Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

3

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα μέσα από το αυθεντικό κείμενο, πρόβες με ηθοποιούς, συνεντεύξεις με φιλολόγους και απλούς ανθρώπους, σε ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ με δημιουργικά στοιχεία μυθοπλασίας.

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων - εικόνα 1

Σχεδόν μία δεκαετία μετά την «Αγρύπνια» (2005), την τελευταία ταινία του, ο Νίκος Γραμματικός («Ο Βασιλιάς», «Απόντες») επέστρεψε πρόπερσι στο σινεμά με ένα σχέδιο που τον «ταλαιπωρούσε» από το 2008. Εμπνευσμένος από μια προσωπική ερωτική ιστορία, έναν Γιαπωνέζο που απήγγειλε τη «Μήδεια» στο πρωτότυπο και το «Αναζητώντας τον Richard» του Αλ Πατσίνο, άρχισε να αναζητάει την κληρονομιά της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Με τη βοήθεια του ηθοποιού Βαγγέλη Μουρίκη, ο οποίος κρατά ρόλο συνομιλητή αλλά και πρωταγωνιστή στις αυτοσχέδιες πρόβες ανεβάσματος της «Μήδειας», προσπάθησε να κατανοήσει βαθύτερα την τολμηρή σκέψη και τις πολλαπλές αναγνώσεις του έργου που τον έχει στοιχειώσει, σκηνοθετώντας ένα βιωματικό ντοκιμαντέρ «εν εξελίξει».

Η ειλικρίνεια του Σαλαμίνιου –όπως και ο Ευριπίδης– δημιουργού, ο οποίος αυτο-ψυχαναλύεται μπροστά στην κάμερα, είναι το πρώτο μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της εξομολογητικής κατάθεσης ιδεών και ψυχής. Αλλά τα ερωτήματα του Γραμματικού, διαχρονικά ερωτήματα όλων μας, τίθενται διαρκώς σε κοινή «διαβούλευση», προκαλώντας μια σειρά αντιδράσεων/απαντήσεων από ετερόκλητους ανθρώπους. τον φιλόλογο Νίκο Χουρμουζιάδη, ηθοποιούς (Άρης Ρέτσος, Μηνάς Χατζησάββας, Έρση Μαλικένζου) αλλά και απλούς ανθρώπους. Έτσι από το καθαρό κείμενο­, το οποίο ζωντανεύει μια ομάδα γνωστών ερμηνευτών (Σοφία Βογιατζάκη, Τάσος Νούσιας, Αντώνης Αντωνίου, ο Μουρίκης ως Ιάσων και η Γιούκι Κροντηρά ως Μήδεια), και το σχολιασμό του μέχρι τις διακριτικές μυθοπλαστικές παρεμβολές και τις σινεφίλ αναφορές ξεπηδά ένα πρωτότυπο, συγκινητικό και πολυδιάστατο κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στη φράση του ποιητή: «Ξέρω προς ποια κακά βαδίζω, αλλά το πάθος μου είναι ισχυρότερο από τη θέλησή μου». Αλλά και πάνω στη σχέση ιδιωτικού και δημόσιου βίου, ενστίκτου και λογικής, μύθου και Ιστορίας.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER.

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2014
  • Διάρκεια: 93 '
  • Νίκος Γραμματικός

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.