Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

2

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 1

Εμπνευσμένη από το θεατρικό της Νελ Νταν «Χαμάμ γυναικών», το οποίο ο Τζότζεφ Λόουζι είχε μεταφέρει στο σινεμά το 1985, η Αλγερινή ηθοποιός και σκηνοθέτις Ραϊανά Ομπερμεγέρ έγραψε το 2009 το «Ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω». Εκμεταλλευόμενη τον κλειστό και αποκλεισμένο από τους άντρες χώρο των δημόσιων λουτρών, συγκέντρωσε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων σε ένα αλγερινό χαμάμ και τις έβαλε να μιλούν για τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή, κι ενώ η πολιτική κατάσταση της χώρας είναι έκρυθμη, εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία η δυναμική υπεύθυνη του χώρου Φατιμά έχει κρύψει σε ένα από τα απομονωμένα δωμάτια, καθώς την αναζητά με άγριες διαθέσεις ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 2

Περνώντας για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και υπογράφοντας ως Ραϊανά, η μόνιμη κάτοικος Γαλλίας πλέον Ομπερμεγέρ μεταφέρει πιστά το θεατρικό της στην οθόνη και χρησιμοποιεί το θεσσαλονικιώτικο Μπέη Χαμάμ της οδού Εγνατίας ως τόπο γυρισμάτων. Η επιβλητική παρουσία της Χιάμ Αμπάς («Μόναχο», «Η Λεμονιά») στον ρόλο της Φατιμά και οι ζωντανές ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, σχεδόν όλες σπουδαίες ηθοποιοί αραβικής καταγωγής, προσπαθούν φιλότιμα να κάνουν τους δειγματοληπτικά επιλεγμένους χαρακτήρες και τους διδακτικούς στην πλειονότητά τους διαλόγους να μοιάζουν αληθινοί και απροσποίητοι.

Τα γυμνά σώματα προσθέτουν­ στη ρεαλιστική αίσθηση, όμως η σύλληψη του εγχειρήματος είναι εξαρχής στρατευμένη. Από τις εικόνες μέχρι τις ατάκες, εδώ όλα λειτουργούν αποκλειστικά ως φορείς ουμανιστικών μηνυμάτων, με τις αναφορές στην αρχαία τραγωδία να μοιάζουν υπέρ το δέον ηχηρές και το όλο εγχείρημα να έχει τελικά περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αλγερία, Γαλλία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

A mon Age je me cache Encore Pour Fumer
2
  • Κοινωνική
  • 2016
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ραϊάνα Ομπερμέγιερ

Γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων συναντιούνται σε ένα αλγερινό χαμάμ και μιλούν για τη ζωή τους, ενώ εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία αναζητά ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.