λιμανιού­ της Χάβρης. Καθώς ολοκληρώνουν τις επισκευές της ημέρας, ένας τεράστιος μηχανικός βραχίονας μεταφέρει ένα ντεπόζιτο, περνώντας το από πάνω τους, έτοιμο θαρρείς να πέσει και να τους καταπλακώσει. Αργότερα στην ταινία ακούγεται ένα ανέκδοτο για ένα ποντίκι που νιώθει ρομαντικά έχοντας πιει γαλλικό κονιάκ, επιθετικά με πολωνική βότκα και είναι έτοιμο να τα βάλει με τη γάτα με σέρβικο ρακί.

Έχοντας εντυπωσιάσει πολλαπλά με το ασπρόμαυρο σκηνοθετικό­ ντεμπούτο του «13 Tzameti» (2005), ένα θρίλερ με πρωτότυπη ιδέα και αγωνιώδη ατμόσφαιρα για ένα παράνομο παιχνίδι ρώσικης ρουλέτας, ο Γεωργιανός Τζέλα Μπαμπλουανί επιμελήθηκε, έπειτα από πέντε χρόνια, το αμερικανικό ριμέικ του («13») και από τότε σιώπησε κινηματογραφικά. Η τωρινή επιστροφή του στα γνώριμα λημέρια τον ξαναμπάζει στα κόλπα του γαλλικού υποκόσμου, όταν δύο παιδικοί φίλοι (ένας από τους εργάτες της πρώτης σκηνής) μαζί με την αδερφή του ενός αποφασίζουν να διαρρήξουν το πολυτελές σπίτι ενός άντρα, τον οποίο είδαν να μεταφέρει εκεί μια βαλίτσα γεμάτη λεφτά. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι πως πρόκειται για ένα κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος, το οποίο εκβιάζει η μαφία των ναρκωτικών.

Η Ληστεία - εικόνα 2

Με σχεδόν όλη την πλοκή να εξελίσσεται μέσα σε μια νύχτα, η «Ληστεία» αποτελεί την αγωνιώδη μα ρεαλιστικά ψύχραιμη­ εξιστόρηση πολλών ιστοριών απληστίας, οι οποίες διασταυρώνονται στο σπίτι του διεφθαρμένου πολιτικού. Καθηλωτική ένταση και αφηγηματική ακρίβεια περιπλέκουν όλο και περισσότερο τις συνισταμένες μιας ισορροπίας τρόμου με πάμπολλα μέτωπα ανοιχτά, διαρκείς ανατροπές και μια βαθιά αίσθηση μοιραίου, τραγικού αδιεξόδου: η πρώτη σκηνή προοικονομεί τις εξελίξεις, το ανέκδοτο λειτουργεί σε πολλά επίπεδα. Χωρίς περιττό λίπος και σεναριακές ευκολίες αλλά κι εστιασμένος αποκλειστικά στη δράση και στους χαρακτήρες, ο Μπαμπλουανί ξεδιπλώνει όλες τις αρετές ενός αριστοτεχνικά δομημένου b-movie. Καθαρή κινηματογραφική απόλαυση, έχοντας ραμμένο στη φόδρα της ένα λιτό, αποκαλυπτικό ραβασάκι για την ανθρώπινη πλεονεξία και το τίμημά της, ακριβώς όπως και στο «13 Tzameti».

Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ληστεία

Money
3
  • Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 90 '
  • Τζέλα Μπαμπλουανί

Δύο φίλοι μαζί με την αδερφή του ενός αποφασίζουν να διαρρήξουν το πολυτελές σπίτι ενός άντρα, τον οποίο είδαν να μεταφέρει εκεί μια βαλίτσα γεμάτη λεφτά. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι πως πρόκειται για ένα κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος, το οποίο εκβιάζει η μαφία των ναρκωτικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.