Το ελληνικό σινεμά ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Με εφτά πανελλήνιες πρεμιέρες, άλλες εννέα φετινές παραγωγές και 20 ταινίες οι οποίες εντάσσονται στο αφιέρωμα των «100 Χρόνων», το 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα είναι γεμάτο ελληνικό σινεμά.

Το ελληνικό σινεμά ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Με εφτά πανελλήνιες πρεμιέρες, άλλες εννέα φετινές παραγωγές και 20 ταινίες οι οποίες εντάσσονται στο αφιέρωμα των «100 Χρόνων», το 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα είναι γεμάτο ελληνικό σινεμά.

Το ελληνικό σινεμά ανεβαίνει Θεσσαλονίκη - εικόνα 1
«Στέλλα»

Αν και πολλές από τις ελληνικές ταινίες της φετινής σεζόν έκαναν πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη αντεπιτίθεται με μερικές πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, όπως το γυρισμένο στην Αλάσκα, το βόρειο Ειρηνικό και την Νέα Ορλεάνη «Forget me not» του Γιάννη Φάγκρα και τη βαμπιρική «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ (οι πιθανές εγχώριες συμμετοχές στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα), το «Πολκ» των Βλαδίμηρου Νικολούζου και Νίκου Νικολόπουλου, το «Ως το Κόκκαλο» του Θοδωρή Κουτσάφτη, την «Βασίλισσα Αντιγόνη» του Τηλέμαχου Αλεξίου, το «Dark Illusion» του Μάνου Καρυστινού και την «Εκδίκηση του Διονύσου» του Δημήτρη Κολλάτου.
Δίπλα στα έντεκα κινηματογραφικά σχέδια τα οποία θα παρουσιαστούν στα προγράμματα «Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads» και «Agora Works in Progress», το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εννέα ταινίες πρόσφατης παραγωγής που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρεμιέρα, μεταξύ των οποίων και τα «Xenia» του Πάνου Κούτρα, «Το Μικρό Ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη, «Έκρηξη» του Σύλλα Τζουμέρκα και «Για Πάντα» της Μαργαρίτας Μαντά.

Το ελληνικό σινεμά ανεβαίνει Θεσσαλονίκη - εικόνα 2
«Νορβηγία»

Τέλος, υπάρχει και το μεγάλο αφιέρωμα «1914 – 2014: 100 χρόνια ελληνικός κινηματογράφος», στα πλαίσια του οποίου θα προβληθούν οι 20 ταινίες τις οποίες επέλεξε το κοινό, ψηφίζοντας διαδικτυακά από μια προτεινομένη λίστα 200 από ολόκληρη την ελληνική ιστορία του σινεμά. Με χρονολογική σειρά, αυτές είναι: «Κοινωνική Σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου, «Κάλπικη Λίρα» του Γιώργου Τζαβέλλα, «Στέλλα» του Μιχάλη Κακογιάννη, «Ο Δράκος» του Νίκου Κούνδουρου, «Συνοικία το Όνειρο» του Αλέκου Αλεξανδράκη, «Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού, «Ο Θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «Γλυκιά Συμμορία» του Νίκου Νικολαΐδη, «Η Τιμή της Αγάπης» της Τώνιας Μαρκετάκη, «Καλή Πατρίδα Σύντροφε» του Λευτέρη Ξανθόπουλου, «Όλα Είναι Δρόμος» του Παντελή Βούλγαρη, «Από την Άκρη της Πόλης» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, «Πες στη Μορφίνη, Ακόμα την Ψάχνω» του Γιάννη Φάγκρα, «Σώσε με» του Στράτου Τζίτζη, «Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης» του Σταμάτη Τσαρουχά, «Πολίτικη Κουζίνα» του Τάσου Μπουλμέτη, «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρας, «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου και «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.