Χαρά

2,5

Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει. Ευαίσθητο, αλλά μικρής εμβέλειας κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με μια στιλιζαρισμένη αποστασιοποίηση. Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά - εικόνα 1

H «Χαρά» προσπαθεί να λύσει ένα αίνιγμα. Αυτό της συνονόματης πρωτα­γωνίστριά της, η οποία μας συστήνεται με μια ακραία πράξη. Αρπάζοντας ένα βρέφος από το μαιευτήριο και ξεκινώντας μια καινούργια ζωή μαζί του, η οποία όμως δεν θα κρατήσει παρά ελάχιστα. Ύστερα από λίγες ημέρες απόλυτης ευτυχίας η Χαρά θα εκδράμει μακριά από την Αθήνα με το μωρό, αλλά θα αναγνωριστεί ως η απαγωγέας από έναν κακο­ποιό, που θα της επιτεθεί για να το κλέψει. Εκείνη, αμυνόμενη λυσσαλέα, θα τον σκοτώσει. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι πληροφορίες μας για τη Χαρά, το παρελθόν αλλά και το παρόν της, ­είναι οι ελάχιστες δυνατές.
Το ίδιο, φυσικά, και για τα κίνητρά της. Η ακροαματική διαδικασία θα ρίξει λιγοστό φως στην όλη υπόθεση, ενώ ο αρχικά απόμακρος δικηγόρος υπεράσπισης, ο οποίος στην πορεία θα προσπαθήσει να την καταλάβει, θα αποκτήσει απλώς περισσότερες απορίες. Όχι μόνο γιατί η Χαρά βρίσκεται μακριά από τα αποδεκτώς κοινωνικά πρότυπα συμπεριφοράς και μοιάζει να μη μετανιώνει γι’ αυτό, αλλά και γιατί ο (έμπειρος ως ντοκιμαντερίστας) Γιαννακάκης αρνείται τον εύκολο ψυχολογισμό και τις απλοϊκές κοινωνιολογικές αναλύσεις.

Χαρά - εικόνα 2

Αυτή η φαινομενολογική προσέγγιση συνοδευόμενη από μια ασπρόμαυρη εικόνα κι ένα μεθοδικό σκηνοθετικό στιλιζάρισμα προσδίδουν στην αφήγηση μια αίσθηση ημερολογίου και ψυχρής καταγραφής των γεγονότων, που από τη μία πλευρά εστιάζουν στην κινηματογραφική ουσία των πραγμάτων και από την άλλη τυλίγουν με μια ψυχρότητα κι ένα «κόμπιασμα» τη στακάτη αφήγηση.
Χωρίς να αποφεύγει τα δραματικά κλισέ, ειδικά στις σκηνές του δικαστηρίου, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί με γνώση τις σιωπές (στους ήχους αλλά και στον ανθρώπινο λόγο), συμπεριφέρεται με τόλμη απέναντι στα κοινωνικά ταμπού, ξέρει ότι το ζουμί ­μιας πλοκής κι ενός χαρακτήρα βρίσκεται στο διφορούμενο και –με τη βοήθεια μιας απόλυτα ταυτισμένης με το ρόλο Αμαλίας Μουτούση (βραβευμένη τόσο από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία όσο και από διεθνή φεστιβάλ)– περιγράφει εις βάθος ένα σύνθετο κι αινιγματικό γυναικείο ψυχολογικό πορτρέτο.
Α/Μ. Ελλάδα. 2012. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Χαρά

2,5
  • Δραματική
  • 2012
  • Διάρκεια: 80 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.