Ο Μίτος Της Αριάν

2

Ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν οργανώνει ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας, το οποίο μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο, χάνοντας την όποια παιχνιδιάρικη διάθεσή στο αναμενόμενο φινάλε.

Ο Μίτος Της Αριάν

Η Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν οργανώνει ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας, το οποίο μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο, χάνοντας την όποια παιχνιδιάρικη διάθεσή στο αναμενόμενο φινάλε.

Ο Μίτος Της Αριάν - εικόνα 1

H Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής θα προθυμοποιηθεί να την πάει σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα. Εκείνη θα τον ακολουθήσει και λίγο αργότερα θα βρεθεί χωρίς αυτοκίνητο, λεφτά και κινητό, ξεκινώντας μια συναρπαστική περιπέτεια. Ένας μοναχικός ταβερνιάρης, ένας συνταξιούχος φύλακας μουσείου φυσικής ιστορίας, ένας ηλικιωμένος συγγραφέας, μια νεαρή πόρνη και το ζηλιάρικο αγόρι της θα συναντηθούν σε έναν αλλόκοτο, ηλιόλουστο μεσογειακό μικρόκοσμο.
Στην 18η ταινία του ο πολύπειρος Γάλλος σκηνοθέτης επιλέγει να αφηγηθεί ένα πολύχρωμο ενήλικο παραμύθι. Σε αντίθεση με το ρεαλισμό και το βαθύ ουμανισμό της προηγούμενης, εξαιρετικής δουλειάς του «Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν θα προτιμήσει εδώ μια πιο ελεύθερη κινηματογραφική φόρμα, οργανώνοντας ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας. Έχοντας για μια ακόμη φορά πρωταγωνίστρια τη σύζυγό του Αριάν Ασκαρίντ, θα ακολουθήσει με ζωηρό αυθορμητισμό την απόδραση της μεσήλικης ηρωίδας του από την τακτοποιημένη καθημερινότητά της.

Ο Μίτος Της Αριάν - εικόνα 2

Με αυτοσχεδιαστική διάθεση και μεσογειακό ταμπεραμέντο θα ξετυλίξει μια ιστορία γεμάτη κινηματογραφικές, καλλιτεχνικές και μουσικές αναφορές, φανερώνοντας παράλληλα τις σκοτεινές πτυχές της. Με τον Ζαν Φερά να τραγουδά στίχους του Αραγκόν, σκηνές-homage στους δεξιοτέχνες της 7ης τέχνης Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Φεντερίκο Φελίνι και Πιέρ Πάολο Παζολίνι, θα συνδυάσει το μύθο της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» με προβληματισμούς πάνω στη θνητότητα, την εκπόρνευση στον καπιταλισμό, τη μετανάστευση, την αντίθεση καλλιτέχνη-έμπορου, το τέλος του θεάματος, την αμερικανοποίηση του γαλλικού πνεύματος. Το αλέγκρο ξεκίνημα της ταινίας όμως γρήγορα θα μετατραπεί σε ένα αυτάρεσκο και ασύνδετο patchwork μνημονεύσεων που μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο και ξεπερασμένο. Ειδικότερα το εύκολο και απόλυτα αναμενόμενο κλείσιμο του φιλμ θα εξανεμίσει την όποια παιχνιδιάρικη διάθεση.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μίτος Της Αριάν

Au Fil d'Ariane
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 93 '
  • Ρομπέρ Γκεντιγκιάν

Η Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής θα προθυμοποιηθεί να την πάει σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα. Εκείνη θα τον ακολουθήσει και λίγο αργότερα θα βρεθεί χωρίς αυτοκίνητο, λεφτά και κινητό, ξεκινώντας μια συναρπαστική περιπέτεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.