Βηρυτός

2,5

Πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, αλλά κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Βηρυτός

Ο σεναριογράφος της τριλογίας του Τζέισον Μπορν γράφει ένα πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, αλλά κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Βηρυτός - εικόνα 1

Πολύ προτού δημιουργήσει σεναριακά –πάνω στο λογοτεχνικό πρότυπο του Ρόμπερτ Λάντλαμ– τον Τζέισον Μπορν, το μοντέλο του σύγχρονου κινηματογραφικού πράκτορα, ο διπλά υποψήφιος για Όσκαρ Τόνι Γκιλρόι («Ο Δικηγόρος του Διαβόλου», «Rogue One: A Star Wars Story», σκηνοθεσία και σενάριο στο «Μάικλ Κλέιτον») δοκίμασε την πένα του στο κατασκοπικό θρίλερ με μια ιστορία εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα: συγκεκριμένα από την απαγωγή του υπαλλήλου της CIA Γουίλιαμ Μπάκλεϊ από τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο του 1984. Το σενάριο ολοκληρώθηκε το 1992, αλλά λόγω της έντονης κριτικής που ασκούνταν σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές έμεινε σε ένα συρτάρι μέχρι πρόσφατα, οπότε και ξαναγράφτηκε από τον ίδιο και πήρε το δρόμο της παραγωγής.

Βηρυτός - εικόνα 2

Ήρωάς του είναι ο Μέισον Σκάιλς, ένας Αμερικανός πρώην διπλωμάτης με τραυματική εμπειρία στη Βηρυτό, ο οποίος το 1982, δέκα χρόνια μετά την επιστροφή του στις ΗΠΑ, αποστέλλεται πίσω στη λιβανέζικη πρωτεύουσα για να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση ενός συναδέλφου και παλιού φίλου του που έχει απαχθεί. Κυνικός, αλκοολικός, αλλά γνώστης των επικίνδυνα λεπτών ισορροπιών μεταξύ των εμπλεκομένων (Αμερικανοί, Λιβανέζοι, Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί, όπως και οι διαφορετικές ομάδες συμφερόντων της κάθε εθνικότητας) προσπαθεί να φέρει πίσω ζωντανό τον διπλωμάτη φίλο του. Ο Γκιλρόι προσθέτει ένα γυναικείο άγγιγμα, μια δόση οικογενειακού δράματος (ο Παλαιστίνιος απαγωγέας είναι παλιός γνώριμος του Σκάιλς) και αρκετές ανατροπές σε ένα πειστικό σε ατμόσφαιρα και ίντριγκα, ­αλλά μάλλον κοινότοπο σε πλοκή και χαρακτήρες κατασκοπικό θρίλερ, που θυμίζει Τζον λε Καρέ σε μεσανατολικό φόντο.

Με τη σκηνοθετική βοήθεια του στιβαρού, τηλεοπτικά έμπειρου Μπραντ Άντερσον («The wire», «Fringe», «Boardwalk empire») περιγράφει στη λεπτομέρειά της την εφιαλτικά δαιδαλώδη και απόλυτα ασταθή πραγματικότητα της διεθνούς κατασκοπίας, θολώνει κάθε όριο ηθικής και δικαίου, δεν αποφεύγει εντελώς όμως τη στερεοτυπική, γραφική αντιμετώπιση των Αράβων ως κινηματογραφικών χαρακτήρων, γεγονός που ξεσήκωσε αντιδράσεις τόσο στον Λίβανο όσο και στην ίδια την Αμερική.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Βηρυτός

Beirut
2,5
  • Κατασκοπική
  • 2018
  • Διάρκεια: 109 '
  • Μπραντ Άντερσον

Ένας Αμερικανός πρώην διπλωμάτης με τραυματική εμπειρία στη Βηρυτό αποστέλλεται το 1982 πίσω στη λιβανέζικη πρωτεύουσα για να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση ενός παλιού φίλου του που έχει απαχθεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.