Ο Χιου Τζάκμαν επιμένει ότι «the show must go on»!

Ο Αυστραλός ηθοποιός συνεργάζεται με τον συμπατριώτη του και πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Μάικλ Γκρέισι στο μιούζικαλ για τη συναρπαστική ζωή του οραματιστή Φ.Τ. Μπάρναμ.

Ο Χιου Τζάκμαν επιμένει ότι «the show must go on»!

Ο Αυστραλός ηθοποιός συνεργάζεται με τον συμπατριώτη του και πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Μάικλ Γκρέισι στο μιούζικαλ για τη συναρπαστική ζωή του οραματιστή Φ.Τ. Μπάρναμ, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα επινόησε ένα πρωτότυπο τσίρκο που άλλαξε τα δεδομένα της show business.

Ο Χιου Τζάκμαν επιμένει ότι «the show must go on»! - εικόνα 1

Τα γαμψά μεταλλικά νύχια του αιμοβόρου υπερήρωα της Marvel Γούλβεριν, τα οποία ο Χιου Τζάκμαν έχει αποκαλύψει σε εννέα (!) διαφορετικές ταινίες, αποκρύπτουν έναν μελωδικό και ήπιων τόνων χαρακτήρα. Κάτοχος δύο βραβείων Τόνι και μιας Χρυσής Σφαίρας («Οι Άθλιοι»), ο φαινομενικά σκληροτράχηλος Αυστραλός ηθοποιός έχει αφιερώσει την καρδιά του στα μιού­ζικαλ, τόσο στο θεατρικό σανίδι όσο και στη σκοτεινή αίθουσα. Με το «Greatest Showman», την εντυπωσιακή ταινία στην οποία ενσαρκώνει τον ονειροπόλο και πρωτοποριακό διασκεδαστή Φινέα Τέιλορ Μπάρναμ, ολοκληρώνει ένα κινηματογραφικό ταξίδι σχεδόν δέκα χρόνων, με τον πρωτάρη συμπατριώτη του Μάικλ Γκρέισι στη σκηνοθετική καρέκλα.

Ένα παθιασμένο κινηματογραφικό σχέδιο

Ο Χιου Τζάκμαν επιμένει ότι «the show must go on»! - εικόνα 2

Το «Greatest Showman» ίσως δεν είχε γυριστεί ποτέ αν ο Τζάκμαν δεν συνεργαζόταν με τον Μάικλ Γκρέισι σε διαφήμιση αναψυκτικού. Η οικειότητα που απέκτησαν αμέσως οι δυο τους έπεισε τον Τζάκμαν πως ο νεαρός σκηνοθέτης ήταν ο μόνος που μπορούσε να φέρει εις πέρας ένα τόσο απαιτητικό εγχείρημα. Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για την προ «La La Land» εποχή, όταν τα μιούζικαλ αντιμετωπίζονταν ακόμη από τους παραγωγούς ως ρίσκο. Συμπτωματικά οι μουσικοί που αργότερα θα κέρδιζαν ένα από τα πολυάριθμα Όσκαρ της ταινίας του Ντάμιεν Σαζέλ, οι τότε άσημοι Μπεντζ­ Πέισεκ και Τζάστιν Πολ, δέχτηκαν­ την πρόταση του Γκρέισι και υπέγραψαν τη μουσική του «Greatest Showman».

Η ταινία άρχισε να γίνεται πραγμα­τικότητα όταν στο καστ προστέθηκαν ακόμη δύο πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί, η βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα Μισέλ Γουίλιαμς και ο «απόφοιτος» του «High School Musical» Ζακ Έφρον, οι οποίοι θα υποδύονταν την πιστή σύζυγο και τον απρόσμενο συνεργάτη του Φ.Τ. Μπάρναμ αντίστοιχα. Άλλη μία περιπέτεια περίμενε την παραγωγή, όταν ενώ ξεκινούσαν τα γυρίσματα ο Χιου Τζάκμαν διαγνώστηκε με καρκίνο στο δέρμα. Ο 49χρονος σταρ όμως αψήφησε τις προειδοποιήσεις των γιατρών και με ένα «the show must go on» επέστρεψε στο πλατό για να ολοκληρώσει τις σκηνές του.

Τα «freaks» του κυρίου Μπάρναμ

Ο Χιου Τζάκμαν επιμένει ότι «the show must go on»! - εικόνα 3

Πρωταγωνιστές του ιδιαίτερου τσίρκο που έστησε στα μέσα του 19ου αιώνα ο Αμερικανός οραματιστής είναι άνθρωποι με κάθε λογής σπάνια χαρακτηριστικά, κοινωνικά καταδικασμένοι ως «φρικιά». Μια γυναίκα με πλούσια γενειάδα και αποκαλυπτική φωνή, θαρραλέοι ακροβάτες, άντρες υψηλού και –πολύ– χαμηλού αναστήματος με τατουάζ σε όλο τους το σώμα και άλλοι πολλοί «αξιοπερίεργοι» χαρακτήρες πήραν μέρος στο μπουλούκι του Μπάρναμ, στο οποίο ο αποκλεισμός ήταν άγνωστη έννοια και το παραμυθένιο θέαμα ανοιχτό για όλους. Όπως λέει η παραγωγός της ταινίας Τζένο Τόπινγκ: «Το θέατρο τότε ήταν προορισμένο για τα υψηλά στρώματα και ο Μπάρναμ το μετέτρεψε σε ένα πραγματικά λαϊκό θέαμα με απόλυτα δημοκρατικό τρόπο».

Η τρομερή επιτυχία που γνώρισε το σόου, ωστόσο, δεν ήρθε δίχως συνέπειες για εκείνους που το ζωντάνευαν κάθε βράδυ. Ήταν συχνές οι επιθέσεις εναντίον τους από όσους δεν ανέχονταν να βλέπουν «φρικιά» επί σκηνής, ενώ δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε το ότι και ο ίδιος ο Μπάρναμ είχε κατηγορηθεί επανειλημμένα για κακομεταχείριση κι εκμετάλλευση των μελών του θιάσου. Το υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες «The Greatest Showman» (καλύτερη ταινία στην κατηγορία Κωμωδία - Μιούζικαλ, α΄ αντρικός ρόλος και πρωτότυπο τραγούδι) επικεντρώνεται στις αγνότερες προθέσεις του Μπάρναμ, για την ανάγκη καταφυγής στη φαντασία και την ειλικρινή αποδοχή του διαφορετικού, η οποία σήμερα είναι τόσο απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε.

Περισσότερες πληροφορίες

The Greatest Showman

2
  • Μιούζικαλ
  • 2017
  • Διάρκεια: 115 '
  • Μάικλ Γκρέισι

Ορφανός, πάμφτωχος, αλλά φιλόδοξος και γεμάτος ιδέες, ο Φινέας Τέιλορ Μπάρναμ θα δανειστεί και θα ρισκάρει τα πάντα για ένα εναλλακτικό σόου «ιδιαίτερων» ανθρώπων, γεννώντας στα μέσα του 19ου αιώνα τη σύγχρονη μορφή της showbiz.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.