Ο Τομά Λιλτί πιστεύει ότι στην επαρχία γίνεται πολύτιμο ό,τι είναι σπάνιο

O 40χρονος Γάλλος σκηνοθέτης παρουσιάζει την αγροτική δραμεντί «Γιατρός στο Χωριό», που έχει για πρωταγωνιστή, εκτός από τον Φρανσουά Κλουζέ, τη γαλλική επαρχία, η οποία απειλείται, όπως μας λέει ο ίδιος, από ερημοποίηση.

Ο Τομά Λιλτί πιστεύει ότι στην επαρχία γίνεται πολύτιμο ό,τι είναι σπάνιο

O 40χρονος Γάλλος σκηνοθέτης παρουσιάζει την αγροτική δραμεντί «Γιατρός στο Χωριό», που έχει για πρωταγωνιστή, εκτός από τον Φρανσουά Κλουζέ, τη γαλλική επαρχία, η οποία απειλείται, όπως μας λέει ο ίδιος, από ερημοποίηση.

Ο Τομά Λιλτί πιστεύει ότι στην επαρχία γίνεται πολύτιμο ό,τι είναι σπάνιο - εικόνα 1

Μετά το «Hippocrate» γράφετε και σκηνοθετείτε ακόμη μία ταινία που έχει για πρωταγωνιστές γιατρούς. Τι σας ελκύει σε αυτήν τη θεματολογία;
Προτού γίνω σκηνοθέτης, ήμουν γιατρός. Είχα δουλέψει σε νοσοκομεία, αλλά είχα αντικαταστήσει κι έμπειρους γιατρούς σε μικρές επαρχιακές πόλεις. Πιστεύω ότι η ιατρική σε βοηθά να ξεδιπλώσεις ταυτόχρονα στην οθόνη τη δραματουργία και τη μυθοπλασία μιας ιστορίας. Οι γυναίκες και οι άντρες που ασκούν την ιατρική αντιμετωπίζουν πολύ δυνατές ανθρώπινες προκλήσεις. Αυτές προσπαθώ να απεικονίσω στην οθόνη, είτε μέσω της μικροκοινωνίας ενός νοσοκομείου στο «Hippocrate» είτε μέσω της συμβολικής φιγούρας ενός επαρχιακού γιατρού στο καινούργιο μου φιλμ.

Η επαρχιακή Γαλλία δεν βρίσκεται μόνο στο φόντο της ταινίας σας, αλλά στον δημιουργικό πυρήνα της. Έχει ο κόσμος στην επαρχία πιο αληθινές σχέσεις απ’ ό,τι στις μεγαλουπόλεις;
Για μένα το «Γιατρός στο Χωριό» είναι μια πολιτική ταινία. Ή έστω θέλει να εγείρει γενικότερα κοινωνικά ερωτήματα. Έχει για πρωταγωνιστή έναν γιατρό που νοιάζεται, είναι έμπιστος φίλος και συμβουλάτορας των κατοίκων. Έναν τέτοιο χαρακτήρα μπορούμε να βρούμε και στις πόλεις ως οικογενειακό γιατρό. Το ζήτημα είναι ότι στην επαρχία οι για­τροί μειώνονται με γοργούς ρυθμούς. Και η εξαφάνισή τους έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ο κόσμος δεν μετακομίζει πλέον στα χωριά όπου δεν υπάρχουν γιατροί, σχολεία και άλλες υποδομές. Η γαλλική επαρχία απειλείται με ερημοποίηση­. Φυσικά, γίνεται πολύτιμο ό,τι είναι σπάνιο, γι’ αυτό οι άνθρωποι εκεί νοιάζονται περισσότερο ο ένας για τον άλλον. Ο καθένας είναι σημαντικός σε μια μικρή κοινότητα.

Ένας γιατρός που έχει καρκίνο. Πόσο διαφορετικό είναι για κάποιον να γνωρίζει την αλήθεια της κατάστασής του; Γιατί επιλέξατε τη φόρμα της δραματικής κομεντί για να προσεγγίσετε μια τόσο «σοβαρή» και οδυνηρή ιστορία;
Μου άρεσε η ιδέα ενός άρρωστου γιατρού. Μου έδωσε την αφορμή να προσεγγίσω τη λογοτεχνική διάσταση που έψαχνα στην ταινία μου. Το να γνωρίζεις την αλήθεια δεν είναι ούτε κακό ούτε καλό. Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεσαι την κατάσταση. Ο βασικός χαρακτήρας μου μου επέτρεψε να μην εξαντληθώ σεναριακά στο ζήτημα της ερημοποίησης, αλλά να επικεντρωθώ παράλληλα και σε αυτό της επαγγελματικής διαδοχής του. Ο Ζαν-Πιέρ, ένας άνθρωπος που πάντοτε δούλευε μόνος, πρέπει να κάνει στην άκρη για τον αντικαταστάτη του…

Ύστερα από τόσες χιλιάδες χρόνια πάνω στον πλανήτη και όλη τη γνώση που έχουμε αποκομίσει από την πορεία της ανθρωπότητας, γιατί είναι τόσο δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είμαστε αναντικατάστατοι σε αυτήν τη ζωή;
O Ζαν-Πιέρ Βερνέρ μένει σε αυτό το χωριό επί δεκαετίες. Ξέρει απέξω και ανακατωτά τους ασθενείς και τις οικογένειές τους. Είναι τόσο αφοσιωμένος στη δουλειά του, που την έχει μετατρέψει σε σκοπό της ζωής του. Του είναι πολύ δύσκολο να αφήσει κάποιον να τον αντικαταστήσει, αν και παραδέχεται ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν διαφορετικά. Αυτό προσπαθεί να κάνει στην ταινία. Και αυτό προσπαθεί να του πει η συμπρωταγωνίστριά του Ναταλί. Αλλά δεν είναι εύκολο…

Περισσότερες πληροφορίες

Γιατρός στο Χωριό

Medecin de Campagne
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2016
  • Διάρκεια: 102 '
  • Τομά Λιτλί

Ο επαρχιακός γιατρός Ζαν-Πιέρ μαθαίνει ότι έχει καρκίνο και πρέπει να αφήσει για λίγο στην άκρη το υπερεντατικό πρόγραμμά του. Χωρίς να δώσει τη συγκατάθεσή του, η μεσήλικη μαθητευόμενη Ναταλί έρχεται για να τον βοηθήσει, δοκιμάζοντας έτσι τον συγκεντρωτικό χαρακτήρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.