Πανδημία

1

Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια. Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία - εικόνα 1

Σπουδαίος θεατρικός κωμικός και κινηματογραφικός ρολίστας, ο Δημήτρης Πιατάς θυμάται το νεαρό εαυτό του σκηνοθέτη (αποσπάσματα της μικρού μήκους του «Μαμά Γιατί δεν Φωνάζει Πια…» του 1977 βλέπουμε στην ταινία) και περνά έπειτα από πολλά χρόνια πίσω από την κάμερα για μια σατιρική κωμωδία εφ’ όλης της τρέχουσας ελληνικής πραγματικότητας. Πολύπαθη η τελευταία, δεν μαστίζεται μόνον από σκληρή οικονομική κρίση, που αναγκάζει την κυβέρνηση να φορολογήσει ακόμη και τις κηδείες, αλλά και από μια αθεράπευτη πανδημία, η οποία προκαλεί αφωνία, κώφωση, απώλεια αίσθησης του περιβάλλοντος και μόνιμο «χαμόγελο της Τζοκόντα».

Και αν αυτά σας ακούγονται κάπως υπερβολικά, στην οθόνη δείχνουν ακόμη πιο γκροτέσκο, συνεπικουρούμενα από σουρεαλιστικά στοιχεία κοινωνικής αλληγορίας (οι αντίπαλες συμμορίες που συμπλέκονται τραγουδώντας και χορεύοντας) και μια χούφτα γραφικότατους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες. Επικεφαλής τους ένας αριβίστας μεγαλοδημοσιογράφος της παλιάς σχολής με κατεστραμμένη προσωπική ζωή, ένας τηλεστάρ παρουσιαστής με κουτσομπολίστικο talk show και ο ντετέκτιβ-βοηθός του. Οι πρώτοι δύο θα «συγκρουστούν» τηλεοπτικά στο πλατό της εκπομπής «Πρόσκληση σε γεύμα για έναν υποψήφιο καλεσμένο», ολόκληρο το δεύτερο μέρος της ταινίας δηλαδή, το οποίο μοιάζει να μην έχει παρά ελάχιστη σχέση με το πρώτο. Υπερβολική σε κάθε παράμετρό της (σεναριακή, αλληγορική, σατιρική), η «Πανδημία» πάσχει επίσης από μια σαφή αφηγηματική ασυνέχεια η οποία την εμποδίζει να ολοκληρώσει πειστικά την αιχμηρή πολιτικοκοινωνική της κριτική.
Επιχειρώντας να πει πολλά για τα πάντα –από την τηλεοπτική ζούγκλα μέχρι τη Χρυσή Αυγή και από τους εμπόρους ναρκωτικών μέχρι τον Έμπολα και το… προπατορικό αμάρτημα–, χάνει εντελώς και από πολύ νωρίς τον έλεγχο και μαζί την ευκαιρία για μια απολαυστική, πολυεπίπεδη μαύρη κωμωδία.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πανδημία

1
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Δημήτρης Πιατάς

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (16-22/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/10/2025

"Αρκουδότρυπα και "Βουγονία" ένα βήμα πριν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου

Οι δύο ταινίες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που οδηγεί στην 38η απονομή των δαφνών της.

10 ταινίες με πρωταγωνιστές αξιαγάπητα κατοικίδια

Ο κινηματογράφος μέσα από τις ζωές των κατοικίδιων μας είναι πιο συναρπαστικός, διασκεδαστικός και πολύχρωμος.

Σεμινάριο για ένα "Σινεμά στα Άκρα: Από το Δόγμα 95 στο Weird Wave"

Ο κριτικός κινηματογράφου του "α", Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, παρουσιάζει μια σειρά συναντήσεων γύρω από τα τολμηρότερα κινηματογραφικά ρεύματα των τελευταίων ετών.

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τον Κιάνου Ριβς;

Με αφορμή τη νέα ταινία "Τύχη βουνό", όπου υποδύεται έναν αδέξιο φύλακα-άγγελο, απαντήστε σε ένα κουίζ δέκα ερωτήσεων και τεστάρετε τις γνώσεις σας για τον ηθοποιό που έχει αγαπηθεί στο ίντερνετ για την καλοσύνη του.

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όλες οι εγχώριες παραγωγές που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα στην προσεχή διοργάνωση.

"Ορατότης Μηδέν" και το ελληνικό σινεμά σε μόνιμη κατάσταση αβεβαιότητας

Στο κατάμεστο Άστορ οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας σκιαγράφησαν αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν τελευταία στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο.