Η Γη της Επαγγελίας

4,5

Αριστουργηματική, σκηνοθετημένη με εξπρεσιονιστική μαεστρία και υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής – των ονείρων, των ηθών και των αξιών της.

Η Γη της Επαγγελίας

Αριστουργηματική, σκηνοθετημένη με εξπρεσιονιστική μαεστρία και υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής – των ονείρων, των ηθών και των αξιών της.

Η Γη της Επαγγελίας - εικόνα 1

Προτού στρατευτεί στον αγώνα της «Αλληλεγγύης» και αρχίσει τις διεθνείς και ξενόγλωσσες συμπαραγωγές, ο Αντρέι Βάιντα υπέγραψε μια μεγάλη σειρά πραγματικά σπουδαίων ταινιών, αρχής γενομένης από το «Κανάλ» του 1957 και φτάνοντας ως τις «Δεσποινίδες του Βίλκο» του 1979. Στην πλέον ώριμη στιγμή του έγραψε και σκηνοθέτησε την αριστουργηματική τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής – των ονείρων, των ηθών και των αξιών της, διασκευάζοντας υποδειγματικά ένα μυθιστόρημα του νομπελίστα συμπατριώτη του Βλάντισλαβ Ρέιμοντ. Σ’ αυτό, τρεις νεαροί φίλοι κυνηγούν την κοινωνική άνοδό τους στο Λοτζ των τελών του 19ου αιώνα μέσα από την κατασκευή και διαχείριση ενός υφαντουργικού εργοστασίου.

Το κόστος που καλούνται να καταβάλουν για να το καταφέρουν, όμως, θα δοκιμάσει όλες τις αντοχές και τα πιστεύω τους, καθώς οι νόμοι του κέρδους υπαγορεύουν τις δικές τους, απαράβατες συμπεριφορές. Το πολιτικό σχόλιο πάνω στη βιομηχανική εποχή και τον καπιταλισμό είναι διεισδυτικό, καίριο όσο και πικρό, με τον Βάιντα να υιοθετεί μια αντιρεαλιστική, σχεδόν εξπρεσιονιστική, σκηνοθετική ματιά (χαμηλές γωνίες λήψης, ευρυγώνιοι φακοί) που αξιοποιεί ιδεολογικά τη σκηνογραφία κι αναδεικνύει έναν «παραμορφωμένο», απειλητικό και εγκλωβισμένο σε έναν ατέλειωτο εφιάλτη κόσμο.

Πολωνία. 1975. Διάρκεια: 204΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Γη της Επαγγελίας

Ziemia Obiecana / Promised Land
4,5
  • Κοινωνική
  • 1975
  • Διάρκεια: 203 '
  • Αντρέι Βάιντα

Στο Λοτζ των τελών του 19ου αιώνα τρεις νεαροί φίλοι κυνηγούν την κοινωνική άνοδό τους μέσα από την κατασκευή και διαχείριση ενός υφαντουργικού εργοστασίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.