Αφανείς Ηρωίδες

2

Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA. Ανάλαφρο, γραφικό και διδακτικό βιογραφικό πορτρέτο, υποψήφιο για τρία Όσκαρ.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 1

Δεν είναι μόνο η παρουσία­ της Οκτάβια Σπένσερ, η αρχή της δεκαετίας του ’60 και το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων στις ΗΠΑ, η παρόμοιου μεγέθους εμπορική επιτυχία ή οι τέσσερις και τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες αντίστοιχα που συνδέουν άμεσα τις «Υπηρέτριες» (2011) με τις «Αφανείς Ηρωίδες» (2016). Και οι δύο ταινίες είναι βγαλμένες από το ίδιο χολιγουντιανό καλούπι, το οποίο, με φόντο μια γραφική εποχή, φέρνει στο προσκήνιο μια πολυπληθή ομάδα εξίσου γραφικών –πραγματικών ή μυθοπλαστικών– χαρακτήρων, ανακατεύοντας με λίγο χιούμορ και πολύ συναίσθημα προσωπικό δράμα, ιστορικά γεγονότα και ανώδυνα ουμανιστικά μηνύματα.

Με αφετηρία το λογοτεχνικό χρονικό «Hidden figures: The story of the African-American women who helped win the space race» της Μάργκο Λι Σέτερλι, οι «Αφανείς Ηρωίδες» αφορούν την ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις στην Αμερική των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το ­διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Αφανείς Ηρωίδες - εικόνα 2

Αντιμετωπίζοντάς τις σαν… υπηρέτριες, οι υπερόπτες άντρες συνάδελφοί τους θα τις ταλαιπωρήσουν μεν, αλλά τελικά θα παραδεχτούν την αξία τους, καθώς όλους τους –οπισθοδρομικούς, στριμμένους, εγωιστές, πεισματάρηδες, αλλά μη φανταστείτε τίποτα πολύ πιο αντιαμερικανικό– τους ενώνει το πανεθνικό όραμα της κατάκτησης του Διαστήματος προτού το κάνουν δικό τους οι Σοβιετικοί. Όλα αυτά με έναν γάργαρο, ανάλαφρο και διδακτικό τρόπο που κάνει αυτό το τηλεοπτικής κοπής biopic να φλερτάρει διαρκώς μεν με τη γραφικότητα (ο αγώνας δρόμου της Χένσον για την τουαλέτα), αλλά τουλάχιστον να μην παραδίνεται, όπως οι «Υπηρέτριες», στο σοβαροφανή μελοδραματισμό και να εξασφαλίζει έτσι υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σεναρίου και β΄ γυναικείου ρόλου (Οκτάβια Σπένσερ).

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αφανείς Ηρωίδες

Hidden Figures
2
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 127 '
  • Θίοντορ Μέλφι

Η ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών Αφροαμερικανίδων επιστημόνων που, κόντρα σε όλες τις προκαταλήψεις της Αμερικής των αρχών του ’60, προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά δουλεύοντας για το διαστημικό πρόγραμμα της NASA.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.